بازداشت دو شبه‌نظامی زینبیون وابسته به ایران در کراچی پاکستان

 پلیس پاکستان. عکس از آرشیورادیو فردا: بخش مبارزه با تروریسم پلیس ایالت سند پاکستان (سی‌تی‌دی) خبر می‌دهد که دو مرد مسلح وابسته به گروه شبه نظامی زینبیون را در کراچی پاکستان دستگیر کرده است.

به گزارش رادیو مشعل، بخش پاکستان رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، آصف اعجاز شیخ، رئیس این شعبه از پلیس سند، این مطلب را روز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت در یک نشست رسانه‌ای در کراچی اعلام کرد.

او افزود که «هر دو متهم در ایران آموزش دیده‌اند و به دستور سازمان‌های اطلاعاتی ایران، علمای مذهبی و اعضای یک گروه مذهبی مخالف را در کراچی هدف قرار داده‌اند.»

آصف اعجاز شیخ نام این دو متهم را «وقار عباس» و «حسین اکبر» ذکر کرد و گفت این دو که اهل منطقه گِلگِت بَلتِستان پاکستان هستند، از سپتامبر سال گذشته تا ۲۱ فوریه سال جاری ۱۷ عالم دینی را در کراچی به ضرب گلوله کشته و ۱۱ تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

به گزارش رادیو مشعل، راجه عمر خطاب، رئیس پلیس سی‌تی‌دی کراچی نیز در این نشست مطبوعاتی روز پنج‌شنبه در کراچی گفت که این گروه در کراچی توسط «سید حسین موسوی» ملقب به «مسلم» رهبری می‌شود و این گروه مانند یک سازمان اطلاعاتی غیرنظامی عمل می‌کند.

به گفته مقام‌های پلیس، نام ۲۳ نفر از اعضای گروه شبه نظامی زینبیون مورد حمایت ایران در کراچی شناسایی شده و تلاش برای دستگیری آنها آغاز شده است.

«تیپ زینبیون» متشکل از شیعه‌های پاکستانی به همراه «سپاه لشکر فاطمیون»، متشکل از شیعیان افغانستان، از گروه‌هایی هستند که جمهوری اسلامی ایران برای استفاده در درگیری‌های منطقه‌ای، به‌ویژه در سوریه، به وجود آورده است. هر دو گروه یادشده از سال ۲۰۱۹ از سوی دولت ایالات متحده به دلیل «تروریسم» تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

پیش از این، علیرضا اعرافی، از اعضای شورای نگهبان که تا سال ۱۳۹۷ ریاست مستقیم «جامعة المصطفی العالمیه»، یکی از معدود نهادهای زیرمجموعه رهبر جمهوری اسلامی را برعهده داشت، در دوران جنگ سوریه گفته بود: «تعداد زیادی از رزمندگان لشکر فاطمیون و زینبیون از فارغ‌التحصیلان ما هستند»
+36
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    این هشداری ست از طرف فداییان ایران به تمامی مردم مصیبت دیده و هم میهن که نیاز است آنرا بسیار جدی بگیریم. توجه همه میهن پرستان را به سه دهه گذشته در کشور یوگسلاوی سابق جلب میکنیم. در سالهای نود میلادی بر اساس توطئه های برادران بزرگ و ناپیدا در عرصه سیاسی جهان، ابتدا در این کشور رفته رفته پول ملی ارزشش را از دست داد، در عین حال قسمت‌های مختلف این کشور شروع به جمع آوری سلاح و ایجاد تفرقه های دینی مذهبی و نژادی کردند، سپس به جنگی تمام عیار بدل شد که همگی کمابیش آشنا هستیم. اما نکته جالب توجه اینجاست که در صحنه صفحات مجازی ایران اگر دقت کنیم هر استانی شروع به تبلیغات مختص به آن زبان و نژاد بخصوص کرده و در انها به هیچ‌وجه از کشور ایران و همبستگی سخنی در بین نیست. بسیاری از آنها مخصوصاً در نواحی کردنشین فقط از کردها (بجای کرد از لغت کورد استفاده میشود) موسیقی کردی ووو منتشر میشود در آذربایجان هم همین اوضاع. آنانکه قلبشان برای ایران و ایرانی می‌تپد کاملا واقف به وخامت اوضاع هستند. پس این پیامدها را جدی بگیریم و همه را تشویق به اتحاد و یکپارچگی ایران کنیم، وگرنه حمام خون بسیاری در راه خواهد بود
    1
    4
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    کماندوی سبز - تهران، ایران
    هرجا ترور و بمگذاری باشه یه رد پایی از سپاه تروریستی رژیم هست
    0
    8
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.