زیاد نخاله از «نقش زیاد» ایران در نبرد حماس و جهاد اسلامی با اسرائیل تقدیر کرد

 نشست خبری مشترک دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با وزیر امور خارجه ایرانرادیو فردا: دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از «نقش زیاد» جمهوری اسلامی در جنگ گروه افراطی حماس و متحدانش با اسرائیل در نوار غزه طی ماه‌های اخیر خبر داد و از آن «تشکر» کرد.

به نوشته خبرگزاری دولتی ایرنا، زیاد نخاله روز شنبه ۱۱ فروردین بعد از دیدار با وزیر امور خارجه ایران در یک نشست خبری مشترک این دیدار را «مهم» خواند و با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی از حماس و جهاد اسلامی افزود که مقام‌های ایران «نقش زیادی را در ماه‌های گذشته در نبرد طوفان الاقصی داشتند و در کنار فلسطین و مقاومت ایستادند.»

خبرگزاری ایسنا هم به نقل از او نوشته است که همین حمایت‌ها باعث شد «مردم فلسطین» بتوانند در برابر اسرائیل «مقاومت» کنند و افزود: «ما از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و مقاومت فلسطین تشکر می‌کنیم.»

حماس و جهاد اسلامی که روز ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در حمله ناگهانی به خاک اسرائیل حدود ۱۲۰۰ تن را از پا درآوردند و بیش از ۳۴۰ تن را به گروگان گرفتند، از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شوند.

اسرائیل بعد از این اتفاق، حمله نظامی گسترده‌ای را به نوار غزه آغاز کرد که همچنان ادامه دارد و به گفته حماس تا به حال باعث کشته شدن بیش از ۳۲ هزار تن شده است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پیش از این در چند نوبت مشارکت جمهوری اسلامی در حمله روز ۱۵ مهر حماس به اسرائیل را انکار کرده و در عین حال بر حمایت از این گروه تأکید کرده است.

دبیرکل جهاد اسلامی روز شنبه همچنین با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی از آن چه «مقاومت قلسطین» خواند، اشاره کرد که حکومت ایران «بهای آن را هم پرداخته است و تحریم‌های زیادی نیز علیه ایران برای دفاع از حقوق فلسطین وضع شده است.»

او به شکل دقیق به این تحریم‌ها اشاره نکرد، اما ایالات متحده و بریتانیا در آذرماه گذشته تأمین‌کنندگان مالی حماس و نیروی قدس سپاه پاسداران را به دلیل حمایت از آن و جهاد اسلامی تحریم کردند.

دولت بریتانیا روز ۲۳ آذر اعلام کرد برای اولین بار به شکل مستقیم حمایت جمهوری اسلامی از حماس و جهاد اسلامی را هدف می‌گیرد و اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، را تحریم می‌کند.

همچنین فرمانده شاخه فلسطین نیروی قدس و فرمانده واحد عملیاتی برون‌مرزی ابوجهاد، اعضای شاخه فلسطین نیروی قدس، نماینده حماس در ایران و نماینده جهاد اسلامی در ایران نیز از سوی بریتانیا تحریم شدند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در همان روز اعلام کرد که مجید زارعی، یکی از مقام‌های ارشد شاخه فلسطین نیروی قدس، در هماهنگی با بریتانیا به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده شد.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین روز نهم فروردین با رهبر جمهوری اسلامی و تعدادی از مقامات ایران دیدار کرده بود
+3
رأی دهید
-21

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    saeed scotland - لاس وگاس، ایالات متحده امریکا
    عجب اسمش برازندش است یه تروریست هم به اسمش اضافه بشه تکمیل میشه
    0
    12
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.