روایت زنان ایزدی از تجاوز وحشتناک و آزار جنسی توسط رهبر داعش

العربیه: العربیه در چندین گفت‌وگوی اختصاصی با تعدادی از زنان ایزدی که اسیر داعش بودند گوشه‌های جدیدی از ضرب و شتم، آزار جنسی، سوءاستفاده و فروش به عنوان کنیز توسط شخص ابوبکر البغدادی، رهبر سابق داعش را به تصویر کشید.

این گفت‌وگوها که در این روزها از شبکه العربیه پخش می‌شود، تنها چند هفته پس از گفت‌وگوی العربیه با دو تن از همسران البغدادی و دختر او انجام شد.

اسما محمد، همسر اول ابوبکر البغدادی اتهامات مطرح شده در رابطه با شکنجه زنان اسیر ایزدی توسط او و همسرش را رد کرد و گفته بود که آنها با زنان ایزدی به خوبی رفتار کرده‌اند.
تکذیب ادعاهای همسر البغدادی
اما اسیران پیشین داعش، در گفت‌وگوی ویژه دو قسمتی، به ادعای همسران البغدادی پاسخ داده و تاکید کردهند که در دوره اسارت با خشونت با آنان رفتار شد و مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند.

اشواق حاجی حمید، یکی از اسیران ایزدی، چگونگی ربوده شدنش توسط جنگجو‌های داعش را بازگو کرد و گفت داعشی‌ها حتی خواهر 9 ساله‌اش را به اسارت گرفتند.

او هنگام صحبت درباره چگونگی تجاوز به زنان ایزدی و فروش آنها توسط البغدادی گفت همسرش نیز آنها را مورد ضرب و شتم و بدرفتاری قرار داده بود.
به گفته اشواق، «ابوبکر البغدادی پس از تجاوز به دختران، آنان را می‌فروخت».

اشواق همچنین به جزئیات برنامه خود برای فرار از دست داعش اشاره کرد که چگونه او تظاهر به بیماری کرد و پس از انتقال دادنش به بیمارستانی در نینوا توانست یک قرص خواب‌آور را بدزدد و سپس آن را در غذای اعضای داعش بگذارد تا بتواند فرار کند.

در این مصاحبه، سعاد حمید، یک بازمانده دیگر ایزدی، درباره رفتار همسران البغدادی با زنان اسیر ایزدی گفت: «همسر اول البغدادی از فروش زنان اسیر اطلاع داشته است».

سعاد همچنین فاش کرد که خانواده‌اش برای آزادی او باید 40000 دلار باج می پرداختند.
باجگیری 220 هزار دلاری
در این گفت‌وگو حمید تعلو، یکی از مردان ایزدی، داستان اسارت گرفته‌شدن اعضای خانواده‌ خود از جمله دو دختر ده ساله‌اش را برای العربیه بازگو کرد گفت که مجبور شد برای آزادی بستگانش 220000 دلار به قاچاقچیان بپردازد.
مواد مخدر و کودکان
شیرین خلف، یکی دیگر از بازماندگان ایزدی، فاش کرد که داعشی‌‌ها زنان اسیر را در یک زندان زیرزمینی به اسارت گرفته بودند و آنان را تحت شکنجه و تجاوز جنسی قرار می‌دادند.

به گفته شیرین خلف، داعشی‌ها به طور مکرر به کودکان مواد مخدر می‌دادند و آنان را با وعده بهشت فریب می‌دادند تا در عملیات انتحاری با مواد انفجاری انجام دهند.

گروه داعش، به رهبری ابوبکر البغدادی در سال 2014 کنترل بسیاری از مناطق عراق و سوریه را به دست گرفت و با مشتی آهنین شروع به حکمرانی در این مناطق کرد.

نیروهای ائتلاف تحت حمایت ایالات متحده آمریکا در سال 2017 داعش را در عراق و دو سال بعد در سوریه شکست دادند. در سال 2019، واشنگتن اعلام کرد که نیروهای آمریکایی، در عملیاتی در شمال غرب سوریه، البغدادی رهبر داعش را کشتند.
+39
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    تو روحش سگ اسهال ، ت. بزنه ، بیشرف خواسته جا پای پیامبر دائم الحشری و زنباره بذاره و کم نیاره !!
    5
    68
    شنبه ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.