استفاده مجدد ترامپ از «حمام خون» و توهین به مهاجران غیرقانونی

العربیه: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بار دیگر با عباراتی تند، سیاست جو بایدن، رقیب سرسخت خود در قبال مهاجران را آماج انتقادات شدیدی قرار داد.

ترامپ، نامزد ریاست جمهوری، در سخنرانی خود در گراند راپیدز در ایالت میشیگان، بایدن را متهم کرد که با سرازیرکردن غیرقانونی مهاجران به کشور، راه را برای ایجاد حمام خون در مرزها، هموار کرده است.

او همچنین این ادعای خود را تکرار کرد که کشورهای همسایه آمریکا، «زندانیان، قاتل‌ها، قاچاقچیان مواد مخدر، بیماران روانی، تروریست‌ها و بدترین شهروندانشان » را روانه ایالات متحده می‌کنند.

ترامپ شامگاه سه‌شنبه 14 فروردین در سخنرانی 45 دقیقه‌ای خود با تکرار زبان توهین آمیزی که همواره در تبلیغات انتخاباتی خود از آن استفاده کرده، مهاجران غیرقانونی را «حیوان و نه انسان» توصیف کرد.

این نامزد جمهوری‌خواه که به همراه چند افسر مجری قانون ظاهر شد، ضمن توضیح چندین پرونده جنایی مربوط به مظنونانی که به طور غیرقانونی در آمریکا حضور دارند، هشدار داد که در صورت عدم پیروزی در انتخابات 5 نوامبر، خشونت و هرج و مرج کشور را نابود خواهد کرد.

ترامپ در سخنرانی بعدی خود در گرین بی، ویسکانسین، با استفاده لحنی مشابه، انتخابات 2024 را به عنوان «نبرد نهایی» مردم آمریکا توصیف کرد.

ترامپ در ارتباط با لاکن رایلی، دانشجوی 22 ساله پرستاری از گرجستان که گفته شده توسط یک مهاجر غیرقانونی از ونزوئلا کشته شده است، گفت که برخی از مهاجران انسان نیستند.

او افزود: «دموکرات‌ها می‌گویند که لطفا آنها را حیوان خطاب نکنید، آنها انسان هستند ولی من می‌گویم که خیر آنها انسان نبوده و حیوانات هستند».

از سوی دیگر، مایکل تایلر، مدیر ارتباطات کمپین انتخاباتی بایدن، پیش از دو سخنرانی ترامپ به خبرنگاران گفت: «دونالد ترامپ درگیر لفاظی‌های افراطی شده که تفرقه، نفرت و خشونت را در کشور ما تقویت می‌کند».
مهمترین موضوع
طرح این مطالب در خصوص مهاجرت پس از آن است که این مسئله به موضوعی مهم و حتی سرنوشت ساز در انتخابات و میان دو اردوگاه رقیب تبدیل شده است.

در نظرسنجی انجام شده توسط «رویترز/ایپسوس» در اواخر فوریه، نزدیک به 38 درصد از جمهوری‌خواهان، مهاجرت را مهم‌ترین مسئله کشور قلمداد کردند.

میشیگان و ویسکانسین دو ایالت تعیین کننده در ارتباط با راه‌یابی بایدن یا ترامپ در سال آینده به کاخ سفید به شمار می‌آیند، به‌ ویژه که طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، بایدن در انتخابات 2020 با کمتر از یک درصد و در میشیگان با کمتر از 3درصد بر ترامپ پیروز شد.
+6
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    مهرداد2538 - تهران، ایران
    راست میگه. دموکراتها و نوچه هایشان در همهء کشورها همین کار را کرده اند. تهران هم 80 درصد جمعیتش شده افغانی. فکر می کنید نمایش صدیقی نژاد را برای چه براه انداختند؟ برای انحراف افکار عمومی از این وضعیت فاجعه بار. دارند تهران را هم به سه استانِ تهران غربی ترک نشین ، شرقی افغانی نشین و مرکزی ترک و افغانی نشین تبدیل می کنند. اینها همه برنامه های هماهنگ جهانی گلوبالیستهای شیطان پرست برای استقرار شَر در جهان است و نیازمند اقدام عاجل جهادی. درود بر ترامپ بزرگ.
    2
    1
    ‌پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.