۵ چترباز اسرائیلی در اثر شلیک تانک‌های خودی کشته شدند

بی بی سی: ارتش اسرائیل می‌گوید پنج سرباز این کشور در یکی از مرگبارترین حوادث در نوع خود از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر در غزه کشته شده‌اند. همزمان وزیر دفاع اسرائیل انتقادهای تندی را علیه بنیامین نتانیاهو مطرح کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی خبر داده‌اند که روز چهارشنبه پنج سرباز اسرائیلی با شلیک اشتباه تانک‌های خودی کشته شده‌اند.

این اتفاق در جبالیا، در شمال غزه رخ داده است.
در این منطقه نیروهای اسرائیلی در حال نبرد با نیروهای حماس هستند.

نیروهای زمینی اسرائیل از اوایل ماه جاری میلادی مجددا وارد این منطقه در شمال نوار غزه شده‌اند. حملات اسرائیل در جنوب نوار غزه و در رفح هم تشدید شده است.

از روز شنبه نیروهای ارتش اسرائیل عملیاتی را همزمان با حملات هوایی در جبالیا آغاز کرده‌اند که در پی آن ده‌ها هزار غیرنظامی از این منطقه گریخته‌اند.

پنج سرباز اسرائیلی که روز چهارشنبه در جبالیا کشته شدند، همگی عضو گردان ۲۰۲ تیپ چتربازان بودند.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از ارتش گفتند که تحقیقات در خصوص علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.
با این حال، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که این سربازان، ساختمانی را در اردوگاه آوارگان جبالیا، در ده متری جایی که تانک‌های اسرائیلی مستقر بودند، اشغال کرده‌ بودند.

تانک‌ها نیز سلاح‌هایی را در آن ساختمان شناسایی کرده و و دو گلوله به سمت آن شلیک کرده بودند.

براساس گزارش‌ها هفت سرباز دیگر نیز بر اثر شلیک تانک مجروح شدند که وضعیت سه تن از آنها به شدت وخیم است.

چند ماه پیش ارتش اسرائیل تایید کرد سه گروگان اسرائیلی درحالی هدف آتش خودی قرار گرفتند که پارچه سفید حمل می‌کردند.
همزمان با این درگیری‌ها در شمال، در جنوب نوار غزه و در شهر رفح هم که که حدود نیمی از جمعیت ۲/۳ میلیون نفری غزه در آن پناه گرفته بودند، در روزهای اخیر شدت گرفته است.

سازمان ملل متحد می‌گوید که حدود ۶۰۰ هزار فلسطینی از رفح فرار کرده‌اند و ۱۰۰ هزار نفر دیگر هم به تازگی و به دلیل تجدید جنگ در شمال آواره شده‌اند.

نهادها و کشورهای مختلف در هفته‌های اخیر درباره بحران انسانی در غزه هشدار داده‌اند.

امروز مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که اسکله شناور و موقت ویژه کمک‌رسانی به غزه در محل مستقر شده و «ظرف چند روز آینده» به بهره‌برداری خواهد رسید.

سنتکام، که فرماندهی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را به عهده دارد، اعلام کرده است که در ساعت ۷:۴۰ صبح پنجشنبه (به وقت غزه) این بارانداز موقت در سواحل غزه مستقر شده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا می‌گوید هیچ نیروی آمریکایی در جریان استقرار این اسکله وارد غزه نشد.

آمریکا این اسکله را که آژانس توسعه جهانی ایالات متحده - یواس‌اید - به دنبال احداث آن بود، به منظور تسریع در ارسال غذا و کمک‌های انسان دوستانه به داخل نوار غزه احداث کرده و قرار است به انتقال سریع اقلام کمکی از قبرس به سواحل غزه کمک کند.
انتقاد شدید وزیر دفاع اسرائیل از نتانیاهو درباره آینده غزه
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل شب گذشته ناامیدی آشکار خود را از ناکامی دولت در خصوص تعیین تکلیف وضعیت غزه پس از جنگ ابراز کرد.

آقای گالانت در یک اظهار نظر عمومی و نادر از اختلاف نظر خود در مورد جنگ در غزه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور خبر داد.

او از نخست وزیر اسرائیل خواست تا علنا اعلام کند که اسرائیل هیچ برنامه‌ای برای تسلط بر حکومت غیرنظامی و نظامی در غزه ندارد.

وزیر دفاع اسرائیل گفت: «از مهرماه این موضوع را به طور مداوم در کابینه مطرح کردم و هیچ پاسخی دریافت نکردم.»

آقای نتانیاهو در پاسخ به این موضوع به صراحت گفته که «آماده نیست حماسستان را بدهد و به جایش فتحستان بگیرد.»

منظور آقای نتانیاهو این است که حاضر نیست غزه را از گروه حماس به گروه فتح تحویل دهد.

وزیر دفاع اسرائیل هشدار داده که با شرایط موجود تنها دو گزینه بد برای آینده غزه باقی می‌ماند: «حکومت حماس یا حکومت نظامی اسرائیل.»

آقای گالانت گفت که این «دستاوردهای نظامی ما را از بین می‌برد، فشار بر حماس را کاهش می‌دهد و شانس دستیابی به چارچوبی برای آزادی گروگان‌ها را خراب می‌کند.»

بنی گانتز، یکی دیگر از اعضای کابینه جنگ هم که در گذشته با نتانیاهو اختلاف نظر داشته گفته با وزیر دفاع موافق است. او گفته: «گالانت حقیقت را می‌گوید. این مسئولیت رهبری است که به هر قیمتی کار درست را برای کشور انجام دهد.»
+49
رأی دهید
-58

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    غلط کرده یوآوگالانت. بعد از گرفتن غزه، دیگه هر چه بخواهند میتوانند انجام دهند. کل کشور مال اونها هست و بس. هر کشوری هم ناراحت و نگران مردمان ساکن فتح و غزه و .... هستند، دروازه کشورشان را باز کنند و به این ناموجودات تروریست پرور که همگی خانواده آن تروریستهای ۷ اکتبر هستند اسکان بدهند. هر کشور مسلمانی که نگران حال این قبیل ناموجودات هستند، ائم از دبی، بحرین، کویت، امارات، یمن، ایران، کلا هر کشور مسلمانی، راهشون بدهند، تمام. فلسطین بسلامتی برای همیشه مرد و‌اسم نحثش با رهبران و‌مردمان نالایقش از بین رفت، هر کسی هم ناراحته، به یک ورش که خال داره، حکم سپه سالار داره😂😂
    31
    49
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - ورشو، لهستان

    سبحان الله. الهی صدهزار مرتب شکر.
    63
    26
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Sam1977 - دمشق، سوریه

    خدا را شکر ، خودشون هم کمک به انقراض خودشون داند میکنن،
    56
    29
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان

    به هلاکت رسیدند، یک سری وطن فروش الان عذادار شدند خخخ
    60
    24
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    روحشان شاد .به معنا واقعی سرباز وطن. در راه وطن و نه در راه شیخ علی‌ و ماهو یا استالین و شیعه سرخ علوی. بی‌ پدر‌ها یک چیزی‌ها بیرون می‌‌کشیدند که به عقل جن هم نمی‌‌رسید. .می‌ دانستید که ما قبل از ۵۷ اپوزیسیون طرفدار انور خوجه داشتیم؟ رادیو هم داشتند .رادیو آلبانی. به خود می‌‌گفتند. "مارکسیست. لنینیست. استالینیست. ماهویست.هوشی مینیست. خوجه ایست. " همه آن هم در یک جمله. اگر به اندازه این جمله عقل در کاسه سر داشتند .امروز ما این اوضاع نداشتیم.از این دلاوران ارتشی کم نداشتیم. قسمتی‌ از آن‌ها را در روی پوشت بام مدرسه رفا .محل اقامت ننگ زمانه امام امت تیرباران کردند. مجاهد‌ها هم تیر اخر را می‌‌زدند..آن زمان که ما سپاه نداشتیم. بقیه آن اه را هم نفوزی‌ها حزب توده .چریک‌ها و مجاهدین در پادگان نوژه به خلخالی لو دادند. از خودم نمی‌‌گم. روزنامه‌ها حزب توده و سازمان چریک‌ها را در آن زمان بخوانید.روزنامه کار و مردم. تیتر اول. حضرت ایتلا خلخالی بعد دستگیر کردن این جاسوسان امپریالیست .از شما انتظار است. تا می‌‌توانید از این حشره‌ها امپریالیست تیرباران کنید،
    36
    51
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    ادامه :در کشوری که کیانوری و فرخ نهگدار تیر باران می‌‌کنند.و جهانبانی خلبان. عقاب آسمان که حتا آمریکا هم قادر نشد او را جذب ارتش آمریکا کند. تیرباران می‌‌شود.عجیب است که چنین اوضاع داریم ؟ لمپن‌ها انقلابی‌.تلخی تاریخ در این است.که هیچ کس بهتر از مارکس لمپن انقلابی‌ ۵۷ تا تفسیر نکرده. " هیچ کس مانند لپمن پرولتریا قادر نیست به طبقه کارگر ضرر بزند." از کتاب شیوه انقلاب. کاپیتال ۳.صفحه ۲۳
    24
    50
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    goldqueen - اسپو، فنلاند
    وحشیگری که از حد بگذرد خودی بیگانه نمی شناسد
    28
    20
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    واقعیتش این هست این خبر چندان به ما مربوط نمیشه و خبر داخلی اسرائیل است،اما خبر شکستهای حماس و به درک واصل شدن نیروهای اسلامی فلسطین و لبنان و غیره و خبر پیروزیهای اسرائیل مقابل این وحوش برای ما ایرانیان مثبت و انرژی بخش هست،چون همان شری هستند که کشور ما را اشغال کرده و اسرائیل درحالیکه از خود دفاع میکند،در واقع به ما هم کمک میکند چراکه تضعیف تروریستهای حماس و حزب الله = تضعیف جمهوری اسلامی.
    12
    25
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    rood120 - منچستر، انگلستان
    مزدور رژیم،فراموش نکن اینها در آتش خودی از بین رفتند،اما سرداران تنه لش سپاه قدس و فرمانده های حماس و حزب الله توسط اسرائیل تبدیل به گوشت کوبیده و املت شدند ما منتظر تکرار اون اخبار شیرین هستیم.شما بیعرضه ها یک سرباز صفر اسرائیل رو زخمی هم ‌نمیتونید بکنید.😉
    11
    24
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دیارکو - قره تپه، آذربایجان

    إلى جهنم وبئس المصیر .
    36
    12
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان

    Munchen - مونیخ آلمان . من طرفدار رژیم آخوندی نیستم همانطور که طرفدار رضا دماغ نیستم ، انسانیت را فراموش نکردم و چشمهایم را روی ظلم و ستم اشغالگران صهیونیست نبستم که تو این هشتاد سال چه جنایت های انجام ندادن . مخالف رژیم ایران بودن دلیل حمایت از جنایتکار ها نمیشه شما بمال که خوب داری انجام می دهی ولی شرف و وجدان را فراموش نکن
    31
    11
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    rood120 - منچستر، انگلستان
    کدام‌ جنایت؟ دروغ هایی که رژیم ولایت فقیه و اعراب و مسلمانان وقیح و نژادپرست در بوق و کرنا میکنند؟ هر عملیاتی اسرائیل در تاریخش انجام داده،واکنش به تجاوز و حمله از طرف گروههای تروریستی عرب بوده.نهایت تلاش انجام شده کمترین تلفات و آسیب به غیر نظامیان برسه.تمام اینها مستند قابل رجوع هست ادعا نیست.چرا هیچکس از تعداد غیرنظامیان عراقی که در جنگ آمریکا و اعتلاف با صدام حسین کشته شدند حرفی نمیزنه؟ پسر یکی از اعضای حماس که از گروه جدا شده اخیرا در مصاحبه با یک تلویزیون عربی،پرده از تاکتیکهای حماس برای بزرگنمایی وسیع تعداد کشته های غیر نظامی،و تمایل عمدی این گروه به استفاده از سپر انسانی برای تحت تاثیر گذاشتن افکار عمومی پرده برداشت.بگو چه کسی آغازگر این جنگ اخیر بود؟ چه کسانی وحشیانه به سبک داعش مثله شدند؟ نظامیان؟ یا مردم عادی و زن و‌ بچه؟ کدام‌کشور دست روی دست میگذاره در مرزش اینجور ارتش تروریستی داعشی کمین‌کنه؟
    7
    4
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۲
    agha_ehsan - تهران، ایران
    الان صداسیما برنامه میذاره و یه خوک پشمالو رو بعنوان کارشناس میاره که بگه این از موفقیتهای ج ا بوده 😁😁
    2
    5
    جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.