آمریکا چهار عضو یک گروه بحرینی مورد حمایت جمهوری اسلامی و ساکن ایران را تحریم کرد

رادیو فردا: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، اوفک، اعلام کرد که با هماهنگی پادشاهی بحرین، علیه عوامل کلیدی گروه موسوم به «اَلاَشتر»، مستقر در ایران، و تسهیل‌کننده مالی گردان‌های آن، به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اقدام کرده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و مالی روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند در این زمینه گفت: «اقدام امروز که با هماهنگی پادشاهی بحرین انجام شد، تاکیدی است بر تعهد جمعی ما برای برهم زدن نیروها و تهدیدهای بی‌ثبات‌کننده ایران، به ویژه آنهایی که شرکای ما را در منطقه و در سراسر جهان تهدید می کنند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه عضو این گروه شامل عبدالله احمد حسین الدمامی، علی عبدالله احمد ابراهیم الشوفا و حسن احمد راضی حسین سرحان را که عضو گردان‌های الاشتر مقیم ایران خوانده است، به فهرست تجریم‌های خود افزوده است.

همچنین عیسی صالح عیسی محمد سلمان که سرمایه‌گذار مالی گردان‌های الاشتر و مقیم ایران معرفی شده، تحریم شده است. آمریکا او را متهم به انتقال پول از طرف ایران برای این گروه در بحرین کرده است.

تحریم این افراد، نقش مهمی که حکومت ایران در پشتیبانی از گردان‌های اَلاَشتر ایفا می‌کند، برجسته می‌کند.

در سال ۲۰۱۸، دولت بحرین افراد زیادی را به دلیل فعالیت های مرتبط با «تروریسم» متهم کرد. تعدادی از این افراد برای فرار از مجازات زندان از بحرین گریختند و در ایران اقامت گزیدند.

ایران در سال‌های اخیر به عنوان پناه‌دهنده به اعضای گروه‌هایی که تروریستی شناخته می‌شوند، شهرت یافته‌ است .

گردان‌های الاشتر، که با نام «سرایا الاشتر» نیز شناخته می‌شود، از گروه‌های نیابتی سپاه پاسداران و عمدتا در بحرین فعال است و تاکنون گزارش‌هایی از تلاش این گروه برای انجام عملیات‌هایی علیه نیروهای آمریکایی و مقامات بحرین منتشر شده است.

گزارش‌های پیشین می‌گویند سرایا الاشتر از نیروی قدس سپاه پاسداران کمک‌های لجستیکی و مالی دریافت می‌کند.

این گروه در سال ۲۰۱۸ در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار گرفت.

ایالات متحده اقدام علیه گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در خاورمیانه را به منظور کاستن از نفوذ ایران در منطقه و منزوی کردن این گروه‌ها شدت بخشیده است.
+6
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.