وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید تحریم‌های اخیر ایران کسی را مرعوب نمی‌کند

 گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا
رادیو فردا: گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت به تحریم‌های جمهوری اسلامی علیه خودش واکنش نشان داد و آنها را بی تاثیر دانست.

گرانت شاپس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ایران مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه از طریق شبکه غیرقانونی نیروهای تروریستی نیابتی خود (شامل) حماس، حزب‌الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است.»

وزیر دفاع بریتانیا تصریح کرد: «اگر ایران فکر می‌کند که با تحریم‌های اخیر کسی را مرعوب می‌کند، کاملا در اشتباه است.»
وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت، اعلام کرد که ۲۵ فرد حقیقی و حقوقی از دو کشور ایالات متحده و بریتانیا را با اتهام «حمایت و تأمین مالی» اسرائیل در ارتباط با جنگ غزه به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

این وزارتخانه در دو پیام در شبکه ایکس خبر داد که هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی و هشت شخص و پنج نهاد بریتانیایی را «به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات» دولت اسرائیل در طول جنگ غزه تحریم کرده است.

بر اساس قانونی که وزارت خارجه جمهوری اسلامی به آن استناد کرده، این افراد از دریافت روادید و «امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران» و داشتن حساب بانکی در نظام مالی ایران محروم می‌شوند.

وزیر دفاع بریتانیا و فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش این کشور و فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا و فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور از جمله مقام‌های عالی‌رتبه‌ای هستند که در فهرست تحریم‌های تهران قرار گرفته‌اند.

در پی حمله گروه افراطی حماس که توسط آمریکا و اروپا گروه تروریستی تلقی می‌شود به خاک اسرائیل ۱۲۰۰ نفر کشته و ۲۵۰ نفر گروگان گرفته شدند؛ اسرائیل در پاسخ به این حمله عملیاتی گسترده با هدف غزه را آغاز کرد که هنوز به پایان نرسیده و تاکنون جان بیش از ۳۴ هزار نفر در این باریکه را گرفته است.

جمهوری اسلامی از بزرگ‌ترین حامیان مالی و تسلیحاتی حماس است و از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که حمله این گروه به خاک اسرائیل انجام شد، هم پذیرای رهبران حماس در تهران بوده و هم مقام‌های حکومت دیدارهایی متعدد با این رهبران در خارج از کشور داشته‌اند.
+26
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا
    تو چقدر ساده‌ای که تحریم اونها رو جدی گرفتی. شاید هم داری هندونه میدی زیر بقلشون
    0
    3
    شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.