وزیر دفاع آمریکا ادعاها مبنی بر نقش داشتن کشورش در سقوط بالگرد رئیسی را تکذیب کرد

در حالی که مقامات ایرانی دستور آغاز تحقیقات درباره علل سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی که به کشته شدن وی به همراه حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه این کشور و 7 نفر دیگر منجر شد را صادر کردند، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ضمن تکذیب ادعاها مبنی بر نقش داشتن کشورش در حادثه سقوط بالگرد، تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا اطلاعی از علت سقوط بالگرد رئیس جمهوری ایران ندارد.

آستین به خبرنگاران گفت: «واشینگتن هیچ نقشی در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهوری و وزیر خارجه ایران نداشته است»، و افزود: «نمی‌توانم درباره علت سقوط این بالگرد گمانه‌زنی کنم.»

وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: «پس از مرگ رئیس جمهوری ایران تأثیر گسترده‌تری بر امنیت منطقه مشاهده نمی‌کنیم.»
درخواست کمک تهران از واشینگتن
در همین راستا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که تهران از واشینگتن برای نجات ابراهیم رئیسی درخواست کمک کرده است، اما به گفته او «به دلایل لجستیکی امکان انجام این کار مقدور نبود».

او همچنین گفت که ایالات متحده همچنان بر حمایت خود از مردم ایران و مبارزات آنان برای حقوق بشر تاکید می‌کند.

وی در ادامه گفت: «مرگ رئیسی تغییری در موضع اساسی واشینگتن در قبال ایران ایجاد نخواهد کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این‌باره تصریح کرد:«به مقابله خود با پشتیبانی رژیم ایران از تروریسم، گسترش سلاح‌های خطرناک و پیشرفت برنامه هسته‌ای آن که هیچ ارتباطی با اهداف غیرنظامی صلح‌‌آمیز ندارد، ادامه می‌دهیم».
عدم وجود مداخله خارجی
یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا، ساعات اولیه روز دوشنبه در اشاره به احتمال هدف قرار دادن سایبری یا موشکی بالگرد رئیس جمهوری ایران، تاکید کرد که هیچ مداخله خارجی که منجر به سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان وی شده باشد، وجود نداشته است.

این مقام ارشد که از افشای هویت خود امتناع کرد، گفت: طبق آنچه که شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» گزارش کرده است، «هیچگونه دخالت خارجی در سقوط این بالگرد وجود ندارد.»
«تلاش‌ تمسخرانگیز»
این مقام آگاه آمریکایی در ادامه تاکید کرد که با توجه به اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران در ساعات اولیه دوشنبه در تلویزیون رسمی ایران، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اوضاع را به دقت زیر نظر داشته و رویکرد برخی مقامات ایرانی در تلاش برای مقصر دانستن آمریکا یا اسرائیل را واقعا «تمسخرانگیز» توصیف کرده و تکذیب می‌کند.
+9
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    کدوم ابلهی اینجور ادعایی داشته؟ از این دولت حامی تر و مفعول تر نسبت به این رژیم در تاریخ ننگین جمهوری اسلامی نبوده حتی از دولت حسین اوباما هم بیشتر.
    0
    6
    ‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    universe123 - لندن، انگلستان
    ملاهای جاسوس و کثیف ببینید که چه جونوری هستند که از دشمنشان تقاضای کمک میکنند. این نشون میده که امریکا و ملاها باهم همکاری هم دارن. در ضمن بیشرفهای اروپایی و رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و خود امریکا به این جلادها تسلیت میگن. مردم ایران بیدار بشین و به غرب و اسراییل در مورد آذادی تکیه نکنید. جای تاسف است که ما هنوز به ان بلوغ سیاسی نرسیده‌ایم که اینرو درک کنیم!!!
    0
    5
    ‌سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.