پزشکی قانونی ایران دلیل فوت سارا تبریزی زندانی سیاسی سابق را «مصرف قرص» اعلام کرد

العربیه: سازمان پزشکی قانونی ایران در گزارش اولیه خود دلیل فوت سارا تبریزی، زندانی سیاسی پیشین را «خوردن قرص» اعلام کرد و این گزارش با حضور ماموران امنیتی به خانواده سارا تبریزی تحویل داده شد.

پیشتر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ایران اعلام کرد، تبریزی، که در چهارم فروردین به وزارت اطلاعات احضار شده بود، روز بعد در منزل پدری‌اش در تهران، جان خود را از دست داد.

طبق گزارش‌های فعالان حقوق بشری، این زن جوان 20 ساله، در هفته‌های پایانی زندگی‌ خود، «از سوی ماموران امنیتی زیر فشار روانی سنگین قرار گرفته بود.»

بر اساس اطلاعاتی که توسط فعالین حقوق بشری در شبکه‌‌های اجتماعی منتشر شده است، سارا تبریزی 25 آبان 1402 در حالی‌ که به همراه عمه‌اش قصد سفر به بریتانیا را داشت، توسط ماموران امنیتی فرودگاه بین‌المللی «خمینی» در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد، در نهایت پس از حدود ده روز بازداشت و پایان بازجویی‌ها، با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد.

این زندانی سیاسی پیشین، بار دیگر در 18 دی 1402 به وزارت اطلاعات احضار شد و پس از چند ساعت بازجویی، به بند زنان زندان اوین منتقل شد و این بار پس از هشت روز بازداشت، در 25 آبان با تودیع قرار وثیقه دو میلیارد تومانی به صورت موقت و تا زمان صدور حکم از زندان آزاد شد.

در نهایت سارا تبریزی، در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، به اتهام «توهین به علی خامنه‌ای، رهبر ایران و استفاده از اوراق مجعول و گذرنامه متعلق به دیگری» محاکمه و به حبس تعلیقی محکوم شد.

انتشار خبر فوت این زندانی سیاسی پیشین، واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت به گونه‌ای که در شبکه ایکس هشتگ #سارا_تبریزی ترند شد.
+3
رأی دهید
-34

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    حکومت‌ منفور اسلامی سابقه زیادی در جنایت و آدم کشی در تمام سال‌ های عمر ننگین خود را دارد و همیشه هم در باره جنایاتش دروغ می گوید. مردم ایران این مسلمانان جنایتکار و آدمکش را خوب می شناسند و بخوبی آگاهند که این دختر بی‌گناه هم یکی دیگر از جنایات مسلمانان خونخوار است
    0
    25
    جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    پفیوزای قاتل حقه باز، تمام جوانا در حکومت این بی شرفا یا قرص می خورن ویا از بلندی خودشونو پرت می کنن و یا کشته سازی می شن. کثافت بزنه به این دین و آیینتون.
    0
    23
    جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.