رسوایی اعتراف گیری دروغین پلیس از زنی که مدعی شده بودند لخت شده بوده

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فاتب با انتشار بیانیه‌‌ای می‌گوید از زنی «اعتراف» گرفته است که ویدیوی کشیدن، بالا رفتن لباس و دستگیری او با انداختن پتو بر بدن برهنه‌شده‌اش واکنش‌برانگیز شده بود. ویدیوی پلیس از زن بازداشتی در ون نشان می‌دهد که او در داخل ون هم پوششی بر موهایش ندارد.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ می‌گوید که این زن پیش از بازداشت به ماموران طرح نور، «قهوه داغ پاشیده است» و وعده داده است که ویدیوی «اعتراف» آن زن به این عمل را منتشر خواهد کرد.

ویدیوی بازداشت این زن که در پی مقاومت مقابل ماموران طرح اجبار حجاب، موسوم به «نور»، در لحظاتی پیراهنش بالا رفت، در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای یافت، اما وزیر کشور در پاسخ به خبرنگاران رفتار ماموران در این صحنه را «مطابق قانون» توصیف کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران در توضیح خود در مورد این برخورد که در روز ۲۴ اردیبهشت اتفاق افتاده، نوشته: «یک نفر از پرسنل آموزش‌دیده خانم از واحد ویژه اجرای طرح نور در خیابان شهید مطهری به یک خانم جوان در حال تردد به‌واسطه کشف حجاب و نقض علنی قانون تذکر داده که متاسفانه نامبرده ضمن هنجارشکنی، اقدام به پاشیدن محتویات داغ داخل لیوان (نسکافه) به سمت ماموران نموده و به‌صورتی هدفمند قصد فرار داشته که در همین حین پرسنل نسوان اقدام به پوشاندن این خانم نموده و در ادامه به خودرو منتقل می‌شود.»

این توضیحات همراه با چند عکس و ویدیوهایی که زن بازداشت شده را درون ون پلیس نشان می‌دهد، منتشر شده است.

اما تصاویر منتشر شده با توضیحات پلیس همخوانی ندارد، از جمله در هیچ کدام از سه تصویری که پلیس می‌گوید پیش از دستگیری این زن ثبت شده، لیوان قهوه‌ در دست او دیده نمی‌شود؛ تصاویری که او را با کیف کوله آبی رنگی و در حالی که گوشی موبایل به دست دارد نشان می‌دهد.
 تصاویری که فاتب از زن بازداشتی منتشر کرده استاطلاعیه فاتب صراحتا گفته این زن پس از تذکر و درگیری و پاشیدن قهوه، هنگام فرار دستگیر شده و با پتو به داخل ون برده شده است. اما تصویر جدید منتشر شده از لحظه ورود به ون با این روایت همخوانی ندارد، چون هیچ درگیری‌ای در تصویر دیده نمی‌شود و از طرف دیگر از روی خط روی آسفالت به نظر می‌رسد تصویر در همان نقطه گرفته نشده است.

طی هفته‌های اخیر ویدیوهای متعددی از برخورد خشونت‌آمیز ماموران طرح حجاب با زنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشته است.

+36
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    دروغ و افترا یکی از ارکان اصلی حکومت ابلیسیان لواطکار ایران از بدو تأسیس بوده ! اینها میگن : وقتی که ما میگیم ماست سیاس ، شما حق ندارید بگید نه سفیده ! ، باید تأئید و باور کنید و کشش هم ندید ، چون مفعول از کش خوشش نمیاد !
    11
    49
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.