کیوتو گردشگری در منطقه «گیشاها» را محدود کرد

العربیه: شهر کیوتوی ژاپن، که یکی از مراکز هنرنمایی «گیشا»هاست، با نظر به افزایش توریسم و رفتار ناشایست برخی توریست‌ها در قبال گیشاها، ورود بازدیدکنندگان به کوچه‌های خصوصی باریک منطقه گیشاها را ممنوع کرد.

ساکنان کیوتو مدت‌هاست که از رفتارهای بد توریست‌ها، به ویژه در منطقه «جیون» که محل چای‌خانه‌های سنتی است که گیشاها در آن به همراه دستیاران جوان‌شان به هنرنمایی می‌پردازند، به ستوه آمده‌اند.

رسانه‌های ژاپنی گزارش داده‌اند که در یک مورد توریستی کیمونوی یک گیشا را پاره کرد، و در مورد دیگر توریستی ته‌سیگار خود را در یقه یک گیشا انداخت. در ماه دسامبر پارسال شورای منطقه‌ای جیون از شهرداری کیوتو خواست تا با این مسائل برخورد کند، و گفت محله آنها «پارک تفریحی» نیست.

ایسوکازو اوتا، عضو اجرایی این شورا گفت: «ما از گردشگران می‌خواهیم از ماه آوریل به بعد از ورود به کوچه‌های خصوصی خودداری کنند. ما نمی‌خواستیم این کار را بکنیم، اما سرخورده شده‌ایم.» به گفته وی، خیابان اصلی هانامیکوجی جیون که عمومی است، کماکان به روی گردشگران باز خواهد ماند.

اوتا افزود بعضی توریست‌ها مثل «پاپاراتزی» رفتار می‌کنند، مخصوصا وقتی که گیشاها از کوچه‌های باریکی که فقط یکی دو متر عرض دارند، بیرون می‌آیند. شورای منطقه جیون در سال 2019 علامت‌هایی به دیوارها زد که نوشته بود: «در کوچه‌های خصوصی عکاسی نکنید، وگرنه ده‌هزار ین جریمه می‌شوید!»

به‌رغم تصورات غلط رایجی که درباره گیشاها وجود دارد، آنها روسپی نیستند، بلکه نوعی هنرمند اجرایی هستند. گیشاها در پذیرایی در مراسم سنتی چای، داستان‌سرایی، آوازخوانی، نواختن آلات موسیقی، و بازی‌های سنتی تبحر دارند.

از زمان برداشته شدن محدودیت‌های مربوط به دوران همه‌گیری کرونا، گردشگری در ژاپن رونق گرفته است، و ازدحام توریست‌ها موجب افزایش اقدامات تدبیری از سوی دولت شده است. مثلا، امسال تابستان تمام کوهنوردانی که از مسیر اصلی کوه فوجی بالا می‌روند، باید نفری 13 دلار بپردازند.
+6
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.