محمد عمره زندانی فرانسوی که با کمک همدستانش گریخت، کیست؟


بی بی سی: در شمال فرانسه یک جستجوی «بی‌سابقه» برای پیدا کردن یک زندانی در جریان است که دیروز در طی یک کمین مرگبار فرار کرد.

محمد عمره، ۳۰ ساله معروف به «مگس» که با یک باند مواد مخدر در شهر جنوبی مارسی مرتبط است زمانی که از دادگاه به زندان برگرداننده می‌شد با حمله مسلحانه همدستانش فرار کرد.
محمد عمره، ۳۰ ساله معروف به «مگس»او در ۱۰ مه به جرم سرقت مجرم شناخته شده بود و دادستانی مارسی او را به آدم ربایی منجر به مرگ متهم کرده بود.

محمد عمره در زندان «ول دو روی» نزدیک «روان»، برای اتهام‌های جدید به دادگاهی نزدیک زندان حاضر شده بود.

دادستان لورا بکوئو گفت این زندانی خطرناک «به‌دقت تحت نظر» نبود و برای جابجایی‌اش می بایست از «مراقبت سطح ۳» شامل ۵ افسر پلیس استفاده می‌شد.

وکیل او «هوگو ویژیه» گفت: «عمره در آخر هفته با اره کردن میله‌های سلولش اقدام به فرار کرده بود.» او اضافه کرد که از خشونت «غیرقابل توجیه و جنون‌آمیز» بهت‌زده شده است و این با تصوری که از عمره داشته است «مطابقت نداشت.»

هوگو ویژیه اضافه کرد:«صبح روز سه‌شنبه دستیار من با عمره ملاقات کرد و او را کاملا طبیعی ارزیابی کرد. عمره از انتقال صبح سه‌شنبه خبر داشت و ممکن است که این مطلب را به دیگران گفته باشد، به نظر می‌رسد که همدستان او کاملا مطلع بودند برای همین هم در خروجی عوارضی منتظر بودند.»

مادر محمد عمره گفت وقتی خبر را شنید گریه کرد: « چطور می‌توان جان کسی را اینطور گرفت؟» او گفت پسرش هیچ‌وقت به او چیزی نمی‌گفت، با اینکه بارها در زندان‌های مختلف به دیدار او رفته بود سرنخی از فرارش نداده بود.محمد عمره، ۳۰ ساله معروف به «مگس»
مادر او گفت پسرش را در سیستم زندان از همه سو زیر فشار قرار داده بودند و «به جای اینکه یک بار برای همیشه او را محکوم کنند، او را در انفرادی قرار دادند.»

محمد عمره در سه زندان در مارسی، پاریس و روان حبس بود و برای اتهام سرقت به ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

سیزده محکومیت قبلی او برای جرایم بسیار جزئی، از جمله رانندگی بدون گواهینامه، سرقت و امتناع از توقف پس از ایست پلیس بود. با این حال دخالت او در مرگ مردی در یک آدم‌ربایی مرتبط با قاچاق مواد مخدر حاکی از ارتباط او با جنایتکاران جدی‌تری است.
واکنش مقام‌های رسمی:
پس از کشته شدن دو افسر پلیس و زخمی شدن سه نفر در عملیات فرار محمد عمره، وزیر کشور، ژرار دارمانیان گفت: «۴۵۰ ژاندارم و افسر پلیس در منطقه نرماندی برای این جستجوی بی‌سابقه هماهنگ شده‌اند.»

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه قول دادن برای یافتن عاملان هر کاری را انجام دهد.

در همین حال، اتحادیه‌های ماموران زندان در حمایت از این دو نفر که جان خود را از دست داده‌اند، خواستار اعتصاب موسسات در سراسر کشور در روز چهارشنبه شده‌اند. در بیانیه‌ای مشترک، اتحادیه‌ها خواستار اقدام فوری برای بهبود ایمنی کارکنان شدند، از جمله «کاهش شدید جابجایی» زندانیان به جلسات دادگاه با ترویج ویدئو کنفرانس و «بازنگری» در سطوح مراقبت.

در مجلس فرانسه هم یک دقیقه سکوت به یاد بازماندگان برقرار شد.

گزارش‌ها حاکی افزایش شدید خشونت‌های مرتبط با مواد مخدر در فرانسه است.

دیروز نیکلاس بسون، دادستان منطقه مارسی به شبکه فرانس ۲ گفت که باندهای مواد مخدر به‌قدری ثروتمند و قدرتمند شده‌اند که با موفقیت به نظام قضائی مارسی نفوذ و کارمندان دولت را فاسد می‌کنند.
+5
رأی دهید
-48

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    کماندوی سبز - تهران، ایران

    ننگ بر این مسلمون های همیشه فراری
    20
    117
    ‌چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    کشتن ۲پلیس باعث تاسف است،این باندهای جنایتکاربه هیچ اصول واخلاقی پایبند نیستند! الان آقای صهیونیست یعنی همان پیرمرد پوشک پوش که حالا خجالت میکشد،تا بگوید صهیونیست است بلغوری میکند ومیگوهد:تقصیرچپولیسم است.۴تا حرف تکراری هم علیه طفل اسلام ۱۴۰۰ ساله وچاه آنچنانی ودیگرچرندیات را تکرار میکند.این اراجیف تکراری روشنگری ایشان است.
    65
    31
    ‌چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک

    کماندوی سبز - تهران، ایران
    چرا افکار فاشیستی میداری؟ اگر ظلم‌ها و فشاراتی که به این شخص در این مدتی که در چنگ دژخیمان اسیر بوده او را رابین‌هود خطاب می‌کردی‌.
    67
    3
    ‌چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    دمشون گرم با پلیس فاشیست فرانسه نشون دادند یک من ماست چقدر کره داره
    36
    5
    ‌چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Alen777 - لس انجلس، ایالات متحده امریکا

    فرانسوی ها کی بیدار میشی معلوم نیست.مراکشی ها برای کل اروپا نقشه دارن.
    2
    46
    ‌چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    پیرزن بیمار. انقدر ابلهی که فرق یک جنایتکار مواد مخدر را با کسانیکه از اب و خاک خودشان دفاع میکنند را نمی فهمی. استالین در خاک پوسید و کمونیزم هزار تکه شد ولی مغز متحجر این ها در مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل به سر می برد. این چپول ها انقدر ابلهند که نمی خواهند پیدا کنند چرا چپولیسم به ذلت افتاد. صد بار امریکا و اسراییل نابود شوند باز هم سیستم های کمونیستی در داخل خودشان می پوسند و نابود میشوند. سیستم مفتخوری و تنبلی همیشه محکوم به شکست است
    10
    58
    ‌چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    کماندوی سبز - تهران، ایران

    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    فعلًا که ادمکش و تیراندازها از خوده تروریست هاتون هست ،به مسلمون بودنت افتخار کن🤣🤮🤮🤮
    8
    41
    ‌چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    کماندوی سبز - تهران، ایران
    محترم:بنده به شما پیشنهاد میکنم ۱- کامنت نوشته شده را خوب بخوان،۲-یا حداقل اگر شناختی از دیدگاه فرد دارید، بعداً نظربده.آیاشما میدانید عقیده بنده راجع به مذهب ودین چه هست؟آیا موضوع وکامنت بنده را درک کردید؟بنده این دفعه باکمال احترام ازشما گذشت میکنم،ولی سعی بکن دیگر بدون اساس به آب نزنی!چونکه بددهنی لازمه هیچ هزینه ای نیست. تنها نعمتی که ما داریم همین بددهنی ها است.فقط جهت اطلاع شما بنده به دین ومذهب و آیین ومسلک وفرقه وخرافات پشیزی قایل نیستم.
    12
    3
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ببین آقای پوشک پوش: همانقدر اسلام افراطی دنیا را به گند وکثافت کشیده،افکار صهیونیستی وارتجاعی توی شعبده باز به همین منوال دنیا را آلوده کرده است. چون یهودیت نطفه وسرشت پلید ادیان مسیحی واسلام را کاشت.بعد توی صهیونیست ارتدوکس اینجا با زیرکی جانماز آب میکشی؟ وصهیونیست بودن خودت را انکار وپنهان میکنی!یااگر توریگی درکفشت نبود، وحامی رژیم آخوند نیستی چرا مقاله ای را که علیه شاه تحت عنوان:آیا شاه شوهرداشت را در ارشاد ج.ا.اجازه پخش گرفته؟مگرتونگفتی که کامران فرزان هستی؟چرا حالا بازیرکی خودت را به سلطنت طلبها چسبانده ای.مقاله ات راباید باورکرد،یا حیله گری وهوچیگری ات را؟چرا اینقدرتوی سن پیری اینقدر خار ومزدور شده ای؟راحت بگوصهیونیستم،مگرصهیونیست بودن جرم است؟ ازاین زندگی آخرعمری ات که مورد بی حرمتی قراربگیری،همان مرگ بهتراست.بروبمیر
    11
    6
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    پیرزن عقده ای چپول عقب افتاده. بیش از 70 درصد جوایز نوبل در علوم پایه را همین هایی که تو صهیونیست مینانی برده اند و نه اراذل و اوباشی که تو طرفدارش هستی. ابله روزی که یهودیان این قوانین را اوردند اکثر ممالک دیگر ادم می پختند و می خوردند. در زمان خودش یعنی 4000 سال پیش بسیار پیشرفته بود. اتفاقا چپولیسم را هم دو نفر یهودی ساختند که زمان خودش بدیع بود ولی به درد امروز نمی خورد. عقب افتاده من آیتیست هستم ولی هزار بار حاضرم یهودی باشم و یکی از وحوش اسلامی نباشم. من مثل تو ترسو و جبون نیستم که ده جور اسم عوض کنم و هر چه میگویم همانم. برای ایرانی مسلمان بودن ننگ است. ننگ است که کسی متعدیان به ناموس و زنان ایرانی را بپرستد
    10
    19
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    مگردراینجا نگفتی:گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا-. عزیزم من گرفتار باور به تبعیضات نژادی نیستم ولی هرگز معتقد به صهیونیزم نبوده و نیستم (چون چنین چیزی وجود ندارد و این کلمه ی بی معنی ساخت چپول ها است) ‌چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
    16
    6
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    یک پیر دختر مجنون و بی بند و بار و زشت که متاسفانه به هیچگونه اخلاقیاتی پایبند نیست در قحطستان بازیکن های هنرمند و مطرح وارد سینمای ایران میشود. او که ضریب عقلی پایینی دارد دست به هر رذالتی میزند. بارها صیغه میشود. ده ها فیلم پورنو تهیه میکند که یکی لو میرود. اش انقدر شور است که او را فراری میدهند. این ادم کم عقل و فاقد اخلاق و هرگونه هنر دچار بیماری های شدید روانی میشود. بدون هنر و لیاقت به دلایل سیاسی یک جایزه به او میدهند که حتی لیاقت ندارد تا زشتی های خودش را پشت ان پنهان سازد و این بیمار روانی مثل پاچه ورمالیده ها بطور ادواری بیماریش عود پیدا میکند و پاچه ی همه را میگیرد. ده سال است خودش را به اب و اتش میزند و باز بیشتر در لجن فرو میرود. کاری جز این ندارد که اینجا دایما برای خودش لایک بزند و تمام زشتی های اخلاق خوش را بصورت نفرت به من پرتاب کند. سوید بیمارستان های روانی مجهزی دارد و بهتر است بستری شوی
    9
    27
    ‌پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.