وزیر کشور دولت رئیسی توئیت «حماسه» هشت درصدی انتخابات را پاک کرد

 احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران - آرشیوصدای آمریکا: احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، چند ساعت پس از واکنش‌های فراوان به توئیتی که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده بود و دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را آفرینش یک «حماسه» از سوی مردم خوانده بود، مجبور شد آن مطلب را پاک کند.

طبق آمار داده شده از سوی مقامات جمهوری اسلامی ۹۲ درصد واجدان شرایط رای دادن در تهران در دور دوم انتخابات شرکت نکردند. تهران بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایران است.

احمد وحیدی در توئیت خود که روز شنبه منتشر کرد، نوشته بود: «مرحله دوم انتخابات پایان یافت. بحمدلله مردم حماسه آفریدند. از همه مردم شریف سپاسگزارم. از همه همکارانم در وزارت کشور، نهادهای امنیتی و انتظامی، شورای نگهبان و ناظرین مردمی مجدد تشکر می‌کنم.»
توئیت احمد وحیدی که دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۴۰۳ را حماسه خوانده بود.از جمله کسانی که به توئیت احمد وحیدی واکنش نشان دادند مقامات سابق ارشد دولتی هستند. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دوران ریاست جمهوری حسن روحانی در توئیتی زیر توئیت احمد وحیدی نوشت که «احتمالا» منظور احمد وحیدی از «حماسه» آن رای ندادن ۹۲ درصدی در تهران است.

تحریم گسترده انتحابات در ایران و هم‌زمان «حماسه» خواندن آن از سوی وزیر کشور جمهوری اسلامی در حالی است که مقامات حکومتی از علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی گرفته تا احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی، از قول مردم ایران بارها گفته‌اند که سیاست‌های آنها از جمله اعمال حجاب اجباری و برخوردهای حکومتی با زنان دارای پوشش اختیاری «خواست» مردم است. اما تحریم انتخابات نشان داد که بین آنچه مردم ایران می‌خواهند و آنچه مقامات جمهوری اسلامی از قول آنها می‌گویند شکاف بسیار بزرگی وجود دارد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و با نرخ مشارکت حدود ۴۰ درصدی پائین‌ترین نرخ مشارکت در دوران جمهوری اسلامی را رقم زد و آن انتخابات به دور دوم کشیده شد. مخالفان جمهوری اسلامی و ناظران بین‌المللی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران را آزاد و منصفانه نمی‌دانند.

این اولین انتخابات در جمهوری اسلامی پس از اعتراضات به کشته شدن مهسا امینی در گشت ارشاد و مخالفت مردم با حجاب اجباری بود.

پیشتر در زمستان گذشته شاهزاده رضا پهلوی، از جمله با توصیف انتخابات در جمهوری اسلامی به عنوان «سیرک انتخابات» از مردم خواسته بود آن را تحریم کنند. هشتگ «سیرک انتخابات» در توئیتر بسیار پر استفاده و یا «داغ» شد.

سایت‌های خبری داخل در ایران نوشته‌اند که بیژن نوباوه، کارمند سابق صدا و سیما که به عنوان نفر اول از تهران راهی مجلس شورای اسلامی شده است، تنها آرای ۳.۵ درصد واجدان شرایط رای دادن در این شهر را بدست آورده است و به عبارتی نماینده بیش از ۹۶ درصد مردم تهران نیست. برخی از ناظران می‌گویند حتی به این آمار پائین حکومتی هم باید با تردید نگاه کرد و احتمالا نرخ واقعی مشارکت پائین‌تر از آمار حکومتی است.
 انتخابات سرد و هشتگ داغ سیرک انتخابات؛ حکومتی‌ها با عکس‌های قدیمی حماسه ساختند
+4
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    هشت درصد با توجه به منابع چاخان جمهوری اسـ...! این جماعت بیشتر از ٥ درصد هم نیستن. یعنی حساب کنی میبینی برای هر نفر از این چهارمیلیون ١٦ نفر آماده جر دادنشون هستن.
    0
    17
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    اگر ۸ در صد باشد واقعا حماسه است . احتمالا به هشت دهم در صد هم نرسید و طبق معمول یک صفر اضافه کرده اند .
    0
    6
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.