نتانیاهو در پاسخ به انتقاد رئیس اکثریت سنای آمریکا: ما جمهوری موز نیستیم

العربیه: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درخواست چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا برای برگزاری انتخابات جدید در اسرائیل را محکوم کرد و این درخواست را «کاملاً نامناسب» توصیف کرد.

نتانیاهو در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» درباره این پیشنهاد گفت: «ما یک جمهوری موز نیستیم.»

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، سخنان روز پنجشنبه شومر که در آن نتانیاهو را «مانعی بر سر راه صلح» دانست را تحسین کرد.

نتانیاهو انتقادهای فزاینده مسئولان ایالات متحده علیه خود در بحبوحه جنگ غزه را محکوم کرد و گفت که این فشارها «اسرائیل را از دستیابی به پیروزی کامل باز نخواهد داشت.»

در روزهای اخیر، مقامات ارشد ایالات متحده علنا ​​نارضایتی خود را از نتانیاهو و دولت او ابراز کرده‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، نتانیاهو را به دلیل خسارت‌های غیرنظامیان در غزه به «آسیب رساندن به اسرائیل» متهم کرد.

سپس شومر، بالاترین مقام یهودی آمریکایی و یکی از حامیان برجسته اسرائیل، از اسرائیل خواست تا انتخابات جدیدی برگزار کند و گفت نتانیاهو «راه خود را گم کرده است.»

ایالات متحده همچنین نسبت به حمله احتمالی اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، جایی که حدود 1.4 میلیون آواره فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، ابراز نگرانی کرد و از دور جدید مذاکرات با هدف تضمین آتش‌بس در ازای بازگشت اسرای اسرائیلی حمایت کرد.

هیأت اسرائیلی قرار است تا بعد از نشست کابینه امنیتی و شورای جنگ در شامگاه یکشنبه، پس از کسب مجوز برای از سرگیری مذاکرات راهی قطر شود.
نتانیاهو: فشارهای بین‌المللی مانع حمله زمینی اسرائیل به رفح نخواهد شدبنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه، علیرغم هشدارهای بین‌المللی انجام خواهد شد.
 
نتانیاهو روز یکشنبه 27 اسفند، در ابتدای جلسه کابینه جنگ گفت: «هیچ فشار بین‌المللی ما را از دستیابی به همه اهدافمان در جنگ باز نمی‌دارد و برای تحقق آن در رفح نیز اقدام خواهیم کرد».
 
نتانیاهو همچنین خاطر نشان کرد که متحدان اسرائیل در مورد حمله حماس در هفتم اکتبر «حافظه ضعیفی» دارند و افزود که اسرائیل با وجود افزایش فشارهای بین المللی به حمله خود به نوار غزه ادامه خواهد داد.
در مقابل، یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون اسرائیل در پاسخ به نتانیاهو گفت: «حافظه ما کوتاه نیست اما به یاد می آوریم چه کسانی که حماس را ساخته و حمایت مالی کردند.»
 
لاپید افزود: «به یاد داریم که با وجود شما در جنگ شکست خواهیم خورد و گروگان‌ها را برنمی‌گردانیم.»
اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل در حالی بیان شده که کابینه جنگ قرار است مساله فرستادن هیئت‌ مذاکره‌کننده به به دوحه را بررسی کند.
 
جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، که در طول جنگ از اسرائیل حمایت می‌کرد، هشدار داده که حمله اسرائیل به رفح تا زمانی که شامل برنامه هایی برای محافظت از غیرنظامیان نباشد، یک «خط قرمز» است.
تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، روز جمعه از اسرائیل خواست «به نام انسانیت» به عملیات زمینی خود در رفح ادامه ندهد.
 
دفتر نخست وزیری اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که طرح ارتش برای حمله به رفح را بدون مشخص کردن جدول زمانی تایید کرده است.
 
بیش از 1.5 میلیون فلسطینی به شهر رفح آواره شدند که در مجاورت مرزهای بسته با مصر قرار دارد و روزانه مورد حملات هوایی اسرائیل قرار می گیرد.
+41
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    اینها همه اش جنگ زرگری هست و بس. راه حل میخواهید؟ میخواهید دنیا از ترور و تروریست پاک شود؟؟ کافی هست که امریکا به قطر یا بحرین یا هر کجا از این کشورهای خلیج نشین که قشری از حماس را پناه داده اند بگوید، یا این رهبرها را دست بسته تحویل میدهی یا خزان عربی در کشورت راه میاندازم و حکومتت را ساقط میکنم، آنوقت سرکرده های حماس را تحویل اسرائیل دهند و‌ اسرائیل هم میتواند گروگانها را اینگونه پس بگیرد هم با شروع و ترتیب دادگاهی عادلانه آنها را محکوم و به سرای اعمالشان برساند. اما خود امریکا این گروه ها را بوجود آورده و پشتیبانی کرده. مقصر خود امریکا هست.
    3
    14
    یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    دمش گرم که زد تو راه .... چاک شومر. دیگه باید همه فهمیده باشن که اسراییل چشم امنیتی اش رو روی حمله ٧ اکتبر بست تا بزنه از بیخ و بن حماس و حزب الله رو صاف کنه
    4
    16
    یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.