نماینده هلند از مرحله پایانی «یوروویژن» اخراج شد

 جوست کلاین، نماینده هلندصدای آمریکا: در شرایطی که قرار است مرحله پایانی یا فینال «یوروویژن» عصر شنبه ۲۲ اردیبهشت در شهر مالمو، سوئد برگزار شود، نماینده هلند که از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بود، به صورت غیرمنتظره‌ای از این مسابقات اخراج شد.

به گفته اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اروپایی، برگزارکننده اصلی این رویداد هنری، جوست کلاین، نماینده هلند، به دلیل حادثه‌ای که پشت صحنه رخ داد، از یوروویژن اخراج شده است.

این اتحادیه بدون اشاره به جزئیات، گفت که پلیس سوئد در حال بررسی «شکایت یکی از کارکنان زن» برنامه علیه جوست کلاین است و در چنین شرایطی، شرکت او در مرحله پایانی مناسب نیست.

جوست کلاین در دو مرحله تمرینی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت، غایب بود و این موضوع باعث انتشار شایعات مختلفی درباره این خواننده هلندی شد. برخی از رسانه‌ها گفتند که این حادثه به گروه اسرائیلی حاضر در یوروویژن مرتبط است ولی به گفته برگزارکنندگان، این ماجرا به هیچ شخص یا گروه شرکت‌کننده دیگری مربوط نمی‌شود.
جوست کلاین، نماینده هلندپخش‌کننده هلندی یوروویژن که مانند رسانه‌های عمومی سایر کشورهای اروپایی، این رقابت آوازخوانی را تأمین مالی و پخش می‌کند، از اخراج نماینده این‌ کشور ابراز تأسف کرد. این پخش‌کننده با اشاره به اینکه از اتخاذ چنین تصمیمی تنها چند ساعت پیش از برگزاری فینال شوکه شده است، گفت که در آینده موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

مرحله پایانی یوروویژن در شرایطی عصر شنبه در مالمو برگزار می‌شود که انتظار می‌رود برای دومین بار این شهر شاهد تظاهرات ضد اسرائیلی باشد.

ادن گولان، خواننده جوان اسرائیلی، نیز در فینال یوروویژن حضور دارد و به همین دلیل، طرفداران فلسطینی‌ها اعتراضاتی را در شهر مالمو برگزار کرده‌اند.
ادن گولان، خواننده اسرائیلیماهان معین، خواننده ایرانی - سوئدی، که تجربه شرکت در رقابت آوازخوانی سوئد برای یوروویژن سال ۲۰۱۴ را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد، به صدای آمریکا می‌گوید که برگزاری این رقابت هنری در شهر مالمو رویداد بسیار مهمی برای سوئد محسوب می‌شود.

او با اشاره به حواشی امسال و درخواست معترضان برای اخراج اسرائیل از یوروویژن، می‌گوید که به هر حال در برخی موارد برگزارکنندگان تصمیم‌هایی گرفتند که به سیاست مرتبط بوده است؛ مانند اخراج روسیه به دلیل حمله به اوکراین.

به گفته ماهان معین، هر چند که مورد روسیه را نمی‌توان با اسرائیل مقایسه کرد، ولی از دید طرفداران فلسطینی‌ها، نماینده اسرائیل باید مانند روسیه از یوروویژن اخرج شود.

او با اشاره به اینکه اسرائیل پذیرفت تا متن و عنوان ترانه نماینده خود را تغییر دهد تا مانع تنش سیاسی شود، می‌گوید که در غیر این صورت، نماینده اسرائیل به طور قطع از یوروویژن کنار گذاشته می‌شد.

این هنرمند ایرانی - سوئدی ضمن ابراز امیدواری از برگزاری یک فینال هیجان‌انگیز، تأکید کرد که در نهایت، موسیقی عاملی برای ایجاد صلح، دوستی و همبستگی محسوب می‌شود و مسائل دیگر اهمیتی ندارد.
مارکوس و مارتینوس، دو برادر دوقلوی متولد نروژ، با ترانه «فراموش‌نشدنی» نماینده در سوئد در یوروویژن هستندفینال یوروویژن با حضور خوانندگانی از ۲۵ کشور جهان برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که حدود ۱۸۰ میلیون بیننده در سراسر جهان داشته باشد.

شصت‌وهشتمین رقابت آوازخوانی اروپا توسط تلویزیون‌های ملی کشورهای شرکت‌کننده و کانال یوتیوب یوروویژن، و در آمریکا از طریق شبکه اینترنتی «پیکاک» پخش می‌شود.

بینندگان غیراروپایی نیز می‌توانند به طور اینترنتی یا از طریق اپلیکیشن یوروویژن به هنرمندان مورد علاقه خود رأی دهند.
+14
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    چه یه عالمه خط داره این نماینده اسقاتیل رو دامنش.
    72
    5
    شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دیارکو - قره تپه، آذربایجان
    گور پدر اروپای منافق با این برنامه مسخره و این مترسک های به اصطلاح خواننده
    21
    16
    شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    hiwa68 - رتردام، هلند

    ما که آخرش نفهمیدم چرا نماینده ما را اخراج کردند. اینجا که مجلس گندیده خبرگان نداریم.
    4
    24
    شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.