خامنه‌ای: توقعات آمریکا تمامی ندارد، آن‌ها تبعیت محض می‌خواهند

علی خامنه‌ای در دیدار با افرادی که «جمعی از کارگران» معرفی شدندایندیپندنت فارسی: کمتر از دو ماه پس از اینکه دولت منصوب علی خامنه‌ای با افزایش حقوق کارگران، متناسب با نرخ تورم، مخالفت کرد، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با افرادی که رسانه‌های حکومتی آنان را «جمعی از کارگران» خواندند، ادعا کرد برقراری امنیت شغلی کارگران از وظایف مسئولان است.

خامنه‌ای که سال ۱۴۰۳ را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرده است، بدون اشاره به مشکلات و تنگناهای معیشتی کارگران، آن‌ها را «رکن جهش تولید» خواند و گفت: «با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.»

خامنه‌ای توسعه تسلیحات در جمهوری اسلامی را «فرصت» به دست‌آمده از «دشمنی دشمنان» توصیف کرد و مدعی شد که در «بخش‌های دیگر هم از دل فشارها، پیشرفت‌های بزرگ به دست آمده است».

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه، ضمن تمجید از دولت منصوبش مدعی شد که «طی یکی دو سال اخیر» بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که تعطیل شده بودند، دوباره راه افتاده‌اند.

او با بیان اینکه در همه کشورها و فرهنگ‌ها روز کارگر وجود دارد، ادعا کرد که نگاه کشورهای دیگر به روز کارگر «مادی» و «ابزاری» است ولی جمهری اسلامی برای کارگران «ارزش ذاتی» قائل می‌شود.

علی خامنه‌ای بدون اشاره به اعتراض‌های گسترده کارگران در ایران به تشکر زبانی از آنان اکتفا کرد و ضمن توجیه نامگذاری‌های سالانه‌اش مدعی شد که این شعارها «روی نقطه‌های حساس اقتصادی» تکیه کرده‌اند.

او در ادامه با طرح این ادعا که «جهش تولید» با مشارکت مردم حاصل می‌شود، افزود: «بنده عقیده‌ راسخ دارم، نظر کارشناسان ما هم همه‌ همین است، اگر که مردم وارد میدان اقتصاد بشوند، وارد میدان تولید به‌خصوص، اگر بشوند، تولید جهش پیدا می‌کند.»

خامنه‌ای با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حال حاضر با «نبرد اقتصادی» درگیر است، کارگر و کارآفرین را دو همکار در «خط مقدم» این نبرد دانست و گفت که این جنگ هم مثل جنگ هشت ساله‌ اوایل انقلاب، یک جنگ تحمیلی است.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه ادعاهایش افزود که آمریکا و کشورهای همراه آن در حال جنگ با جمهوری اسلامی‌اند و در «جبهه جلویی» این جنگ کارگر و کارآفرین قرار گرفته‌اند.

او با اشاره به جمعیت ۴۰ میلیون نفری کارگران و خانواده‌هایشان اذعان کرد چنانچه حال جامعه کارگری خوب شود، به معنای این است که حال نیمی از جامعه ایران خوب شده است.

خامنه‌ای در ادامه موضوع‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای، نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم در جمهوری اسلامی را که همواره هدف انتقاد جامعه جهانی بوده است، «بهانه‌های دروغین» خواند و خطاب به کسانی که به «کنار آمدن با ایالات‌ متحده» توصیه می‌کنند، گفت: «توقعات آمریکا تمامی ندارد و آن‌ها در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی تبعیت محض می‌خواهند.»

او همچنین مدعی شد که برخی کشورها «ثروت، سیاست و آبرویشان» را در «اختیار» آمریکا گذاشته‌اند اما «نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت اسلامی تسلیم این زورگویی نمی‌شود».

رهبر جمهوری اسلامی با طرح این ادعا که هدف جامعه بین‌الملل از تحریم‌ها در «تنگنا» گذاشتن جمهوری اسلامی برای «تبعیت از خطوط استعماری و استکباری» است، گفت که «تحریم‌ها ملت ایران را از پای در نمی‌آورد چون به کمک خارج از مرزها دل نبسته است».

او بدون اشاره به وضعیت اقتصادی موجود و تورم فزاینده تاکید کرد: «ملت ایران باید استحکامش را در کار، عمل و اتحاد ملی نشان دهد.
+8
رأی دهید
-60

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    شما وحوش عقب افتاده با اعتقادات 1400 سال قبل توقع دارید تا امریکا بازوی شما شود تا امام زمان خیالی شما از ته چاه نکبت تنوره بکشد و تخم طلا بگذارد
    5
    38
    ‌چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    مفعول.
    5
    38
    ‌چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    دروغ میگه. معاویه نیاز به این دروغها داره.
    10
    8
    ‌چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    خوب توی جا. و ک. ک. مفعول هم توقعاتت از مردم تمامی نداره و مثل گله گوسفندان ازشون تبعیت محظ میخوای !! غیر از این هست پفیوز لاشی !!
    10
    20
    ‌چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    iran1 - آرلون، بلژیک
    واقعیات تلخ اینه که قدرت برتر امکان تحقیر کشورهای ضعیف تر رو داره، واقعیت تلخ تر، رهبری یک مملکت ارثیه پدری نیست که مبارزه بیهوده با قدرت بالاتر رو بهانه کنی که مردم یک کشور رو به خاک سیاه بشونی، آخرشم زور بزنی که پسرت جات بشینه و اطرافیانت خانوادشون هم به کشور و مردمی که مدیریت می کنن به چشم طعمه نگاه کنن و خودشون برای ادامه زندگی به کشورهای دیگه نقل مکان کنن. ملای ریاکار
    1
    9
    ‌پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    روسیه و چین چطور؟
    1
    16
    ‌پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    مردم ایران کمربند بر کناری توی چولاق را تند به کمرشان می بستن حالا توی آخوند در مسجد یا زیارتکدەای نشسته بودید و مشغول چابیدن پول‌های بودید که مردم در امامزاده ها و دیگر زیارتگاەها میانداختنش!
    1
    10
    ‌پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.