نماینده اسرائیل در یوروویژن با وجود اعتراض‌ها به فینال راه یافت

بی بی سی: ادن گولان، خواننده اسرائیلی در میان مخالفت‌ها و اعتراض‌ها به حضورش در یوروویژن، با آرای عمومی به فینال این مسابقه آواز راه یافت.

راهیابی او به فینال تنها چند ساعت پس از آن بود که هزاران معترض حامی فلسطین روز پنجشنبه در شهر مالمو سوئد تجمع کردند تا مخالفت‌شان را با شرکت او در این مسابقه را اعلام کنند.

شب قبل از آن، این خواننده ۲۰ ساله در جریان تمرین و تست لباس هو شده بود.

اجرای مرحله نیمه‌نهایی روز پنجشنبه هم با ترکیبی از تشویق و هو کردن همراه بود.

او سپس در بیانیه‌ای تاکید کرد که با وجود همه فشارها «با افتخار نمایندگی کشورش» در این مسابقات را بر عهده دارد.

گولان یکی از ۲۶ شرکت‌کننده یوروویژن بود که به فینال روز شنبه راه پیدا کرد.

۱۰ اجرا که بیشترین آرای عمومی را کسب کردند به ترتیب مربوط به کشورهای لتونی، اتریش، هلند، نروژ، اسرائیل، یونان، استونی، سوئیس، گرجستان و ارمنستان بودند.

پیش از این ترانه «باران اکتبر» گولان مورد اعتراض اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی قرار گرفت چون عنوان و برخی قسمت‌های ترانه این آهنگ آشکارا سیاسی و مربوط به حمله ۷ اکتبر حماس بود. او سپس تغییراتی در ترانه ایجاد کرد و نام آهنگ را هم به «طوفان» تغییر داد.

رقابت های یورو ویژن از سال ۱۹۵۶ میلادی آغاز شده است و سالانه بین کشورهای اروپایی برگزار می‌شود و یکی از پربیننده‌ترین مسابقات موسیقی در جهان است.
+69
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    TanTanMilo - دوبلین ، ایرلند
    یوروویژن خوب بود ولی 6 - 7 ساله افتضاح شده. همش سیاسی و مسخره. هیچ تلنتی توش نیست. هر چی موزیک مزخرف تر شانس برد بالاتر. برید برنده های سال‌های گذشته رو با اراجیفی که خوندن رو ببینید متوجه میشید
    26
    21
    جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    سالهای گذشته زبونهاتون رو‌موش خورده بود، چیزی در مورد سیاسی شدن مسابقات نمیگفتید،امسال که با وجود پروپاگاندا و بسیج چپها + اسلامیستها برای از بین بردن نماینده اسرائیل تیرتون به سنگ خورد و رفت بالا یاد سیاسی شدن و تلنت نداشتن رقابت کننده های این مسابقه افتادین؟ سایبریهای مغز فندقی.😂
    11
    32
    جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    درد و بلاش بخوره تو سر هرچی آمنه سادات و فاتمه کماندوهای گشت ارشادی و زینب سلیمانی و زن مسلمان حجاب به سر غزه ای فلسطینی لبنانیه.
    11
    34
    جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ۱-این پروسه مصداق یک بام ودوهواست.می گویند۱-سیاست نباید درورزش تداخل داشته باشد.نمونه اش برخورد ج.ا.با اسراییل!۲- ولی سیاست باورزش میتواند میکس بشود.نمونه اش تحریم روسیه.۳- وقتی که سوال میشود چرا اسراییل با این همه جنایت دریوروویژن شرکت میکند؟می گویند:سیاست نباید درموزیک دخالت بکند.نمونه اش شرکت دادن اسراییل دریوروویژن.۴- ولی نقش سیاست باموزیک برای روسیه عملی میشود.یعنی تحریم روسیه.۵-یوروویژن یک پدیده بی معنا وبی محتوایی است که کیفیت درآن معنایی ندارد.رای دادن ها تنظیم شده است.یعنی مثلا رای آذربایجان به ترکیه یا بالعکس.رای قبرس به یونان وغیره.
    51
    11
    جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد

    ۲)-۶-آیا برنده شدن اکراین درسال گذشته بخاطرکیفیت بود یا لابی سیاسی؟۷-آیا حالا هم ورود اسراییل چون اکراین، به برنده شدن بعید است؟ ۸-تلویزیون مالموی میزبان اعتراض تماشاچییان علیه حضوراسراییل را ناشیانه سانسورکرد،درصورتیکه تماشاچییان با تلفن های همراه خود تصاویردیگری داشتند.۹-اسراییل متاسفانه با قلدری وجنایتی که میکند،ظلم علیه یهودیان را به مظلوم نمایی بیشترعیان میکند وظلم وستم نازیسم را کمترمیکند.چونکه اکنون هیتلردرلباس ناتانیاهو زنده شده است.۱۰-درکلیت اشکال از اسراییل نیست!بلکه سیاست غلط امریکا وانگلیس وغرب است یک بچه پررو وقلدر چون دولت اسراییل را پرورش داده است،که جان انسانهای بیگناه را می گیرد.
    50
    14
    جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    وقتت رو تلف میکنی،این خط این نشان،مطمئن باش مجاهد،اسلام و کمونیست در حکومت بعدی ایران جا نداره.شک نکن.همین.
    0
    14
    شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.