نتانیاهو: جمهوری اسلامی از ناکامی تسلیحات خود در حمله به اسرائیل «غافلگیر» شد

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل - آرشیوصدای آمریکا: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح گفت که انجام این عملیات کاری است که باید برای «محافظت از جان مردم» اسرائیل انجام دهد.

او روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی در مورد مخالفت آمریکا با این عملیات تاکید کرد که اسرائیل نمی‌تواند با آینده‌ای روبرو شود که در آن نوار غزه همچنان تحت کنترل حماس باشد.

نتانیاهو چنین حالتی را «نه تنها یک پیروزی بزرگ برای حماس، بلکه یک پیروزی بزرگ برای محور تروریسم» جمهوری اسلامی توصیف کرد.

او گفت که جمهوری اسلامی در تلاش است «ما را با طناب مرگ‌باری که حماس یکی از اجزای آن است، گرفتار کند.»

نتانیاهو با تاکید بر این که پیروزی بر حماس، پیروزی بر جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، احتمال دادکه این عملیات چند هفته طول بکشد.

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنانش درباره حمله موشکی چند هفته پیش سپاه پاسداران به اسرائیل گفت که به نظر او جمهوری اسلامی ایران از «ناکامی سلاح‌هایش در نفوذ به اسرائیل غافلگیر شده بود. آنها مطمئن بودند که [به حریم اسرائیل] نفوذ خواهند کرد.»

نخست وزیر اسرائیل با تقدیر از کمک بین‌المللی آمریکا تاکید کرد: «این فناوری اسرائیل بود که ... از این امر جلوگیری کرد، اما همچنین گفته می‌شود که ما توانستیم آنها را در موارد دیگر غافلگیر کنیم.»

او همچنین با نام بردن از گروه حزب‌الله گفت که هیچ‌کس نباید عزم یا توانایی اسرائیل برای دفاع از خود را دست کم بگیرد.

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنانش درباره ادامه جنگ‌‌ها و حمایت جمهوری اسلامی از حزب‌الله و حماس گفت: «من فکر می‌کنم در نهایت ... ما باید با ایران مقابله کنیم.» او تاکید کرد که مقابله با جمهوری اسلامی، به عقب راندن تجاوزگری‌های آن، و جلوگیری از دستیابی آن به سلاح هسته‌ای «فقط به نفع اسرائیل نیست؛ بلکه به نفع آمریکا و به نفع همه کشورهای میانه‌روی عرب است.»

یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو گفت اسرائیلی‌هایی که خانه‌های خود را شمال این کشور ترک کرده‌اند با توافق یا از طریق عملیات نظامی به خانه‌هایشان باز خواهند گشت.

راکت‌پرانی‌های حزب الله که به موازات جنگ در غزه طول کشیده است باعث شده است که هزاران اسرائیلی در شمال این کشور و در نزدیکی مرز لبنان، خانه‌های خود را ترک کنند.

نتانیاهو نیز در مصاحبه خود بر بازگشت اسرائیلی‌ها به خانه‌هایشان تاکید کرد و گفت آنها به دلیل اقدامات حزب‌الله از خانه‌های خود رفته‌اند.

به گزارش هاآرتص، به دنبال آژیرهایی که روز چهارشنبه در شمال اسرائیل به صدا درآمد، سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کرد که حدود ده پرتاب از لبنان شناسایی شد که یکی از آنها در یک منطقه باز فرود آمد.

این روزنامه همچنین گزارش داد که یک مرد ۳۸ ساله غیرنظامی از یک کیبوتص (دهکده اشتراکی) در شمال اسرائیل در پی شلیک موشک ضد تانک به به سمت شمال اسرائیل، روز سه شنبه کشته شد.

گالانت در مورد اختلاف اسراییل با آمریکا در مورد عملیات نظامی در رفح گفت: «ما اختلافات را در اتاق‌های بسته حل می کنیم، نه در مصاحبه یا نقل قول.»

آمریکا از اسرائیل خواسته است که دست به عملیات نظامی عمده در منطقه پرجمعیت رفح نزند.

بر اساس گزارش های رادیوی ارتش اسرائیل در صبح چهارشنبه، یوآف گالانت به فرمانده ارتش اسرائیل دستور داد تا برای تعطیلی شبکه قطری الجزیره در کرانه باختری آماده شود.

پس از حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به اسرائیل که به کشته‌شدن ۱۲۰۰ نفر و گروگان گرفته شدن بیش از ۲۵۰ تن دیگر منجر شد، اسرائیل تهاجم به غزه را با هدف نابودی این گروه اسلامگرای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران و بازگرداندن گروگان‌ها آغاز کرد.

مقامات حماس از زمان حمله تروریستی ۱۵ مهر چندین بار تاکید کرده‌اند در صورت توان حمله‌ای اینچنین را بارها تکرار خواهند کرد.

ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل، و شمار دیگری از کشورها حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌‌اند.
+49
رأی دهید
-21

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    مزدورهای رژیم و اسلامیستهای منحوس (از هر نوع) که مخالف این حرف هستند، اول تخریب و خسارتهای حمله بزدلانه سپاه خامنه ای به اسرائیل رو نشون بدن؟ واقعیت اینه رژیم اشغالگر ایران حتی یک سرباز صفر اسرائیلی تا بحال زخمی نتونسته بکنه.در مقابل فقط برای یک نمونه، کل اکیپ سپاه قدس با یک شلیک اسرائیل به درجه رفیع کتلت و املت و گوشت کوبیده تبدیل شدند و تابوتهاشون مثل مهره های تتریس زیر دست آغا برگشت تا نماز میت برلشون کمر بزنه 😂
    8
    16
    ‌چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
    این حق اسرائیل است که از خود به هر صورت ممکن دفاع کند
    4
    3
    ‌چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    سیرابی اگر کمک ناتو، آمریکا، و کشورهای عربی نبود که الان کشورت شخم زده شده بود.
    2
    0
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.