انتقاد رهبران کلیسای بریتانیا از تعریف جدید دولت سوناک از افراط‌گرایی

دولت محافظه‌کار ریشی سوناک در هفته‌های اخیر با اتهام اسلام‌هراسی مواجه بوده استرادیو فردا: تلاش دولت محافظه‌کار ریشی سوناک در بریتانیا برای ارائه تعریف حکومتی جدید از افراط‌گرایی در این کشور با انتقاد دست‌کم دو اسقف اعظم کلیسای بریتانیا روبه‌رو شده است.

دولت بریتانیا روز پنج‌شنبه، ۲۴ اسفندماه، افراط‌گرایی را چنین تعریف کرد: «تبلیغ یا پیشبرد ایدئولوژی مبتنی بر خشونت و نفرت و عدم تسامح.»

بر اساس این تعریف، از این پس گروه‌ها یا افراد در بریتانیا در صورتی افراطی تلقی می‌شوند که از یک ایدئولوژی برای «نفی یا تخریب حقوق بنیادی و آزادی‌های دیگران و جایگزینی نظام دموکراسی پارلمانی» در بریتانیا بهره بگیرند.

از این تعریف حکومتی جدید پس از آن رونمایی شده که دولت ریشی سوناک در هفته‌های اخیر به اسلام‌هراسی متهم شده است.

این اتهام پس از آن مطرح شد که سوناک بلافاصله پس از یک تجمع اعتراضی در حمایت از مردم فلسطین درباره «افزایش شوکه‌کننده اخلال افراط‌گرایانه و جنایت» در بریتانیا هشدار داد.

همزمان خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌های بریتانیا از وجود اسنادی مربوط به این تعریف جدید خبر داده که در آنها در کنار سازمان‌های راست افراطی به نام چند گروه عمده مسلمانان در این کشور نیز اشاره شده است.

اقدام دولت سوناک در ارائه تعریفی جدید از افراط‌گرایی پیش از رونمایی رسمی با انتقاد دو اسقف اعظم روبه‌رو شد که در بیانیه‌ای اعلام کردند این اقدام «خطر هدف قرار گرفتن» جوامع مسلمانان را در پی خواهد داشت، گروه‌هایی که «هم‌اکنون نیز با نفرت و آزار فزاینده روبه‌رو هستند».

یک روز پس از انتشار این بیانیه در روز سه‌شنبه، جاستین وِلبی، اسقف اعظم کانتربوری، در مصاحبه‌ای بار دیگر تأکید کرد که این تعریف جدید و اقدامات پس از آن می‌تواند خطر «دور کردن مردم از راه میانه و سوق دادن آنها به سوی افراط» را در بر داشته باشد.
+12
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    تعریف سوناک از افراطگرایی کاملا درست و بجاست ! اون دو اسقف هم چون نون دکان مذهب رو میخورند ، نظرشون این بوده که هوای همکارانشون در نکبت اسلام رو داشته باشند !
    21
    44
    ‌پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    Momijii - توکیو، ژاپن
    شما خودشو ناراحت نکن!
    25
    8
    ‌پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    تعریف صد در صد صحیحی هست.و شامل تمام این مسلمین وقیح و ذاتا تروریست میشه.و البته که این اسقف های ابله هم بهشان برخورده،غافل از اینکه همین مسلمانان اونها رو کافر و نجس و طبق قرآن مستحق مرگ میدونند فقط جرات و امکان اجرای دقیق دین شیطانیشان را ندارند!
    5
    16
    ‌پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    کیان جان ، بگو بینم ، وارد توالت که میخوای بشی ، اول با پای راست یا با پای چپ ، با کدومش وارد میشی !؟ موندم شما که در غرب زندگی میکنی ، این اعتقادات خشک ، به یک مذهب رو سیاه با تاریخی پر از جنگ و کشتار و نه هیچ نقطه روشنی رو چطور یدک میکشی !؟ البته مشکلی نیست ، چون بقولی موسی به دین خود ، عیسی به دین خود ! امیدوارم دید شما نسبت به مذهب به روزتر و روشن تر بشه ، با درک کامل از اینکه مذاهب همه یک دکان بقالی برای یک مشت شارلاتان بوده و هستند !
    9
    18
    ‌پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    Momijii - توکیو، ژاپن
    Momijii - توکیو، ژاپن. دوست عزیز. هیچ کدام. من به عرفان و اخلاق و احسان اعتقاد دارم. مذهب درجه اول است. خیلی ها در همان درجه اپل گیر می کنند مانند خیلی از دینداران دین ناشناس در همه ادیان. شما یک مشت متحجر خشک مغز را دیدید فکر کردید دین همان است. در کالنادا چون آزادی است افراد می توانند بهتر با دید بازتر تصمیم بگیرند. اتفاقا در اینجا به دین بیشتر گرایش پیدا کردم چون آزادی است. هرکس در انتخاب آزاد است. بله. کسی را اجبار نباید کرد. منتها مشکل من این است که شماها با نفرتی که دارید در مورد ایرانیان مسلمان مرتکب تبعیض و نژاد پرستی شوید. ترس من است که ایرانیان مسلمنان در ایران آینده مورد نفرت و آزار قرار بگیرند. وگرنه اتعقاد شما به من ربطی ندارد. به انید ایرانی آباد و آزاد که همه ایرانیان با هر گرایش مذهبی و نژادی و سیاسی در آن با خوشبختی زندگی کنند
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.