چهره مشهور شبکه‌های اجتماعی عراق بر اثر شلیک فردی ناشناس کشته شد

 ام فهد، اینفلوئنسر عراقیرادیو فردا: «ام فهد»، بلاگر و اینفلوئنسر عراقی که به «شیخه» نیز شهرت دارد، با شلیک فردی ناشناس در نزدیکی منزل‌اش در بغداد، پایتخت عراق به قتل رسید.

یک مقام امنیتی عراقی که نخواسته نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفته‌ است که بامداد شنبه هشتم اردیبهشت ماه، فردی ناشناس که وانمود می‌کرد قصد تحویل غذا دارد با شلیک گلوله در محله زیونه، «ام فهد» را که داخل اتومبیلش بوده کشته است.
یک مقام امنیتی نیز به سکای نیوز عربی گفته‌ که هنگام حادثه، دستیار «ام فهد» نیز همراه او در خودرو بوده و در این حادثه زخمی شده‌ است.

پس از این حادثه، وزارت کشور عراق در بیانه‌ای کوتاه اعلام کرد که با تشکیل تیمی از کارآگاهان، تحقیقات برای کشف جزئیات ماجرا و شناسایی عامل قتل را آغاز کرده است.
«ام فهد» یک اینفلوئنسر جنجالی در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تیک تاک بود که به خاطر ویدیوهای سرگرم‌کننده خود در تیک‌تاک که در آن‌ها با لباس‌های تنگ می‌رقصید و به موسیقی عراقی گوش می‌داد، چهره‌ای شناخته شده بود.

پخش‌های زنده او در تیک‌تاک در بیشتر مواقع جنجالی بود، به ویژه این‌که اختلاف‌ها و دعواهای او با دیگر بلاگرها و اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی خبرساز می‌شد.

او در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی، توسط دادگاهی در عراق به دلیل به اشتراک گذاشتن «ویدیوهایی حاوی سخنانی که عفت و اخلاق عمومی را خدشه‌دار می‌کند» به شش ماه زندان محکوم شد.

دولت عراق سال گذشته کارزار پاکسازی محتوای شبکه‌های اجتماعی را که به گفته آن‌ها ناقض «اخلاق و سنت‌های» عراق بود آغاز کرد.

به گفته مقامات عراقی از آن زمان تاکنون چندین چهره تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شده‌‌اند.

با وجود آنکه عراق پس از سال‌ها جنگ و درگیری‌های فرقه‌ای، از زمان سرنگونی حکومت صدا حسین به ظاهری عادی بازگشته اما آزادی‌های مدنی به ویژه برای زنان، اقلیت‌های جنسی و سایر گروه‌ها همچنان در این جامعه محافظه‌کار محدود است.

در سال ۲۰۱۸، نیز تارا فارس، مدل و اینفلوئنسر، توسط افراد مسلح در بغداد به ضرب گلوله کشته شد
+9
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    لعنت بر قاتل این خانم
    0
    43
    شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Herzl - امستردام، هلند
    اکثر اینفلوئنسر جنجالی عراق با مسئولین و مقامات امنیتی در وزارت کشور و غیره و الحشد الشعبی عراق رابطه دارن و حمایت می شوند برای پولشویی غیره و این خانم بیست روز پیش در یک لایو زنده با رقیب خود دالیه نعیم درگیر شد و فاش کرد من فیلم و رابطه شما با سرلشکر سعد معن یکی از مسئولین وزارت کشور را دارم و نمی خواهم پخش کنم همه مسئولین شاخهای فضای مجازی بکار می برند بخاطر آتوگرفتن از این و آن و همین خانم بواسطه همدستان خود رقیب خود بیست روز پیش را ربود طی یک کتک کاری پرت کردن خیابون.
    0
    12
    شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    قول شرف میدهم که ناپاک زادگان مفعول زاده ایرانی در ترور آن مرحومه نقش اول را دارند. ای لعنت بر اسلامی که اینها مبلغش هستند
    0
    21
    شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.