پاسخ تُند کرملین به پیشنهاد اخیر زلنسکی برای گفت‌وگو: مرزها تغییر کرده است

العربیه: ابراز تمایل زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، برای آغازگفت‌وگوهای صلح با روسیه مشروط به بازگشت این کشور به مرزهای 2022، واکنش تند مسکو را به دنبال داشت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در پاسخ به این پیشنهاد در اشاره به تحولات ناشی از به اصطلاح «عملیات نظامی روسیه و ضمیمه شدن 4 منطقه اوکراین» گفت: «از زمان عملیات نظامی، واقعیت ژئوپلیتیک و مرزهای میان دو کشور تغییرکرده است».

به گزارش رسانه‌های روسیه، پسکوف افزود که کشورش اکنون دارای چهار قلمرو جدید است و این واقعیت را نمی‌توان نادیدهگرفت و همه باید آن را در نظر بگیرند.
نرمش جدید زلنسکی
این واکنش مسکو پس از آن بود که زلنسکی برای نخستین بار تصریح کرد که مذاکرات صلح حتی می‌تواند بدون بازگشت اوکراین به مرزهای 1991 (بازگشت شبه جزیره کریمه)، و صرفا بازگشت به مرزهای 2022، آغاز شود.

رئیس جمهوری اوکراین جمعه 10 فروردین در مصاحبه با«سی‌بی‌اس نیوز» گفت: « اگر اوکراین بتواند به مرزهای 2022 بازگردد، روسیه برای گفت وگو آماده خواهد بود».

زلنسکی همچنین افزود زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مناطقی را که از سال 2022 تصرف کرده، از دست بدهد، او آماده گفت‌وگو خواهد بود.

کی‌یف قبلا اعلام کرده بود، آغاز مذاکرات صلح تا زمانی که نیروهای روسیه از تمام سرزمین‌های اوکراین از جمله کریمه خارج نشوند، ناممکن است.

روسیه سال گذشته مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا را به خاک خود ضمیمه کرد؛ اگرچه برخی از این مناطق به طور کامل تحت کنترل روسیه نیستند.
+18
رأی دهید
-29

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۱) در مورد سطر آخر متن بالا، - توضیح این‌که، نزاع بر سر استان‌های دانتسک و لوگانسک -(که در بخش جنوب شرقی‌ و جنوب استان خارکف قرار دارند)، از ۱۰-۱۱ سال پیش میان روسیه و اکراین آغاز شد، و‌ سپس دولت‌محلی و حکومت خو‌دمختار به‌عنوان بخش‌های تازه‌تاسیس سیاسی‌جغرافیایی در آن‌جا ایجاد شد، که اما پس از مدت کمی‌، بخاطر هرج و مرج و ضعف شدید سیستم خو‌دگردان تحت -مثلا- نظارت روسیه، ساکنان بسیاری از لوگانسک و دانتسک، آواره‌ی خارکف و کی‌یف شدند، از بس که این خودمختاری تازه در استان‌های آن‌ها، ضعیف از جهت روسیه انجام شده بود، - اکراین به این دو استان گاز نداد، روسیه هم گاز نمی‌داد! و امثال آن، (که همچنان هم پس از ۱۰-۱۱ سال، لوگانسک و دانتسک، پا در هوا هستند)، - منظورم این هست که مساله‌ی تصرف لوگانسک و دانتسک، در دو سال اخیر، با فراز و فرودهایی همراه بوده، اما اصل ماجرا، از ۱۰-۱۱ سال اخیر شروع شد و نه در طی‌ دو سال اخیر ~ (ادامه....)
    3
    12
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۲) همچنین در مورد متن بالا که نوشته شده؛ "روسیه سال گذشته خرسون و زاپوریژیا را به خاک خود ضمیمه کرد"، --- مساله این هست که تصرف موقت یا دایمی چند روستا یا چند آبادی یا شهری کوچک از یک یا چند استان، نام‌اش نمی‌شود تصرف، بلکه می‌شود ناخنک‌زدن به چند متر خاک که جز تبدیل آن‌ها به خرابه، چیز دیگری برای او که حمله کرده ندارد. / یکی‌ از جنبه‌های مهم این کارزار بین روسیه و اکراین، از بین بردن ادوات نظامی قدیمی‌ بوده، -که اکراین به‌عنوان محل اصلی‌ این رزمایش *همچون پالیگون (محل مشق و انجام امور نظامی) انتخاب شده-، از این‌رو از دو سال پیش، هر چه زباله‌ی نظامی هست (یعنی تانک‌های سوخته، لاشه‌ی ادوات نظامی سوخته -که یا شلیک‌شون کردن، یا بهشون شلیک کردن، تا از بین برن) تمام این‌ها رو جمع کردن و هنوز هم جمع می‌کنن از اکراین و می‌فرستن آلمان برای ذوب‌آهن، - برای همین، دولت آلمان به اکراینی‌های آمده به آلمان (که تعدادشون حداقل "یک میلیون و صد و پنجاه هزار" نفر هست)، به چشم جنگ‌زده نگاه می‌‌کند، و نه پناهجو یا پناهنده. ~ (ادامه....)
    4
    7
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۳) لازم به یاد‌آوری‌ست، که همان ۱۰-۱۱ سال اخیر، مذاکره‌کنندگانی از روسیه به خارکف هم آمدند، و جلوی ساختمان استانداری خارکف (در مرکز شهر)، تعداد زیادی آدم جمع شدند (موافق و مخالف اینکه، مذاکره‌کنندگان روسیه‌ای فقط گفته بودند که می‌خواهند پرچم روسیه را داخل ساختمان استان‌داری بگذارند) - (من خودم آن‌روز سوا بر اتوبوس نزدیک به استانداری خارکف بودم که راننده نگه داشت، و گفت جلوتر نمی‌رویم، چون جلوی استان‌داری، هرج و مرج است)، - سپس مقامات خارکف، از استان‌داری بیرون آمدند، و با زبان خوش، به مذاکره‌کنندگان روسیه‌ای گفتند که اکنون صلاح نیست که پرچم روسیه وارد ساختمان شود!، - و بعد هم، خود مردم خارکف، به تحریکات روسیه‌ای پاسخی ندادند (اما مردمان لوگانسک و دانیتسک، گول تبلیغات توخالی روسیه را خوردند). - اصولا خارکف، یک امپراطوری مختص به خود هست، که کی‌یف را هیچ‌گاه آدم حساب نمی‌کند، اما به مسکو -با حفظ خودمحوری که به خودش دارد- گرایشی داشته و دارد، از این‌رو دم به تله‌ی هیچ‌کس نمی‌دهد. ~ (ادامه....)
    2
    8
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۴) امروز در اخبار خارکف اعلام کردند، که یکی‌ از نمایندگان پارلمان روسیه و عضو خانه‌ی دولت، گفته که اینقدر باید خارکف را بزنیم، تا همین هشتصد هزار نفری که در آن همچنان زندگی می‌کنند، سواره و پیاده، خارکف را ترک کنند!، / --- و جالب این‌جاست که خود پوتین یکی‌دو ماه پیش در سخنرانی اعلام کرد که "حفظ امنیت خارکف -به‌عنوان یک شهر مسکونی و غیر‌نظامی-، باید رعایت شود"./ - در ضمن، خارکف تا یک‌سال پیش، جمعیت‌اش از حدود یک میلیون و نیم نفری که تا دو سال پیش بود، شده بود ۷۰۰ - ۸۰۰ هزار نفر، که اما سال پیش، برخی‌ بازگشتند، و شد یک میلیون و یا یک میلیون و صد هزار نفر، اما از آن‌جا که ماه پیش دوباره صد هزار نفر از خارکف رفتند، الان جمعیت خارکف حدود یک میلیون نفر هست. البته تعداد مقیمان و رزیدنت‌های خارکف شاید همان ۸۰۰ هزار نفر باشد، اما با حساب افرادی که از جاهای دیگه موقتی میان و می‌رن و باز افراد غیر‌محلی‌ دیگری که به همین ترتیب موقتی میان و می‌رن، آن‌گاه جمعیت فعلی خارکف، همان حدود یک میلیون نفر است.
    3
    7
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    داستان اوکراین را باید با شناخت تاریخی تحلیل کرد . اگر کسی از شما سوال کنه پادشاه / ملکه / ریسس جمهور اوکراین در ۱۰۰ سال/ ۲۰۰ سال/ ۴۰۰ سال پیش چه کسی بوده ؟ جواب میشه تزار های روسیه. چونکه اصلا کشوری و پادشاهی به نام اوکراین نبوده ! در انقلاب اکتبر پایگاه اصلی ارتش سفید در مقابل ارتش سرخ عمدتا اوکراین و بلا روس بود . ( با حمایت غرب ازجمله بریتانیا و فرانسه ) بعد از شکست ارتش سفید ؛ لنین اتحاد جماهیر شوروی را تشکیل داد. او بر مبنای بینش انترناسیونالیستی و ادغام فرهنگی / قومی زبانی مرزهای جدیدی را ترسیم کرد . بخش های شرقی اوکراین که روس تبار هستند در اوکراین قرار گرفت . همین کار در مورد اذربایجان و ارمنستان و غیره اعمال شد. ( که خود تنش های کنونی را بین ترک ها و ارمنی ها بوجود اورده )از طرفی مشکل اینجاست که اوکراین همان تقسیم بندی حزب کمونیست را معتبر میداند . اما در مورد حق اقلیت روس تبار ؛ اعتباری به معیارهای دنیای متمدن نمیدهد.
    2
    10
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    این دلقک گدا صفت دیده که غرب بهش گفته، دیگه صدای ملت بخاطر گرونی و دلیلش هم پول سلاح‌هایی که مفت میگیری، درآمده. امروز رفتم خرید، خداییش مات و مبهوت موندم. یهویی از دو روز پیش تا الان همه چی گرونتر و گرونتر شده. الهی که زودتر خبر رفتنت بیاد.
    12
    6
    شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.