فرزانه قره‌حسنلو به دلیل پیام تبریک نوروز از ملاقات و تماس تلفنی محروم شد

 فرزانه قره‌حسنلو به پنج سال، و همسرش حمید قره‌حسنلو به ۱۵ سال زندان محکوم شده‌اندرادیو فردا: وکیل فرزانه قره‌حسنلو، زندانی محبوس در زندان مشهد، خبر داد که موکلش به دلیل پیام تلفنی برای تبریک سال جدید، به دو هفته ممنوعیت تماس و سه ماه ممنوعیت ملاقات محکوم شد.

محسن بیات، وکیل خانم قره‌حسنلو، روز شنبه ۱۱ فروردین به شبکه شرق گفت که این «حکم ناصحیح» با نظر دادیار ناظر بر زندان و شورای تصمیم‌گیری زندان صادر شده است.

چندی پیش فایلی صوتی از فرزانه قره‌حسنلو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که او فرا رسیدن سال نو را به ایرانیان، از جمله «تمامی پدران و مادرانی که به دور از فرزندان دلبند خود روزگار می‌گذرانند» و تمام کسانی که در داخل و خارج از ایران در کنار زندانیان بودند و دو فرزندش که در یک سال و نیم گذشته «ناعادلانه به دور از والدین هستند» تبریک گفته بود.

فرزانه قره‌حسنلو و همسرش حمید قره‌حسنلو از جمله متهمان بازداشت‌شده در پرونده کشته شدن یک نیروی بسیج به نام روح‌الله عجمیان بودند.

دادگاه انقلاب استان البرز فروردین پارسال حمید قره‌حسنلو، پزشک، را به ۱۵ سال و فرزانه قره‌حسنلو را به پنج سال زندان در تبعید محکوم کرد.

وکیل خانم قره‌حسنلو همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب سلامتی موکل خود به شبکه شرق گفت: پس از انجام عمل جراحی موکلش به خاطر توده مشکوک به سرطان در سینه‌اش، «علی رغم نظر صریح پزشکی قانونی مبنی بر دو ماه مرخصی و طی روند درمانی خارج از زندان، ایشان به زندان بازگردانده شد».
+22
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    گنده گوز منطقه نوکر روسیه و چین ترسش گرفته.
    2
    27
    یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    طبق کدوم ماده قانونی تبریک گفتن جرم هست
    0
    9
    یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.