حمله با چاقو به پوریا زراعتی، مجری شبکه ایران اینترنشنال در لندن توسط مردان ناشناس

 پوریا زراعتیرادیو فردا: شبکه ایران اینترنشنال خبر داد که پوریا زراعتی، از مجریان این شبکه، روز جمعه، دهم فروردین، در لندن هدف حمله چند «مرد ناشناس» قرار گرفته است.

به نوشته این شبکه، آقای زراعتی، مجری برنامه «حرف آخر» در این شبکه، روز جمعه در برابر محل سکونت خود در شهر لندن با چاقو هدف حمله چند مرد ناشناس قرار گرفته است.

از هویت این افراد و انگیزه این حمله هنوز اطلاعی در دست نیست، اما به نوشته این شبکه پلیس لندن «مشغول تحقیق درباره این حمله است».

افراد ناشناس در این حمله «با ضربات چاقو چندین نقطه از بدنش را مجروح کردند» و پوریا زراعتی در حال حاضر در بیمارستان بستری و «وضعیتش پایدار» است.

جمهوری اسلامی که سابقه حذف فیزیکی مخالفان خود در دوره‌های مختلف تاریخی در داخل و خارج از کشور را دارد، در سال‌های اخیر روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی متعدد خارج از کشور را از طریق فضای مجازی به حذف فیزیکی تهدید کرده یا بر خانواده‌های آنها در داخل کشور فشار آورده است.

شبکه ایران‌اینترنشنال در آبان ۱۴۰۱، در بحبوحه اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، از تهدید سپاه پاسداران علیه دو تن از خبرنگاران خود خبر داده بود.

یک سال بعد، در آذرماه ۱۴۰۲، شبکه خبری آی‌تی‌وی در بریتانیا در گزارشی اختصاصی خبر داد که «جاسوسان ایرانی» به یک «قاچاقچی انسان» سفارش داده بودند در اِزای دریافت مبلغ ۲۰۰ هزار دلار، این دو مجری شبکه ایران اینترنشنال را در لندن ترور کند.

پوریا زراعتی پس از چند سال کار در شبکه «من و تو» در سال ۱۴۰۱ به شبکه ایران اینترنشنال پیوست
+14
رأی دهید
-74

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۱
    اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا

    انگیزه معلوم نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا بدون شرح است
    6
    101
    جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    این مجری کار درستیه و خیلی طبیعیه اراذل تروریست سپاه دنبال حذفش هستند.‌متاسفانه پلیس انگلیس در سالهای اخیر خیلی ضعیف عمل میکنه،اون از ترورهای روسیه در خاک انگلیس و بعد هم تهدیدهای تروریستی علنی رژیم آخوندی بر علیه کارکنان شبکه های فارسی زبان.معلوم نیست تا کی میخواهند به بهانه های احمقانه جلوی تروریستی اعلام کردن سپاه جنایتکار مقاومت میکنند؟
    12
    90
    جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد

    انگیزه مشخص نیست؟ زکی، خر هم میدونه که این زیر سر رژیم تروریست پرور آخوندی و سپاه تروریست.
    8
    91
    جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    رژیم ترور و وحشت ، اوایل انقلاب با ترور شهرام پهلوی ، اویسی ، بعدا بختیار ، یعنی کسانی که خطر آفرین بودند ترور کردند ، بعد نوبت سران احزاب کرد و‌چپ مانند قاسملو ، شرفکندی ، کشاورز در خارج شد ، سپس نوبت به کسانی که رسما به این ارازل توهین می‌کردند مثل فرخزاد ، اکنون نوبت به خبرنگاران است ، اگر انگلیس شرف داره حداقل چند تا کاردار سفارت را اخراج کنه
    5
    57
    جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    Munchen - مونیخ، آلمان
    عزیز جان چرا باید سپاه رو تروریستی اعلام کنند بیشتر معاملاتشون با ایران از طریق شرکت های زیر نظر سپاه انجام میشه ضمنا بعلت دور زدن تحریم ها اجناس شون رو با چند برابر قیمت به ایران میندازند
    4
    63
    جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    بیشتر به این خاطر هست که انگلستان و اتحادیه اروپا (به رهبری جوزپ لول) ترجیح میدند کانال ارتباطی با این رژیم جنایتکار باز بمونه و تا لحظه آخر زورشان را میزنند و امید دارند تا یک جمهوری اسلامی به سبک زمان خاتمی و روحانی و ظریفکه برای اینها دردسر ساز نباشه سر کار باقی بمانه.اگر سپاه تروریستی اعلام بشه،یعنی شمشیر از رو بسته شده.این روزها معاملاتی در کار نیست،بیشتر مصلحتهای شرورانه سیاسی و نگرانیهای خودشان مطرحه.
    0
    6
    جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.