واکنش‌ها به نامگذاری خامنه‌ای برای سال جدید

صدای آمریکا: پس از نامگذاری سال جدید خورشیدی از سوی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به ان واکنش نشان داده و محتوای آن را نشان از فقر بیشتر جامعه و گسترش رانت‌های حکومتی دانسته‌اند.

کاربری به نام «مطهره» پس از پخش تلویزیونی سخنان علی خامنه‌ای، در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «‏جهش تولید با مشارکت مردم یعنی نظام از یک سو در بهبود وضعیت اقتصادی چنان درمانده شده که از بدنه نهایتا ۳۰ درصدی استمداد می‌جوید و از سوی دیگر، اعتراضات مردم را تنها به مساله اقتصادی تقلیل می‌دهد و از سایر تعارضات مانند حجاب اجباری و برخورد بی‌سابقه با فعالان مدنی، چشم‌پوشی میکند.»

یک کاربر هم با استتاد به تجربیاتش طی سال‌های گذشته، نوشت: «نه جهش تولیدی اتفاق خواهد افتاد و نه مشارکت مردمی، فقط یک سری رانت‌های جدید بر اساس شعار سال شکل خواهد گرفت. همین.»

مجتبی داوودی هم در «ایکس» با اشاره به زوایای پنهان این نامگذاری در کسب درآمدهای دولتی از منابع مردمی، نوشته است: «شعار سال: "جهش تولید با مشارکت مردم" برای مالیات بیشتر، فقط بخش دوم شعار حذف شده.»

کاربر دیگری این موضوع را به کنایه بیان داشته و در اکانت خود آورده که این نامگذاری، فرمان علنی دست در جیب مردم کردن است و آورده: «از شعار سال معلومه سهم بزرگی در افزایش بودجه دولت داریم.»

کاربر «منبع موثق» هم در ارتباط با بی‌حاصل بودن این شعارها، نوشته است: «معظم له رسما گفتند غلط کردیم اسم تورم را در شعار سال پیش آوردیم؛ با همون اسم‌های غیر قابل سنجش قبلی ادامه میدیم.»

کاربر «محمدحسین کریمی‌پور» هم از جنبه دیگری به مفید نبودن نامگذاری ها از سوی علی خامنه‌ای پرداخته و نوشته است: «قدرتی خدا، هر موضوعی شعار سال شد در طول همان سال، به باد فنا رفت.... یک شعار سال بیش نداریم: “هر سال، دریغ از پارسال!”»

آنچه در تمام این سال‌های نامگذاری هر سال با یک شعار، بیشترین نمود را داشته، برگزاری همایش‌های فراوان تحت عنوان آن، تولید اقلام تبلیغاتی با نام آن و یا انجام پروژه‌های رانتی در لوای آن بوده که به گفته کاربری «نکته‌ای که جالبه، اینه که شعارهای هر سال، در حد همون شعار باقی میمونه.»
+5
رأی دهید
-91

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    یک مشت خشک مغز بجای درست کردن وضیعت مردم نشستن جمله قصار درست میکنند
    4
    110
    ‌چهارشنبه ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

    منظور جهش به روی باجناق جهت تولید فیلم های مخصوص جمهوری اسـ... با مشارکت فیضیه قم و دوستان
    5
    121
    ‌چهارشنبه ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    مرتیکه مفنگی جنایتکار به امید سقط شدنت در سال جدید
    3
    82
    ‌چهارشنبه ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    سهراب هیچستانی - لاهه، هلند

    . با نامگذاری چیزی تغییر نمی کند. به کور بگو عینعلی به کچل بگو زلفعلی به آدم ترسو بگو شیرعلی و به سید ابراهیم رئیسی شش کلاسه بگو دکتر رئیسی. خر همان خر است تنها پالانش را تغییر داده اید//. میزان کنونی فقر در ایران در ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. اما این فقر و گرسنگی و بیکاری که ناشی از ناکارآمدی و فساد سیستماتیک و بانکی و نقدینگی نجومی است امنیتی شده است و شورش گرسنگان را در پی دارد برای همین نظام از آن بشدت وحشت دارد. قیمت دلار در ابتدای کار رئیسی 28 هزار تومان بود و اکنون از مرز 60 هزار تومان گذشته است. شاخص قیمتها بیش از صد در صد افزایش‌یافته و بر اساس محاسبه رئیس‌کل پیشین بانک مرکزی به عدد ۱۱۴ رسیده است. قیمت خوراکی‌ها نیز ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد بیشتر شده است» . بحران های مرگبار اقتصادی نتیجه همین حاکمیت آخوندها است و در چارچوب این نظام که مسبب همه مشکلات است قابل حل و فصل نیست. جمهوری اسلامی باید به زباله دانی تاریخ ریخته شود
    3
    55
    ‌چهارشنبه ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    این نامگذاری و مشارکت مردم ، یعنی اینکه خشتک مردم رو که درآوردیم ، تنها مانده قشر خاصی از خودیها ( هزار فامیل ) که سالها غارت کردند و خوردند و چریدند ، نوبتی هم که باشه ، نوبت اونهاست ، قبل از فرار به کانادا و در ما مالیدن ! مردم هم فعلا .. لخت ، سطلهای زباله رو بگردند ، شاید بختشون باز بشه !!
    4
    47
    ‌چهارشنبه ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.