پاسخ مجری العربیه به اتهامات تحلیلگر نزدیک به جمهوری اسلامی ایران

العربیه: رشا نبیل، مجری برنامه‌ تحلیلی «خارج الصندوق» در تلویزیون العربیه شامگاه یکشنبه، 6 خرداد، با تعدادی از تحلیلگران مهمان از «عباس خامه‌یار» رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی در لبنان و تحلیگر نزدیک به جمهوری اسلامی، به بررسی و تحلیل نتایج و پیامدهای جنگ غزه پرداختند.

در این برنامه رشا نبیل پس از طرح سوالاتی از مهمانان حاضر به سراغ عباس خامه‌یار که از طریق گفت‌وگویی ویدیویی در این برنامه شرکت کرده بود، رفت و از او پرسید پس از هفت اکتبر نقش بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم آواره فلسطینی در غزه چه بوده است، خامه‌یار بدون پاسخ به سئوال، مجری برنامه به غیرحرفه‌ای بودن در کار خود متهم کرد و گفت: «این مطالب توسط شما در شبکه العربیه و دوستانتان در کانال‌های متعلق به محور «عادی‌سازان» مطرح می‌‎شود».

در این میان مجری العربیه در پاسخ به او گفت: «اتهام‌های شما در این برنامه پخش مستقیم مرا نمی‌هراسد شما به جای تهمت و طفره رفتن به سئوال جواب دهید ایران تاکنون در زمینه امور بشر دوستانه در غزه چه نقشی ایفا کرده است».

مجری شبکه العربیه در رابطه با جنگ غزه گفت: «آنچه در تهران می‌گذرد با آنچه حماس پس از عملیات هفت اکتبر از ایران یا از حزب الله لبنان انتظار داشت فاصله دارد حماس انتظار داشت که حمایت زیادی صورت بگیرد، اما اینگونه نشد و مردم فلسطین در غزه به حال خود رها شده و هزینه جنگ با «اسرائیل» را به تنهایی پرداخت می‌کنند».

رشا نبیل با بیان اینکه پاسخ ایران به اسرائیل بسیار محدود بوده و مردم فلسطینی هستند که هزینه این رویارویی را پرداخت می کنند، گفت: «حمایت بشردوستانه ایران از آرمان فلسطینی و مردم فلسطین کجاست»؟

تحلیلگر ایرانی در پاسخ گفت: «این مطالب توسط شما در شبکه العربیه و دوستانتان در کانال‌های این محور عادی‌شده مطرح می‌شود».

مجری العربیه در پاسخ به خامه‌یار گفت: «نیازی به این اتهامات نیست، شما هر طور که می‌خواهید به سئوال پاسخ دهید، سئوال واضح است شما به سؤال من پاسخ دهید با این جملاتی که الان می‌گویید مرا نمی‌ترسانی ».

رشا نبیل تاکید کرد شبکه تلویزیونی که او در آن مشغول است متعلق به کشوری است که هنوز روابط خود را با اسرائیل عادی نکرده بلکه پیش شرط‌هایی از جمله مهمترین آنها تشکیل دولت مستقل فلسطینی برای عادی سازی روابط تعیین کرده است.

مجری برنامه از خامه‌یار خواست که وارد آن بحث نشود و به پرسش او به وضوح پاسخ دهد.

سپس خامه‌یار مجری العربیه را به بکار گیری روش «تروریستی» در محاوره متهم کرد. اما مجری العربیه با خونسردی گفت که شبکه العربیه شما را میزبانی کرده تا به شما فضایی برای صحبت بدهد، آیا این العربیه نیست که امروز میزبان شماست تا دیدگاه خود را بیان کنید».

سپس خامه‌یار رشا نبیل را به غیرحرفه‌ای بودن متهم کرد که مجری برنامه العربیه در پاسخ به او گفت: «حرفه‌ای بودن یا نبودن من را مخاطبان و بینندگان تلویزیون ارزیابی می‌کنند نه شما».

رشا نبیل در پایان برنامه به او گفت که نمی‌خواهد با او وارد دعوای شخصی شود.

گفتنی است که عباس خامه‌یار، یکی از شخصیت‌های نزدیک به جمهوری اسلامی است که برای چند سال مسئول رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است او سال‌ها در شهر بعلبک بسترگاه حزب‌الله لبنان بود و با عباس موسوی یکی از رهبران برجسته حزب الله که به دست اسرائیل کشته شد، روابط و همکاری و دوستی صمیمانه داشت. عباس خامه‌یار چند سال اخیر به عنوان تحلیگر سیاسی در رسانه‌‎های عربی بویژه در لبنان و سوریه در مناظره‌ها حاضر می‌شود و از مواضع تهران دفاع می‌کند.
+56
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    عباس خامه مال علاوه ناتوانی در پاسخگویی ، شخصی استکه دچار توهم دانایی بوده و بپشتوانه ج.ا مخالفین نظام را بهر طریقی سرکوب میکند .
    5
    40
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دلاور - استهکلم، سوئد
    بی خود این شهرت یا نام خانوادەگی را برای خود انتخاب نکردن ! عباس خامە یار تا زمانیکه در روی زمین هست خام است و خام از این دنیا می‌رود و نباید انتظار از خامه یار داشت که به سوالات جواب درست و حسابی بدهد!
    0
    17
    ‌سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.