ژاپن: بیگانه‌هراس خواندن ما توسط بایدن تاسف‌آور است

العربیه: سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز سه‌شنبه گفت که «بیگانه‌هراس» خواندن کشورش توسط جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، امری «تاسف‌آور» است، و در عین حال قول داد که تلاش‌هایش را برای تقویت روابط دوجانبه ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری «کیودو»، یوشیماسا هایاشی، وزیر ارشد کابینه دولت ژاپن گفت توکیو مراتب نگرانی خود درباره اظهارات بایدن را به واشینگتن اطلاع داده و گفته است که این اظهارات مبتنی بر عدم درک دقیق وی از سیاست‌های مهاجرتی ژاپن است.

بایدن چهارشنبه هفته پیش در جریان یک رویداد جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کارزار انتخابات ریاست جمهوری خود در سال 2024، که در حضور تعداد زیادی از رأی‌دهندگان آسیایی-آمریکایی‌ برگزار شد، اظهاراتی کرد که بعدا موجب کدورت شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا خطاب به شهروندان آسیایی-آمریکایی گفته بود: «می‌دانید، یکی از دلایلی که اقتصاد ما در حال رشد است به خاطر وجود شما و بسیاری دیگر مثل شماست. چرا؟ به این دلیل که ما از مهاجران استقبال می‌کنیم.»

بایدن ادامه داد: «دقت کنید و به این موضوع فکر کنید. چرا چین از نظر اقتصادی خیلی عقب است؟ چرا ژاپن مشکل دارد؟ چرا روسیه اینطور است؟ چرا هند اینطور است؟ چون تمام آنها بیگانه‌هراس هستند. آنها مهاجران را دوست ندارند.»

هایاشی طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که توکیو معتقد است بایدن قصد صدمه زدن به روابط دوجانبه را نداشته است. به گفته وی، او بر این باور است که رئیس‌جمهوری آمریکا با این اظهارات قصد داشت نقش مهاجران را در اقتصاد ایالات متحده برجسته کند.

به گفته کیودو، هایاشی با اشاره به سفر فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به ایالات متحده در ماه آوریل، که اولین سفر یک رهبر ژاپن به آمریکا طی نه سال اخیر بود، تأکید کرد که روابط بین توکیو و واشینگتن امروز از همیشه قوی‌تر است.
+16
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    دلیل اینکه ژاپن اینقدر امن و تمیز و قانومدار هست همین مهاجرناپذیر بودنش هست.حفظ فرهنگ ژاپنی و جلوگیری از نفوذ ادیان مضر سامی خصوصا اسلام ننگین.بایدن چپ خرفت وک ناراحته که چرا ژاپن هم مثل آمریکا و اروپا تبدیل به آشوب بازار مملو از مهاجرین و خلافکارها و مسلمین طزرفدار حماس نیست.جوری که الان در برخی ایالتهای آبی آمریکا مثل نیویورک و کالیفرنیا از دزدی از فروشگاهها هم جرم زدایی کرده و اراذل اوباش براحتی فروشگاهها را غارت میکنند و پلیس هم کاریشون نداره و خیلی فروشگاهها به این دلیل دارن جمع میکنند و صحنه هایی که از اروپا خصوصا انگلیس میبینیم که حتی فروشگهای ارزان و سوپر مارکت هم چندین نگهبان مشغول پائیدن مشتریان هستند کسی خوراکی یا حتی چیزهای بی ارزش ندزده.حمله مسلمانان به دیگران به بهانه فلسطین و آبستن بودن جامعه برای شورش اسلامی هم در پیشه.این هست نتیجه مهاجرت بی حساب کتاب.
    4
    12
    ‌پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.