یک لنج مسافربری در بوشهر به‌دلیل بی‌اعتنایی به «شئونات» در ماه رمضان توقیف شد

رادیو فردا: یک فروند لنج مسافربری در آب‌های استان بوشهر به دلیل آن چه عدم «رعایت شئونات اسلامی در ماه رمضان» عنوان شده، توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا عبدالله خسروی، فرمانده مرزبانی بوشهر، روز شنبه چهارم فرودین این خبر را اعلام کرد و گفت که این شناور تفریحی «در راستای رعایت شئونات اسلامی و حرمت ماه رمضان توقیف شده است.»

آقای خسروی درباره جزئیات تخلفی که منجر به توقیف این لنج شده است، توضیح نداد اما گفت که مرزبانی استان علاوه بر «تأمین نظم و امنیت مرزها و مسافران در نوار ساحلی» با کسانی که به گفته او مرتکب «هنجارشکنی و عدم رعایت شئونات اسلامی شوند» برخورد قانونی خواهد کرد.

هر سال هم‌زمان با ماه رمضان مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی درباره روزه‌خواری به مردم هشدار می‌دهند. این فشارها در سال‌هایی که هم‌چون امسال ماه رمضان با نوروز هم‌زمان می‌شود، افزایش می‌یابد.

سفرهای نوروزی در روزهای تعطیلی سال نو به ویژه به مناطق جنوبی ایران که در این فصل هوای بهتری دارند، همواره زیر ذره‌بین پلیس قرار داشته است.

معاون امنیتی وزیر کشور روز اول فروردین درباره روزه‌خواری مسافران نوروزی هشدار داده و ضمن اشاره به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی گفته بود: «روزه‌خواری در ملاءعام تحت هر شرایطی جرم است.»

بر اساس این ماده قانونی «هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرام» کند به حبس و شلاق خواهد شد.

مجید میراحمدی تأکید کرده بود که «رستوران‌ها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها در داخل شهرها مطلقاً اجازه فعالیت تا قبل از افطار را ندارند» و برای هیچ واحد صنفی مجوزی برای ارائه خدمات حتی در صورت «پوشاندن شیشه‌ها و ایجاد استتار» صادر نشده است.

در همین رابطه محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری، روز جمعه از پلمب ۲۴ واحد صنفی در این شهرستان واقع در جنوب تهران به دلیل عدم توجه به اخطارهای مربوط به ماه رمضان خبر داده و گفته بود که به ۷۳ واحد صنفی نیز اخطار پلمب داده شده است.
+5
رأی دهید
-38

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    شئونات و دین شخمی مردم ایران. تمام.
    2
    23
    شنبه ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    باید لنز را شلاق می زدند تا دفعه بعد روزه نخوره . آب روزه را باطل میکنه
    1
    18
    شنبه ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.