زن لبنانی که فوتبال برزیل را دگرگون کرد کیست؟

العربیه: لیلا مجدلانی پریرا، رئیس باشگاه پالمیراس، پس از این‌که به عنوان نخستین زن سرپرستی تیم ملی فوتبال برزیل را در دو بازی دوستانه اخیر مقابل انگلیس و اسپانیا برعهده گرفت، در کانون‌های توجه قرار گرفت.

این تاجر زن برزیلی لبنانی‌الاصل متولد 11 نوامبر 1964، وکیل، روزنامه‌نگار و مدیر ورزشی است و پس از به عهده گرفتن ریاست باشگاه پالمیراس در سال 2021 به شهرت رسید.
شهرت مجدلانی زمانی دو چندان شد که او توانست اندریک 17 ساله را در تابستان سال گذشته با مبلغ 70 میلیون یورو به رئال مادرید بفروشد. این معامله تا‌کنون گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال برزیل است.

مجدلانی هفته گذشته سرپرستی تیم ملی برزیل را در دو بازی دوستانه برابر انگلیس و اسپانیا بر عهده داشت.
اتحادیه فوتبال برزیلی ویدیویی را منتشر کرد که مجدلانی در آن در کنار ادنالدو رودریگس بازیکنان برزیل را خطاب قرار می‌داد؛ ویدیویی که به سرعت در رسانه‌های اجتماعی دست به دست شد و بسیاری از هواداران فوتبال خواهان دلیل حضور او در اردوی «سلسائو» شدند.

نشریه اسپانیایی «مارکا» درباره لیلا پریرا نوشت:«اهمیت رئیس پالمیراس همچنان در حال افزایش است و پیشرفت او در هر دو سطح ورزشی و اجتماعی برزیل ادامه دارد.»
شعار مجدلانی که در دسامبر 2021 به ریاست باشگاه پالمیراس رسیده، از مدت‌هاست در رسانه‌های برزیلی منتشر می‌شود. او گفته:«من هرگز نمی‌بازم، یا پیروز می‌شوم یا یاد می‌گیرم.»

داستان رشد و صعود شهرت لیلا به ازدواجش با خوزه روبرتو لاماسیا، تاجر برزیلی برمی‌گردد، که پس از آن در سال 2008 مسئولیت کامل شرکت «کریویسا» را به او واگذار کرد.

مجدلانی اکنون یکی از پرافتخارترین و با ارزش‌ترین باشگاه‌های فوتبال آمریکای جنوبی [پالمیراس] را ریاست می‌کند. او نخستین زنی است که به ریاست یک باشگاه در سطح نخست فوتبال برزیل می‌رسد.

بر اساس گزارش مجله «فوربس»، لیلا مجدلانی پریرا با ثروتی بالغ بر 2 میلیارد دلار، اکنون چهارمین زن ثروتمند برزیل شده است.

او در سال 2022 طی اظهاراتی به نشریه برزیلی «گلوبو» گفت: «من برای مدیریت فوتبال به دنیا آمده‌ام، شجاع هستم و از هیچ چیز نمی‌ترسم.»
+4
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.