معاون وزیر راه حضور «حجاب‌بان‌ها» در فرودگاه‌های ایران را قانونی دانست

 زنان بدون حجاب اجباری در یکی از فرودگاه‌های ایرانرادیو فردا: معاون وزیر راه و شهرسازی ایران حضور «حجاب‌بان‌ها» در فرودگاه‌های ایران را تأیید کرد و گفت این افراد از سوی «ستاد امر به معروف و نهی از منکر» انتخاب می‌شوند.

رضا نخچوانی روز چهارشنبه ۲۳ اسفند در مصاجبه با خبرنگاران همچنین مدعی شد که حضور حجاب‌بان‌ها در فرودگاه‌های ایران «تابع قوانین و مقررات کشور است.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های ایران در عین حال در پاسخ به سوالی درباره این که آیا منعی برای مسافران بدون حجاب اجباری برای سوار شدن به هواپیماها وجود دارد، ابتدا گفت که «در این باره مسئولیتی برای اظهارنظر ندارم.»

او سپس افزود: «مرجع قانونی آن باید به این سوال پاسخ دهد. اگر قانونی در این باره تصویب شود قطعا به اجرا می‌رسد. اما در حال حاضر در فرودگاه چنین قانونی نداریم.»

فروردین ماه امسال ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد مأموران صدور کارت پرواز در فرودگاه شیراز به زنان بدون حجاب اجباری خدمات ارائه نمی‌کنند.

یکی از این ماموران، زنان بدون حجاب اجباری را تهدید می‌کرد که اگر حجاب اجباری را رعایت نکنند، نمی‌تواند به آنان خدمات ارائه دهد. پس از این تهدید، زنان مجبور شدند که روسری خود را سر کنند.

حضور حجاب‌بان‌ها پیش از این به شکل رسمی در برخی ایستگاه‌های مترو تأیید شده بود و فرمانده قرارگاه بقیه‌الله سپاه پاسداران روز ۱۸ اسفند گفت فعالیت آنها نه تنها در مترو تئاتر شهر تهران متوقف نخواهد شد بلکه به سایر ایستگاه‌های مترو نیز توسعه خواهد یافت.

این در حالی است که مخالفت مدنی زنان مخالف حجاب اجباری در امکان عمومی و در بسیاری شهرهای بزرگ به‌خصوص پایتخت به شیوه‌های گوناگون ادامه دارد.
+4
رأی دهید
-32

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.