وزیر دفاع اسرائیل: نیروهای بازداشت‌شده حماس می‌گویند این گروه از درون در حال فروپاشی است

 یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل.صدای آمریکا: یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز یکشنبه ۱۲ فروردین گفت عوامل ارشد حماس که توسط نیروهای نظامی اسرائیل در نوار غزه دستگیر شده‌اند به بازجوها گفته‌اند این گروه از درون در حال فروپاشی است.

به گزارش «تایمز اسرائیل» او گفت: «در یکی دو هفته گذشته، صدها تروریست دستگیر شده‌اند و آنچه آنها در مورد حماس می‌گویند گویای وضعیت فعلی آنها است. آنها می‌گویند که حماس از درون در حال فروپاشی است، زیرا بهایی که می‌پردازد بسیار سنگین است.»

او تاکید که کرد اسرائیل قصد دارد همه کسانی را که در حمله ۱۵ مهر دخیل بوده‌اند، «از عوامل دون پایه گرفته تا ارشد و رهبری را حذف» کند. او با اشاره به حمله گسترده گروه فلسطینی حماس به اسرائیل که آغاز جنگ جاری بود، گفت: «نیروهای دفاعی اسرائیل تا از بین بردن تمامی تروریست ها در نوار غزه به نبرد ادامه خواهند داد.»

گالانت با اشاره به عملیات ارتش اسرائیل در بیمارستان شفا، افزود: «در چند روز گذشته، ما شاهد پیشرفت‌های بسیار بزرگی هم در پیدا کردن تروریست‌ها و هم عوامل ارشد و فرماندهان ارشد آنها بوده‌ایم.»

اسرائیل می‌گوید از آغاز عملیات در غزه بیش از ۵۰۰ نفر از اعضای «گروه های تروریستی» را در این بیمارستان بازداشت و حدود ۲۰۰ نفر از جمله چندین فرمانده ارشد آنها را کشته است.

بنا به این گزارش، ستیزه‌جویان خمپاره، مواد منفجره، تفنگ‌های تک‌تیرانداز، تفنگ‌های تهاجمی، سلاح‌های دستی و دیگر تجهیزات نظامی را در داخل بالش‌ها و تخت‌های بیماران و در سقف‌ها و دیوارهای زایشگاه بیمارستان شفا پنهان کرده‌ بودند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده حدود ۳۵۰ تن از بیماران و کادر پزشکی در بیمارستان شفا را به یک «محوطه تعیین‌شده» در بخش دیگری از این مجتمع منتقل کرده و در آنجا کمک‌های بشردوستانه را در اختیار آنها قرار داده است.

کشف اسلحه در بیمارستان شفا در حالی است که ارتش اسرائیل هفته گذشته دو عضو ارشد حماس به نام‌های فادی دویک و زکریا نجیب را پس از تعقیب و گریز و تبادل آتش در زایشگاه بیمارستان شفا کشته بود.

ارتش اسرائیل همچنین گفت با همکاری سازمان اطلاعات و امنیت داخلی، شین‌بت، روز یکشنبه ۱۲ فروردین یک «مرکز فرماندهی گروه جهاد اسلامی» در حیاط بیمارستان الاقصی واقع در دیرالبلح را هدف حمله قرار داد.

طبق بیانیه ارتش اسرائیل، عوامل جهاد اسلامی هنگام این حمله هوایی داخل اتاق عملیات بودند.

حمله اسرائیل به این مرکز فرماندهی جهاد اسلامی پس از سفر زیاد نخاله، دبیرکل این گروه، به ایران و دیدار او با مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

جنگ با حماس از ۱۵ مهر سال گذشته در پی حمله این گروه مورد حمایت حکومت ایران آغاز شد. در این روز هزاران تروریست به جنوب اسرائیل یورش بردند، ۱۲۰۰ نفر اکثراً غیرنظامی را کشتند و ۲۵۳ نفر، از جمله زنان، کودکان، سالمندان و بیماران را به گروگان گرفتند.

اسرایئل عملیات همه جانبه خود را با هدف ریشه‌کن کردن گروهای تروریستی غزه و ازادی گروگان‌ها آغاز کرد. اسرائیل می‌‎گوید از آغاز جنگ ۱۳ هزار تروریست را در غزه کشته است و هنوز ۱۳۰ گروگان در اسارت حماس هستند.

بسیاری از کشورهای جهان از جمله اسرائیل، ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، اتحادیه اروپا حماس را سازمان تروریستی معرفی کرده‌اند.
+27
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    بی شرفترین اراذل دنیا همین حماسی ها هستند. قبلا به کودکان بمب انتحاری می بستند و وسط عروسی یهودیان می فرستادند و بعد تبلیغ میکردند که اسرائیلی ها کودک کش هستند. چند باری اتوبوس کودکان را منفجر کردند. حالا هم تمام دنیا میدانند که این بی شرف ترین موجودات روی زمین از کودکان و بیمارها سپر انسانی میسازند. منِ شاعر لغت کم می اورم که به این موجودات پلید الصاق کنم. حتی عقرب و افعی این چنین رفتاری ندارند. حتی داعش تا این اندازه رذل نیست که پشت کودک و بیمار پنهان شود
    0
    6
    دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.