پخش سریال مصری «حشاشین» درباره حسن صباح در ایران ممنوع شد

 قلعه الموت که مقر اصلی حشاشین بودرادیو فردا: رسانه‌های دولتی ایران روز یکشنبه اعلام کردند که مسئولان در ایران، پخش سریال تلویزیونی مصری «حشاشین» در مورد حسن صباح را در شبکه نمایش خانگی ایران ممنوع کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، مهدی سیفی، مدیرکل نظارت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گفت که «روایت این سریال از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است.»

او بدون ارائه جزئیات بیشتر در مورد محتوای این سریال گفت که «بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال حشاشین، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تأیید نیست».

مجموعه ۳۰ قسمتی «حشاشین» در مورد حسن صباح و گروه او است که به عنوان فرقه‌ای از شیعیان در قرن پنجم قمری از قلعه‌های کوهستانی در شمال و غرب ایران فعالیت می‌کردند و به سوءقصدهای سیاسی خشن مشهور بودند.
در مورد حسن صباح طی قرن‌ها داستان‌های زیادی نقل شده و بقایای قلعه الموت که محل اصلی اسقرار او بود امروزه از مکان‌های گردشگری در شمال ایران است.

مجموعه تلویزیونی «حشاشین» از آغاز ماه رمضان در مصر پخش شد و در حال حاضر در سرتاسر خاورمیانه محبوبیت کسب کرده است.

امید علی مسعودی، عضو شورای سواد فضای مجازی ساترا روز یک‌شنبه به ایرنا گفت که «سریال حشاشین با بودجه‌ای ۱۲ میلیون دلاری ساخته شده و یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کشورهای عرب زبان به‌شمار می‌رود.»

او اضافه کرد که به باور او، «یکی از اهداف سریال حشاشین این بود که ترور و سرآغاز ترور را به ایرانی‌ها ربط دهد. شاهد این نظریه آن است که در این سریال شهرهای ری، قم و اصفهان را منشأ تروریست معرفی می‌کند.»

خبرگزاری ایسنا هم در گفت‌وگو با برخی افراد، این سریال نمونه‌ای «کامل» از «تغییر و جعل حقیقت» اعلام کرده است.
+3
رأی دهید
-7

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.