خودداری بیمارستان طالقانی تهران از پذیرش «بیماران دیالیزی» زندان اوین، به‌دلیل گزیدگی حشره ساس

 نمایی از ورودی زندان اوین. آرشیوصدای آمریکا: بیمارستان طالقانی تهران اعلام کرد از پذیرش بیماران دیالیزی زندان اوین به‌دلیل آلودگی زندانیان به گزیدگی توسط «حشره ساس» خودداری خواهد کرد.

مهدی محمودیان، روزنامه مستقل ساکن تهران با اعلام این خبر در حساب ایکس گفت که این بیمارستان برای صحت ادعای خود «یک قوطی ساس به عنوان نمونه برای رئیس بهداری اوین فرستاده است.»
این در حالی است که خبرگزاری میزان «به نقل از یک منبع آگاه از سازمان زندان‌ها» و با «تکذیب» گزارش ضیا نبوی، زندانی سیاسی‌ از وجود ساس در بند ۸ اوین، ادعا کرد که «بازداشتگاه اوین یکی از پاکیزه‌ترین و منظم‌ترین زندان‌های سطح کشور است.»

پیش از این ضیا نبوی، زندانی سیاسی‌ که دوران حبسش را در بند هشت زندان اوین می‌گذراند، با انتشار متنی از اوین با عنوان «شکنجه تحمل ساس هم جزو محکومیت ماست؟» آزارهای روحی و جسمی ناشی از وجود حشره ساس در بند ۸ این زندان را تشریح کرد.

همچنین جمال عاملی، شاعر و زندانی سیاسی از بند ۸ اوین خبر داد که «نمی‌تواند بین زخم‌های پوستی ناشی از پیشرفت بیماری خودایمنی‌اش و زخم‌های ناشی از گزش ساس‌هایی که اندازه‌اشان دو برابر ساس‌های معمولی است، تمایز قائل شود.»

ضیا نبوی، زندانی سیاسی محبوس در اوین، در نامه‌ای با اعلام این که «جولان حشره ساس» در بند هشتم این زندان موجب «آزارهای روحی و جسمی» زندانیان شده، گفته بود که «حقوق ابتدایی و بهداشتی زندانیان» نادیده گرفته می‌شود.

این دانشجوی زندانی در نامه‌ای که روز یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت در وب‌سایت هرانا، ارگان رسانه‌ای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران منتشر شده، با طرح این پرسش که آیا «شکنجه تحمل ساس هم جزئی از محکومیت ما است»، درباره یک زندانی سیاسی محکوم به پنج سال حبس، نوشته که او با وجود خوردن «آلپرازولام» باز هم نمی‌تواند بخوابد چرا که «رد گزش ساس» بر تنش است.

این دانشجوی زندانی گفته است: «انگار ساس‌ها شیفت کاری دارند، حوالی ساعت دو صبح پیدایشان می‌شود و دقایقی بعد او را هم بی‌خواب می‌کنند. می‌گوید نمی‌دانی این‌که آلپروزولام یک بخوری، ولی ساس‌ها از خواب بیدارت کنند یعنی چه. چندبار خواسته نیمه‌های شب سروصدا راه بیاندازد و همه را بیدار کند. یک بار هم می‌خواست کف کریدور دراز بکشد که ناظرین شب سالن نگذاشتند.»

به گفته ضیا نبوی، زندانی سیاسی مذکور «چند روزی است که درخواست انتقالش» به زندان شهر خودش را نوشته و «روزها را می‌شمارد که از بی‌خوابی‌های شبانه در سالن ۱۰ بند هشت خلاصی یابد.»

گزارشگران و نهادهای حقوق بشری پیش از این بارها نسبت به وضعیت غیراستاندارد بهداشتی زندان‌های جمهوری اسلامی در ایران هشدار داده‌اند.

از جمله، سازمان عفو بین‌الملل اعمال بدرفتاری‌ها‌ی افشا شده در زندان اوین تهران را «نوک کوه یخ اپیدمی شکنجه در ایران» نامیده بود. همچنین وضعیت «غیربهداشتی» زندان‌های قرچک و تهران بزرگ توسط منابع حقوق بشری افشا شده بود.
+21
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا
    شکنجه ساعت ۲نیمه شب بخشی از شکنجه سفید توسط کارمندان بیمار روانی و قاتل در رژیم اسلامی است ول کردن شپش در قوطی در اتاق زندانی های مخالف رژیم اسلامی مثل روشها دیگر شکنجه های رایج در اسلام به طور طبیعی کشتن از گاز اگزوز ماشین را بستن به اتاق زندانی ها غذای آلوده به مرگ موش و حشره کش ها و داروهای دیگوکسین و بالا بردن ضربان قلب القای سکته مغزی قلبی سرطان و و این نمونه آخر شپش بستن به داخل زندان است رأفت اسلامی این است پوخ به کل اسلام و حوزه‌های اسلامی و لادن کش های داخلش
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.