ادامه رکوردشکنی نرخ ارز در بازار ایران ؛ قیمت حواله دلار از مرز ۶۶ هزار تومان گذشت

العربیه: نرخ ارز در بازار ایران روز جمعه 17 فروردین بار دیگر رکورد زد و قیمت حواله دلار از مرز 66 هزار تومان گذشت.

پوند و یورو نیز امروز به ترتیب به قیمت 81 هزار و 570 و 69 هزار و 960 تومان فروخته شدند.

وب‌سایت «ایران بروکر» که در زمینه ارزیابی و اعتبارسنجی بسترهای معاملاتی و نهادهای مالی فعالیت می‌کند، پیشتر در گزارشی اعلام کرد که تحت تاثیر حمله اسرائیل به ساختمان [مجاور] کنسولگری ایران در دمشق، قیمت دلار در معاملات آنلاین افزایش چشم‌گیری داشته است.

روز گذشته، قیمت سکه طرح جدید تا 45 میلیون و 900 هزار تومان بالا رفت و هر گرم طلای هجده عیار به قیمت سه میلیون و 640 هزار تومان فروخته شد.

آخرین نرخ دلار در روز دوشنبه هفته جاری 61 هزار و 700 تومان بود که در مقایسه با قیمت امروز رشد پنج هزار تومانی داشته است.
+21
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    مطلقا قیمت دلار ربطی به حوادث اخیر ندارد. ساختار اقتصاد ایران که زمان شاه فقید پایه گذاری شد باعث این افزایش است. شاه با 4 برابر شدن قیمت نفت هر عید امتیازاتی داد که باعث عادت (و توقع) شده است تا هر ساله افزایش حقوق تصاعدی صورت بگیرد. همین امسال حداقل افزایش حقوق 35 درصد تصویب شد و این یعنی ارزش ریال تا 50 درصد کمتر خواهد شد. این قیمت دلار نیست که بالا میرود بلکه ارزش ریال پائین می افتد. بزودی دلار 100 هزار تومان خواهیم داشت
    26
    3
    جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    اینایی که زدی، کامنته یا کنکور؟
    2
    7
    جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    یکی از دلایل انقلاب سال 57 همین بود. با گران شدن پول نفت شاه پول های کلانی به کارمندان و کارگران داده بود. مردم چند سالی بی زحمت امتیازات فراوان گرفتند و فکر کردند این مسیر باید دائما تکرار شود. توقع ها بسیار بالا رفت اما ان درامد نجومی نفت متوقف گردید و نارضایتی ها آغاز شد تا عنقلاب شد و ملت سطل کثافت را روی خودش خالی کرد. اما این روباهان جانشین زرنگتر از ان هستند که اشتباه شاه را تکرار کنند. همه ساله حقوق ها را اضافه کرده و با تورم عنان گسیخته ارزش پول ایران هر ساله نزول کرده است. چون میدانند اگر حقوق ها اضافه نشود کارمندان و کارگران بلوا میکنند و معلوم نیست کی این توقعات بی مورد غیر اقتصادی متوقف خواهند شد
    7
    4
    جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    حقیقت مطلق از توقعات بی دلیل ملت ایران از حکومت شاه و بعدی ها با هر تبحر و یا نقصانی که که در مدیریت داشتند. هیچ حکومتی در دنیا انقدر تولید ملی ندارد تا بتواند این حجم عظیم را همه ساله به حقوق ها اضافه کند. در اقتصادهای پویا مثل ژاپن و المان افزایش حقوق بین صفر و حداکثر 2 تا 3 درصد در سال است. افزایش زیاد حقوق یعنی تورم و تورم یعنی چاپ اسکناس دایم و چاپ اسکناس یعنی زمینگیر شدن پول ایران. اگر ملت ایران فکر میکند با این افزایش ها چاله های زندگی اش پر میشود (که 45 سال است نشده است) کاملا اشتباه میکند. پول از اسمان نمی بارد. ملت افزایش حقوق می خواهد. چون دولت برج دارد دوبرابر ان پول چاپ میکند و قیمت ها شعله میکشند. این کوچکترین ارتباطی با اختلاس ها و دور ریختن پول ایران در سوریه و یمن و لبنان ندارد. ان کارها افول پول ایران را تشدید میکنند. صحت گفتار من از بالا رفتن تصاعدی قیمت دلار اشکار میشود.
    2
    9
    شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.