پوتین: برای جنگ هسته‌ای آمادگی داریم اما «شتاب اوضاع به آن سمت نیست»

 ولادیمیر پوتینرادیو فردا: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، می‌گوید کشورش در وضعیت آمادگی رزمی قرار دارد و کاملا برای جنگ هسته‌ای آماده است، اما به گفته او، در حال حاضر «شتاب اوضاع به آن سمت نیست».

ولادیمیر پوتین در مصاحبه‌ای که بامداد چهارشنبه ۲۳ اسفند منتشر شد گفت که در صورت تهدید موجودیت روسیه، این کشور آماده استفاده از سلاح هسته‌ای است.

او که با دمیتری کیسیلی‌اف، مدیر مجموعه‌ای از رسانه‌های روسیه، مصاحبه می‌کرد در پاسخ به این سوال که آیا مسکو واقعا برای جنگ هسته‌ای آماده است گفت: «از دیدگاه نظامی - فنی البته آماده هستیم».

ولادیمیر پوتین با بیان اینکه واشینگتن می‌داند اعزام نیروهای آمریکایی به خاک روسیه یا اوکراین از نظر مسکو مداخله قلمداد خواهد شد گفت: «در آمریکا به اندازه کافی متخصص در زمینه روابط روسیه و آمریکا و در زمینه خویشتن‌داری راهبردی هست؛ بنابر این فکر نمی‌کنم که اوضاع به آن سو [مقابله هسته‌ای] شتاب گرفته؛ اما ما برای این کار آماده‌ایم».

روسیه پنجم اسفند ۱۴۰۰ تهاجم غیرقانونی و گسترده‌ای را علیه اوکراین آغاز کرد و جنگ این کشور با اوکراین حدود سه هفته پیش وارد سومین سال خود شد.

این نخستین بار نیست که رئیس جمهور روسیه تلویحا به رویارویی اتمی تهدید کرده است.

او از جمله پنجم اسفندماه غرب را تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای کرد.

سخنان او با واکنش واشینگتن روبه‌رو شد و متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: «این نخستین بار نیست که لفاظی غیرمسئولانه ولادیمیر پوتین را می‌بینیم. این روش حرف زدن مناسب رهبر یک کشور دارای سلاح هسته‌ای نیست».

پیش از آن نیز گزارش‌هایی درباره تدارک روسیه برای ارسال کلاهک هسته‌ای به فضا برای انهدام ماهواره‌ها منتشر شده بود اما مسکو آن را تکذیب کرد و کاخ سفید نیز گفت این موضوع تهدیدی فوری نیست.
+12
رأی دهید
-57

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    ab5534 - هلسینکی، فنلاند

    اگه اینقدر دارای اقتدار هستید چرا دو ساله در اوکراین گیر کرده اید
    8
    45
    ‌چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران

    هروقت اینها هارت و پورت کردند معلومه که اوضاعشون خراب شده ، شکستی خوردند یا چیزی از دست دادند . تو و امریکا و انگلیس و. هرکشور زورگو و متجاوز به جان انسانهای بیگناه برید به جهنم..
    5
    44
    ‌چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    قوقولی مقولی - مادرید، اسپانیا

    اینا خودشونو کشتن با این بمب اتم، فکر میکنن فقط خودشون دارن و میتونن ازش استفاده کنن، بگذریم از اینکه به دلیل مهاجرت هر جایی رو روسیه با بمب اتمی بزنه از ۲۰۰ ملیت کشته میشن و باید تاوان سختی به همه کشورها بده ولی بقیه هم بیکار ننشسته و بعدش روسیه میره رو هوا. مردیکه اوزگل عین خر تو گل گیر کرده هی تهدید میکنه تا بتونه از این باتلاق بیاد بیرون
    3
    30
    ‌چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    چیزی از روسیه باقی نخواهد ماند. پوتین تلاش میکنه با این تهدیدات فقط خودش رو از منجلابی که گیر کرده نجات بده. غرب قطعا با همین روند روسیه رو به دوران شوروی باز خواهد گرداند ولی فعلا باید شرکتهای آمریکایی و غربی از چین خارج و در کشورهای مطمن تولیداتشون رو شروع به منتاژ کنند و با سقوط بزرگ اقتصادی چین پوتین هم مثل رهبر کره شمالی تمام دلخوشیش همین موشکهاش خواهد بود.
    2
    13
    ‌چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.