پوتین: عاملان حمله «کروکوس» سعی کردند به اوکراین فرار کنند

العربیه: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، شنبه 4 فروردین، گفت که بر اساس اطلاعات اولیه، عاملان حمله به مرکز تجاری «کروکوس» سعی می‌کردند به اوکراین فرار کنند.

پوتین در سخنرانی خود متعهد شد که تمام کسانی که در حمله کروکوس دست داشتند را مجازات کند و این حمله را «تروریستی و وحشیانه» توصیف کرد.

او درباره حمله کروکوس با بیان این‌که «هیچ‌کس نمی‌تواند امنیت و ثبات روسیه را برهم بزند»، خاطرنشان کرد:«همه عاملان این حمله دستگیر شده‌اند و امنیت برای جلوگیری از هرگونه حمله دیگر دو‌چندان شده است».

رئیس جمهوری روسیه یکشنبه را روز عزای ملی اعلام کرد و در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم کشورش گفت:«امروز در مورد اقدام تروریستی خونین و وحشیانه‌ای که جان ده‌ها انسان بی‌گناه و مسالمت‌جو را گرفت با شما صحبت می‌کنم... من 24 مارس (5 فروردین) را روز عزای ملی اعلام می‌کنم.»

سرویس‌های امنیتی روسیه روز شنبه تایید کردند که مظنونان حمله روز جمعه به سالن موسیقی در مرکز خرید «کروکوس سیتی هال» در حومه مسکو «تماس‌هایی» در اوکراین داشتند و قصد فرار به آنجا را داشتند.

خبرگزاری «تاس» به نقل از سرویس‌های امنیتی روسیه گزارش داد: «پس از انجام این حمله تروریستی، جنایتکاران قصد عبور از مرز روسیه و اوکراین را داشتند و تماس‌های مناسبی با طرف اوکراینی برقرار کرده بودند.»

دفتر رسانه‌ای کاخ کرملین پیشتر اعلام کرد که مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه، دستگیری 11 نفر از جمله 4 تروریست عامل حمله تروریستی به سالن کنسرت «کروکوس سیتی هال» را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، اطلاع داد.

این در حالی است که بنا بر تازه‌ترین آمارها شمار قربانیان این حمله به 150 کشته و دهها زخمی افزایش یافته است.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است که الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را از دستگیری 11 نفر از جمله 4 تروریست، که مستقیماً در حمله تروریستی به مجتمع «کروکوس سیتی هال» دست داشتند، مطلع کرد.

خبرگزاری «انترفاکس» به نقل از کرملین گزارش داد که اقدامات لازم برای رصد بیشتر همدستان عاملان این حمله در جریان است.

بامداد روز شنبه گروه «داعش-شاخه خراسان» با انتشار بیانیه‌ای در کانال‌های وابسته به خود، مسئولیت حمله به مرکز تجاری در حومه مسکو را برعهده گرفت.

تیراندازی و همزمان با آن آتش‌سوزی ناشی از انفجار دو بمب در این حمله که مرگبارترین حمله در روسیه طی سال‌های اخیر بود، به گسترش حریق در این سالن کنسرت و فروریختن سقف آن و همچنین وارد آمدن خسارت‌های زیادی به مرکز تجاری «کروکوس سیتی هال» در حومه مسکو منجر شده است.
سرویس‌های امنیتی روسیه شنبه چهارم فروردین تأکید کردند که مظنونان حمله روز جمعه به سالن کنسرت در حومه مسکو، «طرف‌های تماس‌» در اوکراین داشتند که در صدد فرار به آن بودند.
 
خبرگزاری «تاس» به نقل از سرویس‌های امنیتی روسیه گزارش داد: «جنایتکاران پس از انجام این حمله تروریستی، در صدد عبور از مرز روسیه و اوکراین بودند و در این رابطه،طرف‌های تماس مناسبی در طرف اوکراینی داشتند.»
 
به گفته سرویس امنیت فدرال، 11 نفر از جمله 4 تروریست که مستقیما در این حمله تروریستی دست داشتند، دستگیر شدند.
 
در ادامه بیانیه سرویس امنیت فدرال، با این بیان که این حمله با دقت طراحی شده بود، آمده است: «تحقیقات در مورد این اقدام تروریستی ادامه داشته و شناسایی دست اندرکاران این اقدام تروریستی و جزئیات مربوطه، در حال اجرا است.»
اوکراین ارتباط خود با حمله مسکو را تکذیب کرد
در حالی که گروه «داعش خراسان» مسئولیت این حمله را برعهده گرفت، اوکراین هرگونه ارتباط خود با این تیراندازی که آن را «حادثه‌ای تروریستی» خواند، رد کرد.
 
میخائیلو پودلیاک، مشاور ریاست جمهوری روز گذشته در «تلگرام»نوشت: «بگذارید شفاف باشیم، اوکراین هیچارتباطی با این حوادث ندارد و هرگز از ابزارهای جنگ تروریستی استفاده نکرده است.»
 
پودولیاک افزود که در ارتباط با اوکراین، «انجام عملیات‌های رزمی کارآمد، اقدامات تهاجمی برای نابودی ارتش نظامی روسیه» و پایان دادن به جنگ، اهمیت دارد.
 
همچنین«هنگ آزادی روسیه» که متشکل از عوامل روسی است که در کنار اوکراین می‌جنگند نیز در بیانیه‌ای با تأکید بر این که «هنگ آزادی روسیه با روس‌های صلح‌جو در جنگ نیست»، نیروهای امنیتی روسیه را به طراحی این حمله متهم کرد.
استفاده از مایع قابل اشتعال
از سویی کمیته تحقیقات روسیه در «تلگرام» اعلام کرد که مهاجمان مظنون به انجام حمله روز جمعه در سالن کنسرت در حومه مسکو که منجر به کشته شدن 115نفر شد، با استفاده از«سلاح‌های خودکار»، ساختمان این مرکز را با «مایع قابل اشتعال»، به آتش کشیدند.
+3
رأی دهید
-36

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    اسم قحطی بود؟!
    15
    18
    شنبه ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    با این گفته پوتین عاملان حمله «کروکوس» سعی کردند به اوکراین فرار کنند معلوم میشه این حمله اخیر در مسکو و کلا داعش ساخته و پرداخته ذهن معیوب خود پوتین است همانطور که در ایران حمله به شاه چراغ شیراز رضا ملعون مشهد یا اون حملات به جنازه قاسم کتلت در کرمان یا حمله به مجلس خفتگان طویله اسلامی را به داعش نسبت دادند همه طراحی شده در طویله اسلامی بوده یعنی با این سناریو داعش مردم را سرگرم میکنند تا به مقاصد شوم خودشان برسند
    9
    44
    شنبه ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ماجرای سینما رکس آبادان و رذالت حماس در اسرائیل باز هم در روسیه بعلت اعتقادات اسلامی تکرار شد
    0
    3
    شنبه ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    این مکانی که حمله کردن به یاد دو نفر ساخته شده بوده که یکی اشون از نعمت شنوایی محروم بوده و کر بوده یکی دیگه هم بالاخره نفر اول رو همراهی میکرده
    1
    2
    شنبه ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
    حالا مگه تو دو ساله تو اوکراین داری چیکار میکنی؟؟کشتن مردم تو خونه هاشونو سوزوندن جنازه ها تو کوره واسه رد گم کنی و حمله به شبکه برق و آب و گاز و مترو و مدرسه و بیمارستانو ......
    2
    6
    شنبه ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    حضرت خودم (ع) - ریودوژانیرو، برزیل
    سناریوی تروریستی امپراطوری دروغ تزار کوچولوی روس !. برای انحراف افکار عمومی از قتل دلخراش زنده یاد ناوالنی !. کارگردان : تزار پوتینوف!. نویسندگان : سردار حاجی پور و سردار سلامی از سپاه پاسداران انقلاب ایران +الیگارشهای روس. بازیگران : ادمینهای کانالهای تلگرامی مثلا داعش پای لپ تاپ!. مخاطبین : ملت همیشه مات و مبهوت و بلاتکلیف روسیه !.
    1
    4
    یکشنبه ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.