سخنگوی ایران اینترنشنال: «۱۸ ماه است که هدف تهدید‌های سنگین هستیم»

سخنگوی ایران اینترنشنال گفته است حال پوریا زراعتی رو به بهبودی استبی بی سی: سخنگوی شبکه خبری ایران اینترنشنال می‌گوید حمله با اسلحه سرد به یکی از مجریان این شبکه در پی ماه‌ها تهدید سنگین علیه این شبکه روی داده است.

پوریا زراعتی ۳۶ ساله روز گذشته بیرون از خانه‌اش توسط عده‌ای هدف حمله با اسلحه سرد قرار گرفت و زخمی شد.

او روز شنبه تصویری از خود را بر روی تخت بیمارستان منتشر کرد که در آن انگشت‌های خود را به نشان پیروزی بلند کرده است.

تحقیقات پلیس ضد تروریسم درباره این حمله ادامه دارد و دولت ایران هرگونه ایفای نقش در این حمله را رد کرده است.

ایران اینترنشنال می‌گوید هدف آن پوشش خبری مستقل تحولات در ایران است اما جمهوری اسلامی ایران آن را «یک سازمان تروریستی» خوانده است.

آدم بیلی، سخنگوی این شبکه خبری به برنامه رادیو چهار بی‌بی‌سی گفت که این شبکه ۱۸ ماه است که هدف تهدید‌های سنگین قرار دارد.

به گفته آًقای بیلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روزنامه نگاران و خانواده‌های آنها را هدف قرار داده است: «۱۸ ماه است که ایران اینترنشنال، در کنار همکارانمان در بی‌بی‌سی فارسی، هدف تهدیدهای سنگین قرار گرفته است. از همان زمانی که سپاه پاسداران گفت «حسابتان را می‌رسیم». تهدیدی که بارها نیز تکرار کرده است.»

آقای بیلی گفت «سپاه پاسداران از طریق عواملش عمل می‌کند و ردپایی از خود به جا نمی‌گذارد. قرار نیست کسی از سپاه تلفن کند و خبر بدهد که «ما بودیم»، اما خانواده‌ها را برای بازجویی برده‌اند و تهدید کرده‌اند.»

سخنگوی ایران اینترنشنال سطح این تهدیدها در چند ماه گذشته به شدت افزایش پیدا کرده و بازجویی‌ها به مراتب خصمانه‌تر از قبل شده‌اند.»

آقای بیلی حادثه روز جمعه را به شدت ترسناک خواند اما گفت آقای زراعتی حالش خوب است و «در حال بهبودی است.»

پلیس متروپلیتن لندن گفته است هنوز مشخص نیست انگیزه اصلی عوامل حمله به پوریا زراعتی چه بوده است اما شغل او در کنار تهدید‌هایی که اخیرا علیه روزنامه‌نگاران ایرانی در بریتانیا دیده شده رهبری تحقیقات از سوی دفتر مقابله با تروریسم را ضروری کرده است.

سیما ثابت، مجری سابق دیگر این شبکه که سابقه کار در بی‌بی‌سی فارسی را نیز دارد در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که پلیس، در پی حمله به پوریا زراعتی، از او خواسته که خانه‌اش را ترک کند.» وی نوشته است که سپاه پاسداران سال گذشته تلاش کرده او همکار دیگرش را به قتل برساند.

خانم ثابت از اقدام پلیس قدردانی کرد اما گفت دولت بریتانیا اقدام سیاسی موثر و معناداری در این زمینه انجام نداده است.

بریتانیا در ماه ژانویه و در پی تحقیقاتی که آی.تی.وی درباره طرح دو مجری شبکه ایران اینترنشنال انجام داد تحریم‌هایی را علیه اعضای یگان ۸۴۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرد.

در آن زمان لرد کامرون، وزیر خارجه بریتانیا گفت «رژیم ایران و باندهای تبهکاری که به نمایندگی از آن عمل می‌کنند تهدید غیرقابل قبول برای امنیت بریتانیا هستند.»

ایران اینترنشنال در ماه فوریه ۲۰۲۳ موقتا استودیوهای پخش خود را به واشنگتن منتقل کرد ولی در ماه سپتامبر همان سال کار خود در لندن را از سر گرفت.

در ماه دسامبر هم محمدحسین دوتایف، تبعه اتریشی چچنی‌تبار، به اتهام جمع آوری اطلاعات از مقر ایران اینترنشنال در لندن دستگیر شد.

او در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعاتی «که احتمالا برای کسی مفید است که مرتکب عمل تروریستی شده یا قصد انجام آن را دارد» به سه سال و نیم زندان محکوم شد.

به گفته پلیس لندن از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۵ نقشه برای ربودن یا کشتن افراد ساکن بریتانیا به عنوان دشمن جمهوری اسلامی ایران خنثی شده است.
+32
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    samamos - میدلزبرو، انگلستان
    من به شخصه برای خبرنگاری که از دولت عربستان حقوق میگیره ارزشی قائل نیستم، این جنگ بین جمهوری اسلامی و عربستان هست که هیچ منفعتی برای مردم ایران نداره،هدف عربستان از هزینه میلیونی بازدارندگی جمهوری اسلامی در کوتاه مدت و با تریبون دادن به تجزیه طلبان اهداف شومی رو در دراز مدت دنبال میکنه،عجیب تر اینکه افرادی که در یکسال گذشته اعتماد عمومی مردم رو از دست دادند بطور مداوم در خطر ترور هستند،علینژاد،فرداد فرهزاد،سیما ثابت و حالا پوریا زراعتی
    19
    9
    یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.