مخبر: ۳ کشور پاکستان،کردستان و اسرائیل را زدیم و تغییری در اقتصاد ایران ایجاد نشد

ایران اینترنشنال: محمد مخبر، کفیل رییس‌جمهوری ایران از اقدام دولت رئیسی در حمله به اسرائیل، پاکستان و اقلیم کردستان عراق تمجید کرد و گفت در پی این حملات، تغییری در وضعیت اقتصادی کشور به وجود نیامد.

مخبر روز دوشنبه هفتم خرداد در جریان سخنرانی خود به مناسبت آغاز به کار مجلس شورای اسلامی گفت: «سه کشور زده شده. اسرائیل یا رژیم اشغال‌گر قدس را می‌زنیم. مردم با همان عدد و رقم و شاخص‌هایی که خوابیدند، صبح که بیدار می‌شوند، همان است. قیمت ارز همان است ... تورم همان است. نقدینگی همان است. بازارمان پر از مایحتاج مردم است.»
جمهوری اسلامی شامگاه ۲۵ فروردین با بیش از ۳۰۰ موشک کروز، موشک بالستیک و پهپاد به اسرائیل حمله کرد. به گفته ارتش اسرائیل، ۹۹ درصد از پرتابه‌های جمهوری اسلامی از سوی سامانه‌های دفاعی اسرائیل و متحدان آن ساقط شدند.

پیش‌تر و در ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۲، سپاه پاسداران به ایالت بلوچستان پاکستان حمله و اعلام کرد مواضع گروه جیش‌العدل را هدف قرار داده است.

پاکستان نیز در پاسخ به این اقدام سپاه، به عمق ۸۰ کیلومتری خاک ایران حمله کرد. به گفته اسلام‌آباد، هدف از این عملیات نظامی، مقرهای ارتش آزادیبخش بلوچستان، یک گروه جدایی‌طلب پاکستانی بود.

سپاه همچنین در ۲۵ دی‌ماه سال گذشته به کردستان عراق و سوریه حمله کرد. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی در آن زمان گفت حمله موشکی سپاه به اقلیم کردستان، عوامل موساد را هدف گرفت.

اظهارات مخبر درباره عملیات نظامی جمهوری اسلامی علیه پاکستان، عراق و سوریه در حالی مطرح می‌شوند که این سه کشور به مناسبت کشته شدن ابراهیم رئیسی در سانحه هوایی، عزای عمومی اعلام کردند و هیات‌های بلندپایه خود را برای شرکت در مراسم تشییع جنازه او به ایران فرستادند.

رئیسی و هیات همراهش روز ۳۰ اردیبهشت در سانحه سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند.
یافتن لاشه بالگرد و اجساد رئیسی و همراهانش در کوه‌های ارسباران آذربایجان شرقی، ۳۱ اردیبهشتمخبر در ادامه سخنان خود در مجلس، سیاست خارجی دولت حسن روحانی را به صورت تلویحی مورد انتقاد قرار داد و گفت: «در این کشور، یک روزی این‌ها [سپاه پاسداران] یک موشک آزمایش می‌کردند، کل بازار کشور به هم می‌ریخت. کل شاخص‌هایمان دچار مشکل می‌شد. جیغ همه دولتی‌ها درمی‌آمد که این کاری که شما کردید، چه بر سر کشور آورده.»

هرچند مخبر از ثابت ماندن نرخ ارز در زمان افزایش تنش‌ها میان جمهوری اسلامی و اسرائیل سخن گفته اما بهای دلار آمریکا تنها یک روز پس از حمله موشکی و پهپادی حکومت ایران به اسرائیل، به عدد بی‌سابقه ۷۰ هزار تومان رسید و رکوردشکنی کرد.
+11
رأی دهید
-76

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۲
    ali51reza - وستروس، سوئد

    اقتصاد مال خر است مگر شما چیزی بنام اقتصاد باقی گذاشتین که بخواهد تغییر کند😇
    5
    84
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان

    مگه اقتصادی داریم که تغییری هم ایجاد بشه،این دیگه خیلی نهار خورده.
    3
    75
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    danyou - تل آویو، اسرائیل

    آقای مخبر به شما نهار دادن یا زوزه کشیدنت مال گشنگی بی نهار موندن هست ؟
    2
    50
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ

    این دیگه چه گاویه خدا آخر عاقبت مردم ایرانو بخیر کنه
    1
    54
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    keyanrad - منچستر، انگلستان

    اینها چی میگن چرا هر چیزی میخوان بگن حول ....آغا میگرده ...چه ربطی داره برای اسرائیل موشک پرونی کردید دلار شد ۷۰ هزار تومن این تو غار زندگی میکنه یا اختلاس سنگین داره میزنه
    0
    33
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    از حالا معلوم است که مخ این هم سه پنج کار میکند. بجای اینکه بگوید با همکاری با پاکستان و کردستان و اسرائیل فلان دست اورد را برای ملت ایران ارمغان اورده ایم در مخ این یکی هم سگ ماهی ها در لجن میلولند
    2
    32
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    عقاب ابادان - پاریس، پولینزی فرانسه

    واقعاً خر جای الاغ گرفت یعنی داخل این مدرسه موشها واقعا کسی نیست که بهتون درست نطق کند
    0
    32
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران

    اره پاکستان رو زدیم و فرداش پاکستان 9 تا موشک زد و کلی ایرانی کشت و گفتیم همه کشته شده ها اتباع بیگانه بودن !! اسراییل و زدیم ولی خون از دماغ یه گربه نیومد ولی اسراییل تو لبنان زده بود هفت تا نیرو و فرمانده سپاه تکه پاره شدن . تازه بعد حمله نمایشی بازم اومد دقیقا زد برج هدایت موشک ها رو با خاک یکی کرد و شماها تازه خوشحال بودین بیشتر دهنتونو نگ.... . مرگ رییسی هم باعث شد که دلار بیاد پایین و فهمیدیم مشکل اقتصاد ، وجود نحس شماست . یعنی از شماها که یکی میمیره خودبخود وضع اقتصاد بهتر میشه . شما کاری نکنین . فقط بمیرین تا دلار بیاد پایین . رییسی هم برای اقتصاد ضرر داشت که فردای روزی که کتلت شد دلار زرتی اومد پایین یه جون تازه ای به اقتصاد ایران داد . کل مسوولای جمهوری ا هم که عکساشون درومد همه تو خنده و بگو بخند بودن . عجب رژیم با درایت خفنی هستین بابا دوزاریا . روتونو برم . پاکستان رسما اومده ر*یده بهش و جرات نکرده کاری کنه اومده رجز میخونه ! اسراییل زده خار مادر فرمانده هاشو ترکونده و رفتن بیابون اسراییل رو زدن اومدن رجز میخونن ! 🤣 احمقهای تازی
    0
    24
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    هر حیوان یا جامداری را که به فکرتان بیاید از این ناموجود انسان نما مغزش بیشتر هست. اگر خدایی وجود داشته باشد، به همان خدا قسم در سر این الاغ زائیده به اندازه پشکلی مغز نیست خدا شاهد است این حمال تر از حمال مرزهای خاله مالی را نه با دست بلکه با دهان و زبانش جابجا کرد. خاک بر سر حمال هر کسی در این رژیم با هر نقشی همکاری دارد.
    0
    23
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.