جلوگیری از ورود مهمانان زن به کنگره جراحان ایران به بهانه «حجاب و پوشش»

 تصویری از کنگره جامعه جراحان ایرانرادیو فردا: گزارش یک رسانه در ایران حاکی از آن است که ماموران حراست، زنان شرکت کننده در کنگره جامعه جراحان ایران را به بهانه «بدحجابی» مجبور کردند وضعیت پوشش خود را تغییر دهند و از ورود برخی جلوگیری کردند.

وبسایت روزنامه اعتماد در گزارشی اعلام کرد ماموران حراست از ورود تعدادی از پزشکان زن و دیگر زنان مدعو به کنگره چهل و پنجم جامعه جراحان در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی به بهانی بدحجابی جلوگیری کردند.

بنابر مشاهدات خبرنگار اعتماد، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت، مامور حراست این دانشگاه «با همراهی یک خانم محجبه»، در اتاق کوچکی که محل ورود دانشجو و مراجعان است، از ورود پزشکان زن و خانم‌های فعال در تولید تجهیزات پزشکی به بهانه «بدحجابی و کوتاهی قد مانتو یا شلوار، یا تنگ بودن مانتو» جلوگیری می‌کرد و ورود مهمانان کنگره، مشروط به تعویض و تغییر لباس بود.

در این روز ماموران حراست یکی از خانم‌ها را مجبور کرده‌اند تا زمان حضور در کنگره از «کت مردانه» یکی از آقایان عضو هیأت برگزار کننده استفاده کند.

یک پزشک زن نیز که برای شرکت در این کنگره از اهواز به تهران سفر کرده بود، به خبرنگار اعتماد گفته است که ماموران حراست او را مجبور کردند با اجاره یک تاکسی اینترنتی برای خرید مانتو به یک مرکز خرید برود و هزینه یک میلیون و ۱۰۰ تومان را بابت تغییر لباس و اجازه ورود به کنگره متحمل شود.

بر اساس این گزارش، فشارهای حراست دانشگاه علوم پزشکی به زنان به بهانه نوع پوشش در روز دوشنبه تا جایی رسیده است که برخی از روسای انجمن‌های تخصصی، در میانه سخنرانی مجبور شدند کنگره را ترک کنند تا با «چانه‌زنی»، مسئله پوشش مهمانان حل شود.

مقامات جمهوری اسلامی از روز ۲۵ فروردین سال جاری، با اجرای طرحی موسوم به «طرح نور»، بر میزان خشونت‌ها در تحمیل حجاب اجباری افزوده‌اند.

اجرای این طرح و برخوردهای خشونت‌آمیز با زنان برای تحمیل حجاب اجباری در خیابان‌ها، موجی از واکنش‌های منفی را به دنبال داشته است.

اعتماد در گزارش خود تاکید کرده که تمام مهمانان گنگره جامعه جراحان ایران که پزشک و از اعضای جامعه پزشکی هستند، گفته‌اند چنین برخوردهایی را در طول فعالیت «چهار دولت اصولگرا و میانه‌رو» از نیمه دهه ۱۳۸۰ بی‌سابقه می‌دانند.

با ادامه برخورد و فشار بر زنان و دختران و تحمیل حجاب اجباری، کمیسیون ایالات متحده درباره آزادی مذهبی بین‌المللی، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مقامات جمهوری اسلامی به‌دلیل سرکوب فزاینده زنان و دختران در ایران به‌‌خاطر رویگردانی از قانون حجاب اجباری شد.
+3
رأی دهید
-27

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    Azadi hame - تهران، ایران
    از اول معلوم بود که زنها را راه نمیدند۰۰ چون آخوند ها از زنان متنفر هستند۰۰ و زنا را هووی خودشون می بینند۰
    6
    12
    ‌سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    shahrooz-k - تهران، ایران
    احتراما خاک بر سر اون مردهایی که با دیدن اهانت به همکاران خانم در جلسه ماندند. ذره ای انسانیت و شعور میتوانست انها را از حضور در چنین جلسه ای منصرف کرده و فشار را بر سرکوبگران افزایش داده و انان را وادار به عقب نشینی کند. اصلا معلوم هست که جامعه پزشکی با خودش و سوگندش چند چند هست. انگار مسئله همکارانشان هم به انها ربطی ندارد فقط جمال اسکناس را عشق است.
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.