تشکیل پرونده برای ضاربان «آمران به معروف» در همدان و اصفهان

 عکس آرشیوی از زنان بدون حجاب اجباریرادیو فردا: در پی ضرب‌وشتم دو «آمر به معروف» در شهرهای همدان و اصفهان، دادستان‌های انقلاب در این دو استان دستور تشکیل پرونده قضایی دادند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دادستان همدان اعلام کرده که یک «مأمور امر به معروف» شامگاه جمعه دهم فروردین در منطقه گردشگری جاده‌ حیدره مورد ضر‌ب‌وشتم قرار گرفته است.

عباس نجفی درباره دلایل این ضرب‌وشتم و شمار ضاربان توضیح نداده و تنها گفته است که «آمر به معروف» به دلیل «شدت جراحات» در بیمارستان است.

آقای نجفی از دستور شناسایی ضاربان و تشکیل پرونده قضایی در این باره خبر داده است.

خبرگزاری میزان نیز روز شنبه ۱۱ فروردین به نقل از رئیس کل دادگستری اصفهان اعلام کرده که یک «آمر به معروف» در میدان نقش جهان اصفهان توسط چهار نفر ضرب و‌شتم شده است.

به گفته اسدالله جعفری در این باره پرونده قضایی تشکیل شده و تاکنون سه نفر بازداشت شده‌اند و تحقیقات در خصوص جلب یک نفر دیگر «که متواری است» در جریان است.

در سال‌های گذشته به‌ویژه پس از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ گزارش‌های متعددی از درگیری لفظی و فیزیکی افراد موسوم به «آمر به معروف» و شهروندان منتشر شده که در مواردی منجر به صدور احکام سنگین برای شهروندان معترض به تذکرهای پوشش اجباری شده است.

حمایت حکومت از «آمران به معروف» در حالی است که امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی، پنجم فروردین گفته بود که در موضوع حجاب اجباری «ارکان نظام» مخالف «گشت ارشاد» و «برخورد مستقیم با افراد» بوده و درباره «جریمه به جمع‌بندی رسیده‌اند.
+3
رأی دهید
-41

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    سعی کنید تا کاریشون‌کتید، بعد میبینید که هیچ زن چادری و یا بسیجی امنیت جانی نخواهد داشت
    1
    44
    یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.