درخواست از وزارت خارجه آمریکا برای لغو ویزای معاون ابراهیم رئیسی

 انسیه خزعلی، معاون رئیس ‌جمهور در امور زنان و خانواده، روز یک‌شنبه هفته جاری وارد نیویورک شدرادیو فردا: سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در نامه‌ای رسمی به معاون وزیر خارجه آمریکا خواستار لغو و ابطال ویزای انسیه خزعلی، معاون ابراهیم رئیسی، برای سفر به آمریکا شد.

انسیه خزعلی، معاون رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده، روز یک‌شنبه، ۲۰ اسفندماه، برای شرکت در نشست سالانه کمیسیون وضعیت زنانِ سازمان ملل وارد نیویورک شد.

سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» روز دوشنبه خبر داد که در نامه‌ای رسمی به معاون وزیر خارجه ایالات متحده با اشاره به «سرکوب سیستماتیک زنان و دختران» در ایران مخالفت خود را با اعطای ویزا به یک مقام حکومتی جمهوری اسلامی اعلام کرده است.

معاون ابراهیم رئیسی در امور زنان در حالی برای سخنرانی در نشست سالانه کمیسیون وضعیت زنان در سازمان ملل به آمریکا سفر کرده است که جمهوری اسلامی سال گذشته در بحبوحه اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» از این کمیسیون اخراج شد. سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با تأکید بر این که دولت آمریکا هیچ اجبار قانونی برای اعطای ویزا به مقامات خارجی برای شرکت در نشست‌های سازمان ملل ندارد خواستار لغو هر چه سریع‌ترِ ویزای خزعلی شده است.

همزمان ویدئویی از سخنرانی انسیه خزعلی در سازمان ملل منتشر شده که در آن ادعا می‌کند زنان ایران پس از انقلاب ۵۷ «قدم‌هایی بزرگ در راه پیشرفت» خود برداشته‌اند.

این در حالی است که زنان و دختران جوان در ایران هنوز نمی‌توانند پوشش خود را خود انتخاب کنند و مجبور به رعایت حجاب اجباری مورد نظر حکومت هستند.

انسیه خزعلی که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی هم ویدئویی از ورودش به نیویورک را منتشر کرده خود پیشتر به دفاع از کودک‌همسری متهم شده است
+55
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    ای ملت ساده باز دل ببندید به کمک امریکا و ترامپ و این آشغالا، ما ملت متاسفانه همیشه فراموشکاریم و یادمون رفته که این حرم لقمه ها دست پخت خود امریکا برای ما هستن و بزرگ‌ترین حامی اینها همین امریکا بوده و هست، خلاصه که کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.
    4
    23
    ‌سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.