نتانیاهو از طرح «غزه بدون حماس» رونمایی کرد: خودمختاری و تبدیل به قطبی جدید

صدای آمریکا: وب‌سایت اورشلیم پست روز ۱۴ اردیبهشت اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در طرحی با عنوان «از بحران تا رفاه» قصد دارد پس از نابودی حماس، غزه را طی ۱۰ سال به قطب سرمایه‌گذاری منطقه تبدیل کند.

به گزارش این رسانه، طرح احیای غزه تا سال ۲۰۳۵ را دفتر نخست‌وزیری روز جمعه در فضای مجازی منتشر کرده که نشان می‌دهد نوار غزه در یک برنامه سه‌مرحله‌ای پس از جنگ، به خودمختاری رسیده و با کمک کشورهای عربی طی ۱۰ سال به قطبی جدید برای جذب سرمایه‌، منطقه آزاد تجاری و به یکی از مهم‌ترین بنادر صنعتی مدیترانه تبدیل می‌شود.

براساس این طرح در گام نخست طی ۱۲ ماه، مناطق امن و عاری از کنترل حماس توسط اسرائیل در غزه ایجاد خواهد شد و ائتلافی از کشورهای عربی کمک‌های بشردوستانه را در مناطق امنی که از شمال شروع شده و به آرامی به سمت جنوب گسترش می‌یابد، توزیع کرده و بر آن نظارت می‌کنند و فلسطینیان غزه مناطق امن را تحت نظارت کشورهای عربی اداره خواهند کرد.

در گام دوم که ۵ تا ۱۰ سال طول خواهد کشید، یک ائتلاف عربی در نهادی به نام «اداره توانبخشی غزه»، بر بازسازی و مدیریت امور مالی نوار غزه نظارت کرده و فلسطینیان غزه، منطقه را اداره کرده و مسئولیت مدیریت آن را بر عهده خواهند گرفت.

در مرحله سوم، که «خودگردانی» نام گرفته، قدرت به آرامی به یک دولت محلی غزه یا یک دولت متحد فلسطینی منتقل خواهد شد تا ضمن تضمین امنیت اسرائیل گام نهایی مدیریت غزه توسط فلسطینی‌ها به طور کامل برداشته شود و آنها به پیمان ابراهیم بپیوندند.
اورشلیم‌پست خاطرنشان کرد که این طرح به حذف حماس، غیرنظامی شدن موفقیت‌آمیز نوار غزه و توافق همه طرفها مشروط خواهد بود.

اسرائیل از آغاز جنگ با حماس در ۷ اکتبر سال گذشته همواره اصرار داشت که تا نابودی کامل حماس و حذف این نیرو از نوار غزه به نبرد ادامه می‌دهد و غزه پس از جنگ را بدون حماس اداره می‌کند.

ایالات متحده اما در اختلافی آشکار با اسرائیل خواهان مدیریت غزه پس از جنگ توسط فلسطینی‌هاست و می‌گوید باید دو کشور مستقل در منطقه مستقر شود.

حماس در حمله تروریستی ۱۵ مهر (۷ اکتبر) به اسرائیل بیش از ۱۲۰۰ نفر را کشت و حدود ۲۵۳ نفر را گروگان گرفت. این حمله آغازگر جنگ جاری میان اسرائیل و حماس در غزه بود.
 
ایران اینترنشنال: دفتر نخست‌وزیر اسرائیل جمعه ۱۴ اردیبهشت طرحی سه‌مرحله‌ای را برای دوران پس از حماس در غزه تا سال ۲۰۳۵ معرفی کرد که به موجب آن نوار غزه تحت نظر کشورهای عربی به خودمختاری می‌رسد و به قطبی جدید برای جذب سرمایه‌گذاری تبدیل خواهد شد.
عکسی از طرح ۲۰۳۵ توسعه نوار غزه که رسانه‌های اسرائیل جمعه ۱۴ اردیبهشت از صفحه دفتر نخست‌وزیر این کشور منتشر کردند
+163
رأی دهید
-33

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

    تو که راست میگی. همه اینها واسه خر کردن مردمه.
    106
    57
    شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    پایان هر جنگی صلح است، چرا که نه؟
    25
    77
    شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    pull.over123 - تهران، ایران

    بعد از مردن تو و همفکرانت بدست انتقام جویان جنایت های بی شمارتان در این باره خود فلسطینی ها تصمیم گیری خواهند کرد.
    79
    24
    شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا
    تو اگر دانا بودی دیگه فیل نمی شدی . آواره وجنگجو بهتره یا در رفاه و آرامش ؟ حماس بجز بدبختی و آوارگی کار مفیدش چه بود ؟ پول گرفتن از ایران و در بهترین هتل و ویلا زندگی کردن
    25
    76
    شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انسان باش - لندن، انگلستان

    تا وقتی که اسلام هس تو غزه حماس هس و جمهوری اسلامی عنقلک میکنه اونجا همچین اتفاقی نخواهد افتاد
    10
    47
    شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    تا م‌قعی که حماس، حزب الله و‌جمهوری عث حالی نابود شوند و نباشند، برای ما و دنیا فرقی نداره غزه صحرا شود یا بهشت شود، فقط این سه گروه و حزب منحوث که سرمنشاء همه بدیها و پدیدآورنده تروریستها هستند، نباشند، هر چه به سر غزه میاورند، بیاورند. تا الآن که دعا گو و ثنا گوی آقای نتانیاهو هستیم. کاری را که شروع کردید، تمام کنید تا نتیجه مظلوب را دنیا بگیرد و دنیا از شما ممنون باشد. بخاطر همه این رشادتها و جسارتهایی که انجام میدید، ممنون، دنیا با شما بد باشند، ما مردم پشت شما هستیم. همین فرمان بروید بجلو‌تا نابودی تمام گروه و گروه هاو حزب و حزبهای افراطی. ممنون. به کوری چشم هر آن که نتواند بیند. دمش گرم، کثافتی را که حماس در هفت اکتبر شروع به خوردن آن کرد، با قاشق به دهان تمامی حزب اللهی ها و حماسی ها و‌عث‌حالی ها تمام خواهیم کرد.
    13
    35
    شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    حماس و حزب الله و‌جمهوری عث حالی از دنیا محو شوند، هر چه بر سر غزه آوردید آوردید، اصلاً تبدیلش کنید به صحرا، فقط کل این سه گروه منحوث از دنیا محو شوند، تمااااااااااااااام
    11
    36
    شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    گرامی ، من از تروریست های اسلامی حماس انزجار دارم و از خصوصا مردم غزه بخاطر آن حمایت وقیحانه از حمله تروریست ها و رقص و شادمانی از دین جسد دختران برهنه اسراییل دل خوش و نظر مثبتی ندارم ، اما شعارهای بی بی نتانیاهو هم عوامفریبی میبینم ، . نابودی ۲۰۰ هزار ساختمان در غزه ، آسیب زدن به تمامی مراکز درمانی ، دانشگاه ها ، مدارس با شعار رفاه برای مردم جور در نماید ، تصور کن بیان نصف تهران را با خاک یکسان کنند چونکه در هر کوچه پس کوچه ای چند تا ارزشی و بسیجی و سپاهی وجود دارد ؟؟ و بعد بهت قول بدن که دوباره تهران را برات آباد می‌کنیم
    28
    26
    شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    کسی کار حماس رو تایید نمیکنه همانطور که کار اسرائیل رو که جنایت جنگی هستش رو تاتید نمیکنه. صد در صد زندگی در صلح و ارامش زندگی مطلوب هستش. ولی این طرح اقای نتانیاهو فقط جهت بازی کردن با اذهان عمومی هستش. اونها غزه رو دوست دارن ولی غزه خالی از فلسطینی‌ها. تا حالا کجا رو واسه اونها ساختن که غزه دومیش باشه.مردمی از فلسطین هستن که چندین دهه در اردوگاه تو چادر زندگی میکنن چرا تا حالا پیشنهاد حتی کوچکترین ساخت و ساز رو بهشون ندادن. این طرح ها دروغ بزرگیه. جهود بیاد واسه کسی پول خرج کنه. البته مشکل رسیدن به اینجا نه کار من بوده نه کار شما. احمال کاری پدرانشون بوده و اینها هم وارث حماقت نسل های قبلی هستن. همانطور که ما وارث انقلابی هستیم که نسل گذشته برامون به ارث گذاشته. اما اینو باور کن همانطور که حماس دروغگوی بزرگیه یه روده راست هم تو شکم این نتانیاهو پیدا نمیشه. ولی خوب چه میشه کرد که دشمن دشمن من دوست منه . الان همین نتانیاهو که به ظاهر دشمن جمهوری اسلامی هستش، میتونه بطور موقت دوست ما هم باشه. در اخر اینکه فیل حیوان بسیار باهوش با حافظه خارق‌العاده‌ای هستش.
    27
    26
    شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    چه تصویر زیبایی،درست مثل منظره دوبی (کشوری عرب و مسلمان ولی بدور از تحجر،و وحشیگری اسلامگرایی و سازگار با تمدن). ابله هایی که نفرت پخش میکنند و دانسته یا نادانسته در دام چپ افراطی،تروریسم اسلام افراطی و جمهوری اسلامی افتاده اند،اما این عکس عین واقعیت ممکن برای منطقه غزه هست.این احمقها نمیدانند یا نمیخواهند قبول کنند همین الان اعراب مسلمان فلسطینی شهروند خود اسرائیل هستند و‌ در آنجا در صلح زندگی میکنند،سرباز میزنند از قبول این واقعیت که میلیونها فلسطینی در کشور اردن در صلح با اسرائیل بوده و حتی در مقابل تهاجم احمقانه سپاه اشغالگر ایران از خاک اسرائیل دفاع میکنند.چند گروه مسلح و متحجر وحشی و تروریست با حمایت سپاه و روس و چین (برای تضعیف غرب) چوب لای چرخ هر نوع صلح و مدارا میکنند.
    14
    30
    شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    با سلام ، دلیلی نیست که همه اعمال اسرائیل را تایید کرد ولی هیچکدام ازعملیات حماس قابل تایید نیست . نگاهی به تاریخ گذشته نشان میدهد که کشورها باید در مقابل بعضی از اعمال گذشته چشم پوشی بکنند، مانند سرزمینهای ایران که الان جزوی از کشورهای دیگر شده است و ایران چندین قسمت نشده که هر قسمتش با ترکیه وعراق یا پاکستان و افغانستان و یا آذربایجان و روسیه و غیره مشکل داشته باشند . فلسطین دو قسمت شده که یک قسمت با اسرائیل صلح کرده و قسمت دیگر بازیچه کشورهای دیگر شده . حال کدامین را تروریست و یا نماینده فلسطین میدانید ؟ اما برای طرح کنونی اسرائیل ، شماها چه روشی را می پسندید ؟ اسرائیل غرامت بدهد یا عقب نشینی کند و حماس دوباره بر گردد تا بار دیگر جنایات بیشتری اعمال کند ؟ در هر جنگی خرابی و جنایاتی وجود دارد با برنده و بازنده ، اگر حلوا خیرات میکنند به فاطی حتما بگید . اسرائیل یا باید غزه را مانند کریمه جزوی از اسرائیل کند و یا غزه بدون حماس را با شرایطی قبول کند . نه من و نه شما و نه سازمان ملل هیچ اعتراضی نمیتوانیم بکنیم ، حتی أن سر مارهایی که به حماس بسته اند
    3
    4
    یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا
    باسلام ،لطفا پاسخ بالا به kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد را ببینید
    7
    3
    یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    توان آن را دارند. مصر ۴۰۰۰ سال است وجود دارد، اسراهیل ۸۰ سال. از یک تکه بیابان چکار کرده. سیستم دفاهی پاتریت امریکاهی را گرفته و در عرض یک سال تکمیل کرده. با نام ابراهیم. خرج تکمیل. ۱ میلیارد. ۱۳۰ میلیارد دلار مشتری توی صف ایستاده تا بخرند . بر خلاف آنکه ۵۷ اتی می‌‌گوید اسراهیل کمک چندانی در جنگ ۶ روزه امریکا نداشته. بیشتر بخش خصوصی یهودی‌ها امریکا بودند. انگلیس حتا محاصره دریاهی کرده بود تا سلاح و یهودی بیشتر وارد اسرهیل نشوند. در بازار سیاه تانک‌ها از رده رفته جنگ دوم جهانی‌ را می‌‌خریدند باز سازی می‌‌کردند. در تپه جولان ۱۲ تانگ بازسازی شده اسراهیلی در مقابل ۱۰۰ تانک مدن روسی ارتش سوریه. نتیجه ی هم که دیدیم. حسود هستیم.حسادت نتیجه تنبلی و حماقت است.بهانه که چیزی را درک نکنیم.حسادت و تنفر ۵۷ اتی از اسراهیل. بهترین دلیل برای شجاعت . در حق بودن . و خلوص اسراهیل است. سرزمین دلاوران. ۸ میلیون یک تنه در مقابل ۴۰۰۰ سال جنایت ایستاده.و در سده جدید.یک تنه در مقابل سوسیال و دمکرات و حقوق بشری .که آنقدر بزدل هستند که اساس آنتی سیمیت در زیر جمله عوام پسند پنهان می‌‌کند،.
    3
    5
    یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    مشکل اینجاست که شما فکر میکنید من حماس رو تایید میکنم. نه عزیز حماس گروهی هستش که نمیتونه واقع بین باشه. تروریست کلا نمیتونه واقع بین باشه. اگه گروه درستی بودن خودشون تو کشورهای دیگه زندگی نمیکردن و از بیرون گود بگن لنگش کن. یک گروه تروریست خودخواه و کاملا رادیکال شده. ولی اینکه فکر کنید از اسراییل هم برای مردم ابی گرم میشه هم فکر درستی نیست. اسراییل هم مغز خر نخورده که بیاد بیش از دو میلیون ادمی که انواع مشکلات اعم از عقیدتی (شست‌وشوی مغزی شده)، روانی (اکثرا در طول کل زندگیشون در استرس جنگ و مرگ و تبعیض زندگی کردن) و . رنج میبرن رو به کشور خودش راه بده. اصلا امکانات این کشور اجازه این کار رو نمیده. پس مجبوره جهت هماهنگ کردن اذهان عمومی این وعده ها رو بده تا بتونه به هدفش که نابودی حماس هست ادامه بده. از طرف دیگه هم افکار عمومی رو از کشتن بیش از چهل هزار نفر منحرف کنه. حماس هم که هم از اسیرها و هم از مردم غزه یه دیوار دفاعی برای خودش ساخته. مردم شدن گوشت قربونی دو گروه.
    3
    14
    یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    گرامی من تنها مخالف نابودی حماس نیستم ، بلکه خواهان اتحاد برای نابودی حماس و‌حامیان آن و حتی مجازات قطر هستم ، اسراییل را هم یک کشور دمکراتیک با آزادی بیان و رفاه اجتمایی میبینم ، اما مانند درصد بالایی از حتی یهودیان اسراییل روش دولت نتانیاهو در مناسبات سیاسی ، و شیوه اداره با این جنگ زاویه دارم . من بی اطلاعی مطلق موساد و دولت اسراییل را هم از حمله سازمان یافته ارازل اسلامی را معما میبینم ، سازمانی که حتی در راس سپاه و بیت رهبری جاسوس دارد ، یعنی کسانی که اتفاقا طراح حمله به اسراییل در مراحل اولیه بودند ، موساد هم خبر چین فلسطینی و عرب دارد و هم مامور یهودی که عربی را با لهجه فلسطینی صحبت می‌کند ، به باور من اسراییل به این حمله واقف بوده اما ابعاد جنایت را در حد چند نفر میدانست ، هدف پاکسازی خصوصا بندر غزه برای تجارت می‌باشد ، نابودی غزه از لحاظ کثرت ساختمان‌ها و ابعاد آن در راستای اهداف بالاتری است ، وعده ریختن صدها هزار میلیارد دلار برای رفاه مردم غزه عوامفریبی سیاسی است ، طنز داستان اینجاست که حتی طرفداران نتانیاهو او را صادق نمیبینند بلکه حیله گر ولی باعرضه ،
    2
    6
    یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا
    دوست عزیز ، من اصلا فکر نکردم که شما از کسی و یا گروهی حمایت میکنید. اسرائیل نمیخواهد که غزه را به خاکش اضافه کنه ولی میخواهد که در امان باشد . از ابتدای خروج انگلیس و شکل گیری اسرائیل ، این مسلمانها بودن که حمله را شروع کردن و بعدها اعراب یکی بعد از دیگری تا گروگان گیری . اسرائیل به همه آنها پاسخ داد ، درست یا غلط ، کم یا زیاد ولی عقب نشینی نکرد . حماس یا فلسطین حق دارند از سر زمین خود دفاع کنند و اسرائیل حق دارد سرزمینشان را به سرزمین خودش اضافه کند. حال اگر میتوانی بجنگ تا پیروز شوی مانند روسیه یا آذربایجان ، نه اینکه به ورزشگاه حمله کنی وتعدادی ورزشکار و تماشاچی را بکشی یا حمله اخیرحماس . آنموقع که یک اسرائیلی را با ۱۰۰۰ فلسطینی ها تعویض میکردن باید فکر چنین روزی بودن که اگر ۱۰۰۰ تا گروگان بگیری وبکشی مسلما اسرائیل ۱۰۰۰۰ تا را نابود میکند
    8
    2
    یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    به نظر من اسراییل باید بلند مدت برنامه ریزی کند ، اگر دقت‌کرده باشید کمترین اسلام گرایی افراطی اتفاقا در خود فلسطینی های سیتی زن اسراییل هست ، با اینکه در اسراییل تبعیض و مشکلات است ، بخاطر ساختار دمکراتیک اسراییل ، رفاه بالا ، آموزش و پهداشت ، کمترین حمایت از حماس وجود دارد ، و اتفاقا بسیاری از فلسطینی های اسراییل خواهان بازگشت فلسطینی خارج اسراییل به اسراییل نیستند ، ( تقریبا مثل برخی ایرانی های قدیمی و موفق اروپا که چشم دیدن مهاجرت افزون از افغانستان / ایران به مثلا المان نیستند ) ، به نظر من راه حل نابودی و کم رنگ شدن اسلام سیاسی ، ایجاد رفاه اجتمایی در کشورهای خاور میانه است ، در شیخ نشین ها ، حتی عربستان داره نتیجه می‌دهد ، در غزه تا قبل از جنگ ۶۰ تا ۷۰ درصد بیکار وجود داشت ، مردم غزه امکان سفر به مثلا ترکیه برای تفریح ندارند ، هویت کشوری ندارند ، پاسپورت ندارند ، خودشان را تحقیر شده میبینند ، در چنین فضایی حماس با پول ایران ، به اون‌جوان ناامید ، کم سواد ، هویت میده و بعد فاجعه آفرینی میکنه
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.