افزایش موارد ابتلا به سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ در میان کودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله ۵۰۰ درصد افزایش یافته استدویچه وله: طبق یک مطالعه جدید، موارد سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان در حال افزایش است. بیشترین افزایش در کودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله است.

به گزارش نشریه پزشکی هلث لاین، یافته‌های این مطالعه در روز دوشنبه، ۲۰ ماه مه و در کنفرانس بیماری‌های گوارشی در واشنگتن دی سی ارائه خواهد شد.

سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ) سومین نوع سرطان شایع در مردان و چهارمین در زنان است.

با این حال، ماجرا برای جوانان متفاوت است. به گفته انجمن سرطان آمریکا، در افراد جوان‌تر از ۵۵ سال، از اواسط دهه ۱۹۹۰ این میزان بین یک تا ۲ درصد در سال افزایش یافته است.

متخصصان می‌گویند چون سرطان کولورکتال به طور فزاینده‌ای در افراد جوان شایع است، دستورالعمل‌های غربالگری در حال تغییر هستند. غربالگری این نوع از سرطان از ۶۵ سالگی به ۵۵ سالگی کاهش یافته است و قرار است به زودی دوباره به ۵۰ سالگی کاهش یابد.

تجزیه و تحلیل محققان نشان می‌دهد که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۰، میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ  در میان کودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله ۵۰۰ درصد و در میان نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ ساله ۳۳۳ درصد افزایش یافته است. آمارها همچنین از افزایش ۱۸۵ درصدی این سرطان در افراد ۲۰ تا ۲۴ ساله حکایت دارد.

با افزایش نرخ ابتلا به سرطان کولورکتال در افراد جوان‌تر، متخصصان توصیه می‌کنند که علائم و نشانه‌های این بیماری را بشناسیم از جمله:

تغییر در عادات روده از جمله یبوست یا اسهال

درد شکم

خونریزی از رکتوم

علائم کم خونی فقر آهن
چگونه خطر را کاهش دهیم
با رعایت برخی نکات می‌توان تفاوت قابل توجهی ایجاد کرد، نکاتی مانند:

فعالیت بدنی

مصرف میوه و سبزیجات سرشار از فیبر

کاهش مصرف گوشت فرآوری‌شده

حفظ وزن سالم

کاهش مصرف الکل

ترک سیگار
+1
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.