آمریکا معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران از تحریم‌ها را تمدید کرد

العربیه: بر اساس ابلاغیه تمدید معافیت‌های دولت بایدن، حکومت ایران می‌تواند به بیش از 10 میلیارد دلار وجوه مسدود‌ شده‌اش دسترسی داشته باشد.

نشریه «واشینگتن فری بیکن» خبر داد، به نسخه‌ای از ابلاغیه تمدید معافیت‌ها دولت آمریکا که اواخر روز چهارشنبه 23 اسفند 1402 به کنگره آمریکا ارسال شده، دست پیدا کرده است و بر اساس آن ایران می‌تواند به بیش از 10 میلیارد دلار وجوه مسدود‌ شده‌ خود دسترسی داشته باشد.

معافیت ایران از تحریم‌ها، در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، سه‌شنبه 22 اسفند، وضعیت اضطراری ملی در مورد ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

این نشریه با اشاره به اینکه معافیت از تحریم‌ها علیه ایران که مخالفت شدید جمهوری‌خواهان را به همراه داشته است، می‌افزاید: «این معافیت به دولت عراق اجازه مخواهد داد تا پرداخت هزینه برق را از طریق کشور ثالث به ایران منتقل کند».

واشینگتن فری بیکن در ادامه تصریح کرد: «معافیت تحریم‌ها آخرین بار توسط دولت بایدن در نوامبر 2023 تصویب شد و در ماه جاری منقضی می‌شود؛ بر اساس مجوزی که در آخرین معافیت‌ها به ایران اعطا شده است، عراق اجازه خواهد داشت دینار را به یورو تبدیل کند و وجوه را به حساب‌ بانک‌های ایرانی در کشور عمان واریز کند».

جمهوری‌خواهان مخالف ابلاغیه معافیت‌های دولت بایدن در کنگره آمریکا، معتقدند که معافیت‌های تحریمی ایران برای منطقه خطرناک خواهد بود، چراکه حکومت ایران از این پول برای تجهیز و تقویت گروههای نیابتی‌ خود در منطقه استفاده می‌کند و از طرفی دیگر فعالیتهای نظامی و هسته‌ای خود را گسترش خواهد داد.
+7
رأی دهید
-65

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    صدای خسته - بروج، بلژیک

    بایدن حـ... . بزودی مادرت به عزات خواهد نشست. مرگ بر بایدن و دولتش که هوادار تروریستها است. چقدر‌من متنفرم ازین بوزینه 🤮
    4
    57
    ‌پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    اول از همه اززاینمه امریکا دشمن ماذایرانی ها بوده و هست، شکی در آن نبوده و نیست و نخواهد ماند، دوم اینکه تا بایدن احمق هست، و پارتی احمقها سر کار هستند ایران و گروه های نیابتی اش در هر جا که باشند نیش خودشان را میزنند چرا که دست نشانده هستند، تا ترامپ بیاد و شایدداین رژیم را واژگون کنه، هر چند که بخاری از مردم ما بلند نمیشود، چرا که اول مردم خودمان باید تغییر رژیم را بخواهند پ فردی مطمعن را برای پسا رژیم‌در نظر داشته باشند.
    3
    39
    ‌پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    فکر میکنین تصادفی است که هر وقت سر انتخابات میشه یه مقدار از پول ملت رو سرازیر میکنن حلق این اخوندها که برگردونن به امریکایى ها برای خرج کمپین؟
    1
    33
    ‌پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    خلائق اینا دستشون تو دست همه, میگید نه اینم نشون
    1
    18
    ‌پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.