ارتش اسرائیل از آمادگی برای ورود به «فاز تهاجمی» در رویارویی با حزب‌الله خبر داد

العربیه: ارتش اسرائیل با اعلام «آمادگی برای انتقال از دفاع به حمله» از تکمیل مرحله دیگری در چارچوب جنگ در مرز با لبنان در راستای رویارویی با حزب‌الله خبر داد.
فراخوان نیروهای ذخیره
در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است، طی روزهای اخیر، مرحله دیگری از آمادگی‌های فرماندهی شمال برای جنگ تکمیل شد.

بر اساس این بیانیه، این اقدامات لجستیکی، جذب فوری نیروهای ذخیره در مواقع اضطراری و رسیدن آنها به خط مقدم طی مدت کوتاهی با تمام تجهیزات لازم برای نبرد را امکان پذیر می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که فرماندهان یگان‌های عادی و ذخیره آماده هستند تا ظرف چند ساعت، همه نیروهای رزمی لازم را فراخوانده و تجهیز کنند و سپس آنها را برای انجام ماموریت‌های پدافندی و آفندی، روانه خط مقدم کنند.

این بیانیه تنها ساعاتی پس از آن منتشر شد که اسرائیل از حمله هوایی به روستای سلطانیه در جنوب لبنان خبر داد که به کشته شدن 3 نفر از جمله یکی از فرماندهان میدانی یگان نخبه رضوان، وابسته به حزب‌الله لبنان انجامید.

خبرگزاری لبنان به نقل از حزب‌الله، بیانیه‌ای را در سوگ یکی از اعضای خود به نام عبدالامیر حسن حلاوی ملقب به علی الرضا متولد سال 1976 در شهرک کفرکلا در جنوب لبنان، انتشار داد.

به گفته یک منبع نزدیک به حزب‌الله، اسرائیل صبح یکشنبه 19 فروردین، استان بقاع واقع در شرق لبنان را نیز هدف حملات هوایی قرار داد. ارتش اسرائیل هم تاکید کرد که مواضع حزب‌الله را چند ساعت پس از سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی در جنوب لبنان، بمباران کرد.
تداوم تنش
به گزارش خبرگزاری فرانسه، به نقل از بیانیه‌های حزب‌الله و منابع رسمی لبنان، از زمان آغاز تبادل آتش حزب‌الله و اسرائیل، 359 نفر شامل دست‌کم 236 عضو حزب‌الله و 70 غیر نظامی کشته شدند.

این در حالی است که طبق آمار ارتش اسرائیل، طی این درگیری‌ها 10 نظامی اسرائیلی و 8 غیرنظامی کشته شدند.
+55
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    به پیش. موقعش رسیده این اشکیلات تروریستی اسلامی و‌بازوی اصلی رژیم خامنه ای هم‌ نابود بشه. مشخص هست که این تو بمیری از اون تو بمیریها نیست و بعد از حمله وحشیانه مسلمانان در ۷ اکتبر،اسرائیل تصمیم به برخورد نهایی گرفته.بعد از حزب الله هم سراغ رژیم جنایتکار آخوندی خواهد آمد.
    1
    16
    دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.