رهبر حوثی‌ها: حمله به کشتی‌ها را تا مسیر اقیانوس هند به دماغه امید نیک گسترش می‌دهیم

العربیه: در تشدید تنش و تهدیدی جدید علیه کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ و اقیانوس هند، رهبر شبه‌نظامیان حوثی با اعلام خبر کشته شدن 34 تن از اعضای این گروه مورد حمایت ایران در یمن، تاکید کرد که دامنه عملیات حوثی‌ها برای هدف گرفتن کشتی‌ها ادامه و گسترش خواهد یافت.

عبدالملک حوثی در سخنرانی خود که شامگاه پنج‌شنبه 24 اسفند از شبکه تلویزیونی وابسته به این گروه پخش می‌شد، گفت گروه شبه‌نظامی تحت رهبری او در صدد است عملیات خود را برای هدف گرفتن کشتی‌های مرتبط با اسرائیل گسترش دهد و در این راستا از تردد کشتی‌ها از اقیانوس هند به سوی دماغه امید نیک نیز جلوگیری خواهد کرد.

رهبر حوثی‌ها خبر داد که نزدیک به 34 شبه‌نظامی حوثی از ابتدای حملات این گروه به آبراه‌های بین‌المللی که با ادعای همبستگی با فلسطینی‌ها انجام می‌شود، کشته شده‌اند.
آزمایش موشک مافوق صوت
این اظهارات عبدالملک حوثی پس از آن ایراد می‌شود که بنا به گزارش خبرگزاری روسی «نووستی» یک منبع شبه‌نظامی حوثی از انجام موفقیت‌آمیز پرتاب آزمایشی یک موشک مافوق صوت (هایپرسونک) توسط این گروه خبر داد.

کارشناسان نظامی اما به این دلیل که فناوری‌های ساخت چنین نوع موشک‌هایی بسیار پیچیده و پرهزینه است، درباره این روایت حوثی‌ها ابراز تردید می‌کنند.

در پاسخ به تهدیدهای این گروه، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا حملات مشترک مکرری را علیه پایگاه‌های متعلق به حوثی‌ها در استان‌های یمن انجام داده و با حملات پهپادی و موشکی آنها در آب‌‌های دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن مقابله می‌کنند.

از سویی به‌رغم تشکیل ائتلاف‌های چندملیتی دریایی برای مقابله با حملات فزاینده حوثی‌ها علیه کشتیرانی در این آبراه‌های بین‌المللی، تاکنون چندین کشتی تجاری بر اثر ادامه این‌گونه حملات شبه‌نظامیان حوثی دچار آسیب یا غرق شده‌ است.
+25
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    keyanrad - منچستر، انگلستان
    آمریکا فقط لب و دهن هست، نمیدونم چرا نمیزنه مادر حوثیها و یمن رو به عزاشون بنشونه.
    1
    5
    جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.