تهران «مذاکرات غیرمستقیم» ایران و آمریکا در عمان درباره رفع تحریم‌ها را تأیید کرد

یورونیوز: ایرنا، خبرگزاری دولت ایران به نقل از «یک منبع آگاه» از ادامه «تبادل پیام‌ها و گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا» «در چارچوب مذاکرات رفع تحریم‌ها» خبر داد.

پیش از این، روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی از انجام یک دور مذاکرات محرمانه میان تهران و واشنگتن برای جلوگیری از حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ و همچنین برنامه هسته‌ای ایران خبر داده بود.

یک روز پس از انتشار این گزارش، خبرگزاری ایرنا به نقل از منبع آگاه خود خبر روزنامه «فایننشال تایمز» مبنی تبادل پیام میان ایران و آمریکا درباره تحولات دریای سرخ را تکذیب کرد.

ایرنا به نقل از «منبع آگاه» خود نوشت که «تبادل پیام‌ها و گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا صرفاً محدود در چارچوب مذاکرات رفع تحریم است.»

این مقام آگاه که در گزارش ایرنا به هویت او اشاره‌ای نشده است، اگرچه به طور مستقیم به موضوع «مذاکرات ایران و آمریکا در عمان» اشاره نکرده، اما گفته است: «رفع تحریم‌های ظالمانه همواره در دستور کار اولویت‌دار طرف ایرانی بوده و همانگونه که بارها بیان شده است، تبادل پیام با طرف‌های مقابل با هدف انتقال شفاف مواضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ادامه داشته است.»

او در ادامه تاکید کرده است: «تبادل پیام‌ها و گفت‌وگوهای غیرمستقیم صرفاً محدود در چارچوب مذاکرات رفع تحریم است و پیامی درباره تحولات دریای سرخ مبادله نشده است.»

بر اساس گزارش فایننشال تایمز که روز چهارشنبه ۱۳ مارس منتشر شده، مذاکرات در ماه ژانویه انجام شده است و مقام‌های عمان حامل پیام‌های طرفین به یکدیگر بوده‌اند.

آخرین مذاکرات اعلام شده میان تهران و واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران حدود ۱۰ ماه پیش بود که بی‌نتیجه ماند.

قرار بود دور دوم مذاکرات تهران و واشنگتن با حضور ابرام پیلی، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه ایران و مسئول مذاکرات هسته‌ای این کشور در ماه فوریه انجام شود، اما تهران به دلیل حضور آقای پیلی در مذاکرات آتش‌بس میان اسرائیل و حماس، این دیدار را به تعویق انداخت.
+8
رأی دهید
-32

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    مموتی که میگفت "اینا همه کاغذ پاره اند" پس چی شد؟ خاک بر سرت مموتی!
    1
    26
    ‌پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    سهراب هیچستانی - لاهه، هلند

    . روح الله خمینی بارها گفته بود که رابطه جمهوری اسلامی با آمریکا رابطه گرگ و میش است و هیچکس حق ندارد با آمریکا مذاکره کند. اما جمهوری اسلامی برای بقای خودش نه تنها حاضر است که با آمریکا مذاکره کند بلکه به راحتی تنبان خود را هم پایین می کشد
    5
    28
    ‌پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    کماندوی سبز - تهران، ایران
    چه شده؟؟عرزشی ها که میگفتن امریکا هیچ غلطی نمیکنه،،می بینم از فلان امریکا میخورن
    5
    11
    ‌پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    اگر همه یادشان باشد امریکا و هم پیمانانش همراه با اروپا جمهوری اسلامی ایران را متهم به ان کردن که به حوثیهای یمن دستور داده به کشتیهای باری در دریا سرخ حمله موشکی و پهپادی کنند. ولی علی چولاق رهبر نظام اخوندی ایران این اتهام را رد کرد و گفت حوثیها کشور خودرا دارند و خودشان تصمیم میگیرند و بدونه انکه از جای دیگر دستور بگیران خودشان اعلام کرده اند تا متوقف کردن حملات زمینی و هوای اسرائیل به غزه در دریا سرخ به کشتیهای باری امریکا و دیگر کشورها حمله موشکی و پهپادی خواهند کرد. ولی با این مذاکره مخفی که امریکا دارد با نظام اخوندی ایران انجام میدهد معلوم خواهد شد حوثیها با دستور مستقیم رهبر و فرمانده سپاه پاسداران به کشتیهای باری در دریا سرخ حمله موشکی و پهپادی کرده اند. انگاه علی خائن رهبر نظام پست اخوندی نمی تواند بگوید حوثیها تحت دستور ما نیستن!
    2
    8
    ‌پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.