نامه ۴۴۰۰ استاد دانشگاه‌های آمریکا به جو بایدن: برای ثبات منطقه‌ «سر مار» را در تهران باید زد

 جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در دفتر کار خود در کاخ سفید - آرشیوصدای آمریکا: صدها تن از استادان دانشگاه‌های سراسر آمریکا در نامه‌ای سرگشاده، با اشاره به تشدید بحران در منطقه خاورمیانه، قاطعانه از جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده خواستند به اهمیت حیاتی تدوین یک «سیاست درست» در برابر جمهوری اسلامی توجه کند.

در این نامه که به امضای ۴۴۰۰ استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها رسیده و نسخه‌ای از آن برای صدای آمریکا ارسال شده است، تاکید شده که قدرت واقعی برای زدن «سر مار» در تهران و ایجاد صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه، در اختیار مردم ایران است.

امضاکنندگان نامه می‌گویند، «ایران از سال ۲۰۱۸ شاهد یک رشته قیام‌های سراسری بوده که هر کدام مصمم‌تر و ماندگارتر از قیام‌های قبلی بوده است. این قیام‌ها گواهی بر روحیه تزلزل‌ناپذیر ایرانیان است که حکومت دین‌سالارانه را رد کرده‌اند و یادآور روشنی است از آرمان خود برای تعیین سرنوشت؛ اقداماتی که ندای بلند آرزوی آینده‌ای عاری از هر گونه استبداد و ایرانی آزاد و دموکراتیک است.»

آنها با اشاره به این که خاورمیانه در یک نقطه عطف قرار دارد و سیاست‌های فعلی، به زعم آنها، «تنها مانعی بر سر راه آرمان ملت ایران است»، گفته‌اند «در این مقطع حساس، ایالات متحده باید در کنار (مردم ایران) بایستد و یک سیاست تسلیم‌ناپذیر با قاطعیت در برابر ملاها اتخاذ کند.»

این استادن دانشگاه در ادامه تاکید کرده‌اند «زمان آن فرا رسیده است که با مردم ایران در تلاش برای ریشه‌کن کردن این بلای منازعه و سرکوب در همبستگی بایستیم.»

این استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آمریکا پیشتر نیز در سال ۲۰۲۲ در نامه‌ای مشابه بر حق مردم ایران برای دفاع از خود در پیگیری حاکمیت و تعیین سرنوشت‌شان تاکید کرده بودند و این‌بار نیز آن را یادآور شده‌اند.

امضاکنندگان نامه می‌گویند، جهان باید حق مردم ایران را «برای دفاع از خود در برابر سپاه تروریستی و آرزوی برحق آن‌ها برای ایجاد یک جمهوری دموکراتیک و سکولار پاسخگو به مردمش» بپذیرد؛ امری که به عقیده آنها، امروز به «یک ضرورت استراتژیک» برای منطقه و جهان تبدیل شده است.

این شخصیت‌های علمی و دانشگاهی، که متشکل از برندگان آمریکایی جایزه نوبل، برندگان تمپلتون، اعضای آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی، و دریافت‌کنندگان جوایز معتبر متعدد هستند، همچنین ترفند چندین دهه گذشته جمهوری اسلامی را در اعمال خشونت برای تحکیم نفوذش در منطقه و تبلیغ یک ایدئولوژی سمی در سراسر خاورمیانه محکوم کرده‌اند.
+145
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    آفرین به این اساتید،ولی به چه کسی نامه دادن؟ این پیرمرد آلزایمری یک عروسک خیمه شب بازی دست چپهای افراطی لیبرال / گلوبالیست هست که تمایل شدید به مماشات با جمهوری اسلامی و کلا اسلامیستها دارند حتی بنظر میرسد حتی اگر این رژیم به آمریکا حمله مستقیم کند بازهم کاری نکنند و اینها حتی حمایت آمریکا از اسرائیل را هم کمرنگ کرده ند به نفع مسلمانان.
    12
    73
    ‌پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    سر مار را بیلیونرهای نفتی و اسلحه مایل نیستند تا زده شود
    7
    72
    ‌پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

    باور میکنید ۴۴۰۰ استاد ابله وجود داشته باشد! یعنی اینها نمیدانند که این رژیم تبهکار دست نشانده فرقه تبهکار دمکرات‌ها هست؟! فقط دوست دارم آن روزی را ببینم که موساد صدای ضبط شده بایدن را رو کند که دستور حمله حماس به اسرائیل را به ج.ا. داده است! چه روزی شود آنروز!
    11
    53
    ‌پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    بایدن خودش افعیست و هیچوقت اجازه نمیده سر ماری که واسش شده مرغ تخم طلا زده بشه و از بین بره !!
    6
    32
    ‌پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    BlackJack - لندن، انگلستان
    داره میگه ایران از سال ۲۰۱۸ شاهد یک رشته قیام‌های سراسری بوده, خوب سره مار تا سال 2020 که دست ترامپ این پیرمرد هفتاد و هشت ساله نارنجی شیاد بوده پس چرا نزد. جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ هم همین حرف را در کتاب خودش The Room Where it Happened از بی عملی و خود شیفته بودن این نارنجی کلاهبردار نوشته. ولی الحق و النصاف پروپگاندای روسها خوب ایرانیها رو با این پیره مردنارنجی سره کار گذاشتند. تا همین چند وقت پیش همین فرقه MAGA کنگره جمهوریخواه به سر کرده گی دو زن سلیطه ابله Baubert و MTG از تصویب شدن دادن کمک مالی به اسرائیل جلوگیری میکردند. الان هم همینکار را دوباره برای اوکراین کردند چون ترامپ از جمهوریخواه های کنگره خواسته بود که جلوی کمک به اوکراین را بگیرند علتش هم اینست که این مردک شیاد در پیدا و پنهان از پوتین این کمونیست آدمکش تعریف و تمجید میکند. کتاب دیگر از مکالمات Bob Woodward با ترامپ و شخصیتش بنام The Trump Tapes به روشنگری بیشتر دوستان و هموطنان کمک میکند. به طناب روسهای کمونیست خائن به چاه نروید که در شناعت و بیشرفی با آخوندها برابری میکنند.
    7
    16
    ‌پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    سرو خوب اومدی، این خوابالوی گوزو خیلی که همت کنه همونو فقط می تونه بزنه، آنقدر بی عرضه اس که از زمانی که این احمق ریس ج. شده اخوندای پست فطرت کلی دم دراوردن، همینای که زمان ترامپ از ترس ک… شون نفسشون در نمی اومد.
    7
    8
    ‌پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    BlackJack - لندن، انگلستان
    چیزهایی که نوشتی در مجموع درسته.همین ترامپ علنا خطاب به رژیم گفت : میتونید حکومت کنید اگر از برنامه اتمی دست بکشید.حسنش در این بود بی پرده میگفت.اون به دنبال توافق و معامله ای بود که ٰرژیم تعهد بده بمب اتم نمیسازه و برای متحدان (بخوانید مشتریانی که در برابر پول از حمایت دفاعی آمریکا برخودردار بودند،مثل سعودی و امارات و البته اسرائیل) خطر زا نمیشه و در عوض همین رژیم به حکومتش ادامه بده و مسایل حقوق بشری داخلی و وضع مردم داخل ایران هم به خودشان مربوط باشه.(مثل عربستان) اما خوشبختانه یا بدبختانه،رژیم سرکش آخوندی سپاهی حتی این را هم نمیخواست بپذیره و نتیجه اش در نهایت شکار سلیمانی و وخامت بیشتر اوضاع شد.ترامپ بدنبال جنگ نبود و تمرکزش روی مشکلات داخل آمریکاست.دلیل مخالفت با کمک به اوکراین و حتی تهدید به خروج از ناتو همینه.از دید او فقط آمریکا مهمه و هرکس کمکی میخواد،باید پول بده.این به مزاق چین و روسیه و کره شمالی خوش میاد.اما رژیم ایران نمیتواند دست از صدور ایدئولوژی اهریمنی اش برداره،و حتی برای بقای خودش دست از دشمنی با اسرائیل و آمریکا و دخالت در سوریه و عراق و منطقه برداره.
    9
    5
    ‌پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    BlackJack - لندن، انگلستان
    ادامه : با همه این اوصاف،ترامپ و یا یک دولت جمهوریخواه بسیار بهتر خواهد بود از دموکراتهای چپ و لیبرال.چراکه اینها خواستار مماشات و کنارآمدن با رژیم آخوندی به هر قیمت هستند.حتی در صورت حمله رژیم به نیروهای آمریکا از اقدام تنبیهی خودداری میکنند و هیچ حمایت و ساپورت معنا داری از اپوزیسیون و مردم ناراضی داخل ایران نکردند و نمیکنند،نرنجاندن جامعه مسلمانان و دیگر اقلیتها ایدئولوژی جدید اینهاست.آرزوی اینها جمهوری اسلامی کمی لایت تر هست.اهمیتی به امنیت اسرائیل و عربستان و دیگران هم نمیدهند.(که نتیجه آنرا میبینیم)،ولی ترامپ در صورت حمله رژیم به نیروهایش و کشتار آنها بلافاصله به اهدافی از رژیم حمله میکرد و در شرایط انقلابی ایران،با توجه به دیگر شرارتها و دردسرهای این رژیم حمایت بسیار بیشتر و علنی تری از تغییر رژیم انجام میداد.خلاصه اینکه با اینکه ترامپ فرشته نجات نیست ولی دموکرات لیبرال بدون شک بد محض هستند.احتمال سقوط این رژیم وقتی شورش مردمی بعدی پیش بیاید،با توجه به جنگ پروکسی رژیم با اسرائیل ،در صورتیکه دولتی جمهوری خواه سرکار باشد بسیار بالا خواهد بود تا دموکراتهای لیبرال طرفدار اسلام.
    5
    6
    ‌پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    BlackJack - لندن، انگلستان
    Munchen - مونیخ، آلمان
    همین موضوع عدم علاقه ترامپ به وضع اوکراین که بسیار مورد پسند روسیه هست از زبان خودجان بولتون از عدم درک ترامپ از مسائل استراتژیک ,البته جدا از علاقه او به پوتین, نشائت میگرفت. بودجه مقابله آمریکا فقط برای روسیه بعنوان دشمن آمریکا چیزی حدود صد و پنجاه میلیارد دلار در سال است و دولت فعلی همان بودجه را به صورت هوشمندانه صرف تضعیف مستقیم روسیه از راه کمک به اوکراین میکند. جدای اینکه الان از نزدیک فعالیتها و قایلیتهای روسیه را آمریکا در اوکراین از نزدیک بررسی میکند از جمله افتادن جنگنده پیشرفته سوخوی 35 بدست سی آی ای و دانستن سیستم ناوبری و نظامی آن بصورت دست نخورده. از بین رفتن توانایی روسیه مستقیما ایران و چین را هم تضعیف خواهد کرد و بنفع آمریکا و منافع ملی و بین الملی آمریکاست. الان همین دولت فعلی دارد بودجه ای بمیزان هزار ملیارد دلار صرف زیر ساختهای آمریکا میکند. تقریبا میشود گفت که ترامپ بیشتر از اینکه عمل کند سعی به پیاده کردن تکنیکهای یک شومن در صندلی ریاست جمهوری ایلات متحده را داشت و هنوز هم همین داستان را دنبال میکند. بهرصورت در آخر خط ایالات متحده بدنبال منافع ملی خودش هست.
    2
    0
    جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.