دانش‌آموز محجبه در فرانسه به خاطر تهمت دروغ به مدیر مدرسه تحت پیگرد قرار می‌گیرد

مدیر دبیرستان موریس راول از حمایت همکارانش تشکر کرد (تصویر از فایل دبیرستان)بی بی سی: گابریل آتال، نخست‌وزیر، فرانسه گفته است که دولت در نظر دارد یک دختر دانش‌آموز را به دلیل ادعای دروغ علیه مدیر مدرسه‌اش تحت پیگیرد قانونی قرار دهد.

این دختر مسلمان مدیر مدرسه را متهم کرده بود که او را به خاطر داشتن پوشش اسلامی‌ کتک زده است.

در این ماجرا، مدیر مدرسه اصرار داشت که طبق قوانین فرانسه که نمایش نمادهای مذهبی را در مراکز آموزشی مجاز نمی‌داند، این دختر روسری اسلامی ‌خود را در داخل مدرسه بردارد.

پس از انتشار ادعای این دختر، مدیر مدرسه در شبکه‌های اجتماعی هدف مطالبی حاوی تهدید به مرگ قرار گرفت و در نتیجه، از شغل خود استعفا داد.

از زمان قتل دو آموزگار فرانسوی توسط اسلامگرایان، فرانسه تهدیدهایی از این دست علیه مدارس را جدی تلقی می‌کند.

در سال ۲۰۲۰، ساموئل پتی، آموزگار فرانسوی، در خیابانی در حومه پاریس هدف حمله قرار گرفت و سرش بریده شد. پنج ماه پیشتر هم دومینیک برنار در مدرسه‌اش به قتل رسید.

روز جمعه، مدیر مدرسه ‌این دختر دانش آموز در پاریس که نامش منتشر نشده است، تصمیم خود به کناره‌گیری را در ایمیلی خطاب به همکارانش در مدرسه موریس راول منطقه ۲۰ پاریس اعلام کرد.

او در این ایمیل نوشت که «در نهایت امر، به دلیل نگرانی برای امنیت خودم و مدرسه، تصمیم گرفتم از سمت خود کناره‌گیری کنم.»

او با تشکر از همکارانش به خاطر حمایتی که طی سه هفته گذشته از او کرده بودند، نوشت: «پس از هفت سال پر بار و پرتلاش در کنار شما و پس از ۴۵ سال خدمت در آموزش و پرورش، از این شغل استعفا می‌دهم.»

در حادثه مورد اشاره که روز ۲۸ فوریه رخ داد، مدیر مدرسه به سه دانش‌آموز دختر گفت که باید طبق قانون، پوشش اسلامی ‌را از سر خود بردارند.

دو نفر از آنها از این دستور تمکین کردند، اما نفر سوم قبول نکرد و این موضوع به مجادله منجر شد.

در روزهای بعد، مدیر مدرسه در شبکه‌های اجتماعی به مرگ تهدید شد و این موضوع به اطلاع وزارت کشور فرانسه رسید.

دادستانی پاریس گفته است که تا کنون دو نفر در ارتباط با تهدید به قتل این مدیر مدرسه بازداشت شده‌اند. او هویت این افراد را فاش نکرد اما وزارت آموزش و پرورش فرانسه گفته است که این دو نفر با این مدرسه ارتباطی نداشتند.

ماموران پلیس برای تحقیقات به مدرسه اعزام شدند و نیکول بلوبه، وزیر آموزش و پرورش هم از مدرسه دیدن کرد.

ماموران پلیس گفته‌اند که هیچگونه شواهدی در اثبات اینکه مدیر مدرسه‌ این دختر را کتک زده باشد به دست نیامده و در پی آن نخست وزیر فرانسه در این مورد اقدام کرده و گفته است که‌ این دختر به خاطر تهمت و ادعای دروغ تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

آقای آتال گفت: «دولت... همیشه در کنار مسئولان امور و کسانی ایستاده است که با موارد تخطی از اصول سکولاریسم فرانسه و تلاش اسلامگرایان برای نفود در مراکز آموزشی مقابله می‌کنند.»
نیکول بلوبه، وزیر آمورش و پرورش فرانسه، ضمن اعلام حمایت کامل از مدیر مدرسه گفته بود هدف دولت تضمین امنیت او و مدرسه استکمپین نفرت‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی علیه مدیر این مدرسه، واکنش تند سیاستمداران فرانسوی از چپ و راست را در پی داشته است که گفته‌اند این نوع برخوردها با یک آموزگار محترم باید متوقف شود.

مارین لوپن، از حزب راستگرای «همایش ملی» در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این دولت توانایی حفاظت از مراکز آموزشی ما را ندارد.»

ماریون مارشال، خواهرزاده او و عضو حزب راستگرای «پیروزی نو» گفت که «چنین وضعیتی به معنی ناکامی‌این دولت است و ... باعث گسترش بیشتر قانقاریای اسلامگرایی شده و به اسلامگرایان میدان عمل باز هم بیشتری می‌دهد.»

برونو رتالو، از حزب راست میانه «جمهوری‌خواهان» در واکنش به ‌این واقعه گفت که «وقتی سیاست دولت این باشد که مبادا موج ایجاد کنید، طبیعتا به چنین نتیجه‌ای هم می‌رسیم.»

در همین زمینه، بوریس والو از حزب سوسیالیست گفت: «چنین واقعه‌ای کاملا غیرقابل قبول است زیرا وقتی که یک مدیر مدرسه به خاطر تهدید به مرگ مجبور به استعفا شود، باید آن را یک شکست جمعی تلقی کرد.»

در رویدادی جداگانه، روز چهارشنبه چندین مدرسه در پاریس پس از دریافت تهدید به بمب‌گذاری از سوی اسلامگرایان مجبور به تعطیلی شدند.

هفته گذشته هم حدود ۳۰ مدرسه دیگر در منطقه پاریس تهدیدهای مشابهی دریافت کردند که با یک ویدیو شامل فیلمی‌ از سر بریدن همراه بود.

اگرچه نهادهای دولتی ملزم هستند که چنین تهدیدهایی را کاملا جدی بگیرند، اما این احتمال را هم منتفی نمی‌دانند که‌ اینگونه اقدامات بخشی از برنامه دولت روسیه برای پخش اطلاعات جعلی به منظور تفرقه‌افکنی و ایجاد اخلال اجتماعی در غرب باشد.

نخست وزیر فرانسه اوایل این ماه هشدار داد که کرملین برای تضعیف حمایت فرانسه از اوکراین یک برنامه گسترده «ایجاد بی‌ثباتی» را تدارک دیده است.
+133
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    اگه به اینا رو بدید به کفن خودشون هم نجاست میکنند
    4
    92
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    مغزهای گندیده. گم شبن برین همون خراب شده ای که ازش اومدین. این اسلامیست ها پر از تناقض هستن. از کشوری که اسلامی است زدن بیرون که آزاد باشن، ولی میخوان کشور مقصد رو همونی بکنن که ازش فرار کردن
    7
    102
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    خود کرده را تدبیر نیست، اگر طاعون و ایدز و هر بلای ناعااجی رو به کشورهاتون راه می دادید بهتر از مسلمونای ریاکار و عوضی عصر حجری بود، ببین بچه هاشون که اینجور و دروغگون بزرگ بشن چی می شن.
    6
    90
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

    اسلام عفونی!
    8
    87
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

    این مسلمانهای افراطی همه جا رو به گند کشیدن، خوب خیر سر احمقت هم از توبره میخوری هم از اخور، خیلی دوست داری لچک بپوشی و قیافه انترتو بپوشونی پاشو برو گم شو کشور خودت یا یه کشور اسلامی . همه غلطی میکنن و ادعای مسلمانیشون هم خ دسون رو پاره کرده. بنفیت با دروغ میگیرن، از امکانات اینجا بطور مجانی استفاده میکنن بد زر زر هم میکنن.
    6
    90
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

    حـ... دروغگو رو باید فرستاد زندان مردان سرویس اساسی بکننش
    4
    71
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    خوب ..… خانوم تقیه کرده ، در اسلام هم که تقیه ثواب و واجب شرعی و کُلاً اسلام با تقیه و کثافتکاریهای دیگه شده یک همچین مذهب تهوع آور و شیطانی !!
    6
    53
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    malek khorshid - روتردام، هلند

    بلایی که سر غرب بخصوص فرانسه اومده، دستپخت خودشونه. وقتی اروپا بخصوص فرانسه خمینی و اراذل و اوباش دوروبرش رو بعنوان ناجی ایران معرفی و محافظت کردند و بعد به کشور اهورایی ما فرستادند، باید فکر این روزاشون رو هم میکردند. خود کرده را تدبیر نیست. بنده خودم تو هلند میبینم که چه سواری به این مسلمونها میدن!
    3
    55
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    آیین اسلامی جمع اضداد است و مسلمان عقب افتاده هم نمی‌داند چه کند ، مثلا پیامبرشان بدختر بچه ۹ ساله ( بروایتی ۷ ساله) تجاوز می‌کند ولی مسلمان این دوره مجبور است هم از حریم دختر بچه دفاع کند و هم از پیغمبر بچه باز خودش !؟! در هر صورت در این زمان باید با ایدئولوژی اسلامی مشابه ایدئولوژی نازیسم برخورد کرده و برایش هولوکاست تشکیل داد و زیر و بم آیین اسلامی داعش، القاعده، بوکوحرام و ج.ا را بدنیا شناساند .
    7
    46
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دائی جان ناپلون - مارسی، فرانسه

    دین اسلام مساوی با دین شیاطین البته شیطان تازه باید از دین اسلام یه چیزهایی رو یاد بگیره اینهارو اگر بکشی تو زمین دفن کنی باز هم فایده ای ندارد باید بسوزونشون بعد خاکستر رو بندازی تو اسید تازه شاید از بین برن
    3
    45
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا

    وقتی فرانسه به همراه بریتانیا امپراطوری عثمانی را تجزیه کردند و بین خود تقسیم کردند. وقتی فرانسه بر مصر الجزایر تونس مراکش و لبنان مسلط شدند و سعی کردند فرهنگ غربی را بر مردم این کشورها تحمیل کنند و منابع آنان را غارت کردند. وقتی هزاران مسلمان را به عنوان کارگر و برده به فرانسه آوردند باید به فکر امروز می بودند
    36
    11
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    کیانپور - ونکوور، کانادا
    آقا شما انگاری این متن رو گرفتی تو دستت و راه افتادی
    4
    27
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    متأسفانه اون زمان شما رو در کنار خودشون بعنوان مشاور نداشتن که!! وگرنه اینجوری سرشون کلاه نمیرفت. فقط زیاد دور نرو، دولتهای غربی میدزدنت
    4
    18
    ‌پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    اختیار دارید. تا مغزهای متفکری مانند شما حظور دارند من که جسارت نمی کنم. شما خودتون استاد هستید.
    13
    4
    جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    نه اصلا. مگر شما خودتون مطالعه نداشتید؟ درس تاریخ است. شما مگر تاریخ استعمار کشورها رو نخواندید؟ فقط کتابهای منتقد مذهب رو خواندید؟
    13
    4
    جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    صحبت‌های شما انسان رو به یاد شورش ۵۷ میندازه که عده‌ای از این صحبت‌های کلیشه‌ای برای پیش برد عقاید مترقی خواهانشون استفاده میکردند !
    1
    14
    جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.