مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعطیل شدن شنبه‌ها

صحن علنی مجلس شورای اسلامیدویچه وله: لایحه اضافه شدن روز شنبه به تعطیلات هفتگی در جلسه روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت (۱۲ ماه مه) مجلس شورای اسلامی رای نیاورد و نمایندگان با بازگشت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره تعیین تکلیف کاهش ساعات کاری از ۴۴ به ۴۰ ساعت و افزایش تعطیلات از سوی دولت، مخالفت کردند.

رسانه‌های داخلی ایران روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت (۱۰ مه) از انتشار متن نهایی لایحه اضافه شدن روز شنبه به تعطیلات هفتگی توسط کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داده بودند. در گزارش کمیسیون اجتماعی پیشنهاد شده بود که ساعات کاری ادارات از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش پیدا کند.

در این لایحه ذکر شده بود‌، تمام دستگاه‌های اجرایی کشور موظفند به غیر از بانک‌ها، واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی، مراکز خدمات‌رسانی دولتی از جمله بیمارستان‌ها و مراکز بهزیستی و ورزشی، ساعات کار خود را در پنج روز هفته از روز یکشنبه تا پنجشنبه تنظیم کنند. این مصوبه برای اجرایی‌شدن به تصویب در صحن علنی مجلس و سپس تائید شورای نگهبان نیاز داشت.

روح‌الله متفکر آزاد، رئیس کمیسیون دانشگاهیان مجلس با اشاره به این که تصمیم در مورد این امر بر عهده دولت است نه مجلس، گفت: «با وضعیت فعلی که اسرائیل در غزه اقدام به قتل و غارت کرده، تعطیلی شنبه پیام خوبی ندارد.»

گفته‌های این نماینده مجلس اشاره به تعطیلی روزهای شنبه در میان یهودیان است.

محمد تقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نیز به عنوان منتقد تعطیلی شنبه و کاهش ساعات کاری گفت: «در شرایطی که شعار سال رشد تولید است، کاهش ساعات کاری و افزایش تعطیلات توجیهی ندارد. از سوی دیگر این کار آثار فرهنگی خوبی به جهان اسلام مخابره نمی‌کند، تبعات منفی فرهنگی دارد و کپی‌برداری از دیگر کشورهاست.»

بر اساس نظرسنجی روزنامه دنیای اقتصاد، در اوایل اردیبهشت ماه که بیش از پنج هزار نفر در آن شرکت کرده بودند، بیش از ۹۱ درصد موافق تعطیل شدن شنبه بوده و فقط ۹ درصد تعطیلی پنجشنبه را انتخاب کرده بودند.
+1
رأی دهید
-9

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.