فلسطینی‌ها از دومین شهر بزرگ غزه می‌گریزند؛ اسرائیل از ساکنان مناطق دیگر رفح خواست شهر را ترک کنند

سازمان ملل متحد می‌گوید بیش از یکصد هزار فلسطینی از رفح، دومین شهر بزرگ غزه و پیرامون آن گریخته‌اند و این شهر جنوبی غزه همچنان در معرض تهدید تهاجم زمینی تمام عیار اسرائیل است.

تانک‌های ارتش اسرائیل دیروز جمعه عملاً کل ضلع شرقی این شهر به محاصره خود در آوردند. ارتش اسرائیل امروز شنبه ۱۱ مه از ساکنان برخی مناطق جنوبی رفح خواست تا محل سکونت خود را ترک کنند.

اسرائیل پیش‌تر رفح و جنوب غزه را امن اعلام کرده و از ساکنان شمال این غزه خواسته بود تا به مناطق امن اعلام شده در جنوب این باریکه بروند.

ارتش اسرائیل روز شنبه ۱۱ مه اعلام کرد از زمان صدور دستور تخلیه برخی مناطق رفح، حدود ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان شهر آن را به مقصد منطقه‌ای المواسی که در آن کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌شود، ترک کرده‌اند.
+57
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    عقاب ابادان - پاریس، پولینزی فرانسه

    این دنیا با طرهای شیطان پیش میرود چرا کشورهای قدرتمند هیچ کاری نمی‌کنند این همه بی‌گناه کشته و بی خانمان شدند این پروژه اسراییل بزرگ است آن کسی که باور کند حماس خودجوش به اسراییل حمله کرد احمق است این دقیقاً همانند ۰۹/۱۱ است که در پی آن به چهار تا کشور حمله کردند چرا روسیه به اوکراین حمله کرد در یک روز تمامی بانکهای سوفیت بسته شده و روسیه در برابر تمامی تحریم‌ها قرار دادند. چون روسیه میلیبه همسویی با نظم نوین جهانی نداشت
    97
    14
    شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان

    امیدواریم روزی برسد که کلیه ویروسها که در سرزمینهای اشغالی جا خوش کرده اند به دریا ریخته شوند
    44
    8
    شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    با مدرک و یند حرف بزن اسلامیست ،ده ها هزار ساله اسم اون سرزمین اسرائیل بوده همانطور که ایران زمین بدونر تز شر اسلام وجود داشته.تنها ویروس اجنبی اسلام و مسلمانان هستند.
    11
    13
    شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    شک نکن ،خواب اینکه جمهوری اسلامی دوم در غزه ایجاد کنید به گور میبرید شیعه های تروریست سایبری. نه تنها حماس و تروریسم عرب فلسطینی محو خواهد شد،ایران زمین هم از چنگال جمهوری اسلامی و اسلام شما وحوش آزاد خواهد شد.
    12
    11
    شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۱-پروسه پساگردی در هرتاریخی تحت نام های گوناگون چون جنگ،انقلاب،کودتا،قلدری وغارت انسانها را به پایین می کشد وآواره می سازد.بیش از۷۰ سال پیش درجنگ جهانی دوم آواره های اروپایی که بیشترین آنها را یونانی ها تشکیل می دادند،سرازیر به کمپهایی در سوریه ومصروفلسطین شدند.آواره های لهستانی درجنگ جهانی وارد ایران شدند.یهودیان با بدترین شکل آواره ومورد کشتار هیتلری قرارگرفتند، وبا اسب وقاطروکشتی های چون فلسطینیان امروزی روانه جهان گشتند.اکنون سوریه ای ها در یونان پناهنده می می شوند!ماجرای تلخ دراینجاست یهودیان که بیشترین ظلم نازیسم را متحمل شده اند، حالا خود ظالم شده اند(ناتانیاهو).
    0
    8
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    بینوایان1 - دوسلدورف، آلمان
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    تو خودت مواظب باش بلایی سرخودت درخوابگاه پناهندگان آلمان نیاد
    10
    1
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۲- دمکراسی غربی پنچرشده است دیگر بالانس ندارد.مدیا ودستگاهای تبلیغاتی وخبررسانی درپنجه یهودیان وصهیونیست ها است.واقعیات جنگ غزه پوشش داده نمی شود.لابی های یهودی دنیا را اجاره کرده اند.اکنون اسراییل فلسطینی ها را با داوری وتشویق غرب در رینگ بکس گیرآورده،کودک وپیروجوان را قتل عام میکند.می گوید بیمارستانها را تخلیه بکنید تا بمباران بکنم.هرازگاهی آنها را به شرق وغرب وناکجاآباد میفرستد.ناتانیاهوبدون شک همان جنایتی را مرتکب میشود که هیتلرانجام داد.درعصرتکنولوژی افکارعمومی دیگرخام نیست. با اینگونه چنداخلاق ها امریکا وغرب دیگرقابل اعتمادنیستند،
    1
    8
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۳- اسراییل بلندی های جولان را اشغال کرده است.امریکا افغانستان را به طالب داد.لیبی را فاقدموجودیت ساخت.عراق وسوریه را تکه پاره کرد.یوگسلاوی را ازبین برد.کشورهای فقیررا عضوناتوکرده است.جنگ اکراین را براه انداخت.حالاتایوان را نشانه گرفته است.ناتانیاهو هم باتلاق جنگِ غزه گیرکرده است.فکرمیکرد درظرف ۷روز گروگانها را آزاد میکند.او میداند که چه امروز وچه فردا بایدجوابگوی جنایات خودبشود.هم حماس وهم ناتانیاهو باید به سلوبودان میلوشویچ وراتکو ملادیچ جانیان جنگ بالکان به پیوندند.
    0
    8
    یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.